Велосипед Fox шокує тиском. Pepi’s Tire Noodle R-Evolution – У нашій великій шині 2023 року.

Як уникнути трьох найпоширеніших помилок при налаштуванні підвіски

Фото: Микола Куп’як

У той час як сучасні гірські велосипед підвіска краща, ніж будь-коли, але налаштувати її належним чином не завжди легко. З такою кількістю циферблатів і клапанів може бути важко зрозуміти, з чого почати і в якому порядку крутити ручку, щоб знайти ідеальні налаштування.

Минулої осені мені випала нагода відвідати тюнінг-табір Fox. Поки я був осторонь зі зламаним великим пальцем, я все одно дізнався багато про те, що потрібно для отримання у велосипедіСтокова підвіска налаштовується ще до того, як автомобіль виїжджає з заводу.

Наз Євангеліста, технічний спеціаліст з підвіски компанії Fox, допомагав кільком виробникам велосипедів вивчити всі тонкощі новітніх вилок та амортизаційних систем бренду потрясіння. Я запитав Євангелісту, який має десятиліття досвіду на найвищих рівнях спорту, про деякі найпоширеніші помилки в налаштуваннях підвіски, які він бачить у гонщиків. І, що більш важливо, як уникнути їх створення в першу чергу.

Типові помилки підвіски (і як їх уникнути)

Спочатку встановіть провисання

Не встановити спочатку просідання – одна з найпоширеніших помилок. Зміна тиску повітря у вилці або амортизаторі впливає на всі інші налаштування. Правильне налаштування прогину завжди має бути кроком номер один. Друга частина цього полягає в тому, що якщо ви зміните повітря тиск пізніше вам доведеться відрегулювати інші налаштування, оскільки всі ці налаштування залежать від швидкості (тиску) повітряної пружини.

Занадто сильне демпфірування стиснення

Нам усім подобається, коли наша підвіска відчуває підтримку, особливо коли ми дивимося вгору на пагорб на великому підйомі. Але використання занадто сильного демпфування стиснення (а не “демпфування”, як нагадує Naz) може означати, що ви не використовуєте весь потенціал вашої підвіски. Занадто сильне демпфірування стиснення може означати, що ви не отримуєте повного ходу від вилки або амортизатора, або не отримуєте такої плавної їзди по нерівній дорозі, як могли б.

Недотримання інструкцій користувача

Кожен велосипедист має особисті вподобання щодо відчуття підвіски, але ще до того, як ваш велосипед потрапляє до магазину, компанії вже виконали величезну роботу, щоб зробити підвіску кращою. Evangelista працює безпосередньо з менеджерами по продукту, щоб налаштувати кожен амортизатор і вилку для брендів перед випуском велосипедів. Fox співпрацює з брендами, щоб встановити базові налаштування для кожного велосипед модель. Це означає, що навіть якщо на двох різних велосипедах встановлений один і той самий амортизатор, всередині нього ховаються ключові відмінності, які роблять його роботу найкращою для кожної рами. Деякі бренди, такі як Rocky Mountain, заходять так далеко, що розробляють мелодії для конкретних розмірів шоків. Поки ми були в Нанаймо, Євангеліста кілька разів змінював внутрішні компоненти на ще не випущених тестових велосипедах, спілкуючись з розробниками продуктів, щоб переконатися, що базова настройка амортизатора працює ідеально.

Після того, як ми побачили, скільки часу Fox та інші бренди витрачають на підготовку амортизаторів до роботи в реальних умовах, є сенс прислухатися до рекомендацій компанії щодо того, як найкраще налаштувати амортизатор. Звичайно, вам потрібно внести невеликі корективи відповідно до вашого стилю. Але в більшості випадків це повинні бути мінорні мелодії.

Крок 2 (тільки Performance Elite)

За допомогою шестигранного ключа на 3 мм поверніть регулятор низькошвидкісної компресії (LSC) до кінця в закрите положення (до упору за годинниковою стрілкою). Ви запустите це майже повністю відкритим, і ви можете звернутися до таблиці нижче для базової відправної точки. Рекомендовані налаштування відраховуються від зачиненого положення як початкової точки.

Крок 3

Щоб налаштувати прогин, просуньте ущільнювальне кільце амортизатора до упору в корпус амортизатора, обережно сядьте на велосипед в екіпіровці та виміряйте, наскільки він змістився. Для Druid ми рекомендуємо 35% провисання (або 19 мм вставки валу). Будь ласка, зверніться до наведеної нижче таблиці для рекомендованого [повітря тискпочаткова точка в PSI.

По мірі того, як ви налаштовуєте поведінку вашого Druid на трасі, ми рекомендуємо робити невеликі та поступові регулювання на 2 PSI. Будь ласка, використовуйте компактний цифровий амортизаційний насос (він був розроблений, щоб вписатися в більшість рюкзаків для спини та стегон), який йде в комплекті з велосипедом, щоб зробити ці налаштування на трасі.

Крок 4

Для подальшої оптимізації продуктивності поверніть [червоний] регулятор відскоку до кінця в закрите положення (до упору за годинниковою стрілкою). Ви також будете бігти майже повністю відкрито/швидко.

Будь ласка, зверніться до наведеної нижче таблиці, щоб визначити ваші відправні точки. Знову ж таки, рекомендовані налаштування відраховуються від закритого положення (за годинниковою стрілкою в напрямку Slow).

Ударний тиск повітря (psi)

велосипед, амортизатори, тиск, шина

DPX2 поставляється з 0.4-х ступінчастий редуктор у повітряному балоні. Регулювання у відкритому режимі (LSC) тільки для Performance EliteДодаткова інформація про амортизатори Fox DPX2.

КРОК 2

Щоб відрегулювати прогин, просуньте ущільнювальне кільце амортизатора до кінця до корпусу амортизатора і обережно сядьте на велосипед велосипед одягнувши свій комплект для їзди, і виміряйте, наскільки він змістився. Для Druid ми рекомендуємо 35% провисання (або 19 мм вставки шатуна). Будь ласка, зверніться до наведеної нижче таблиці для визначення рекомендованої початкової точки [тиску повітря] в PSI.

По мірі того, як ви налаштовуєте свій Druid на трасі, ми рекомендуємо робити невеликі поступові регулювання на 2 PSI. Будь ласка, використовуйте компактний цифровий амортизаційний насос (він був розроблений, щоб вписатися в більшість рюкзаків для спини та стегон), який постачається з вашим велосипед щоб зробити ці налаштування на трасі.

Посібник з налаштування – як налаштувати підвіску гірського велосипеда для оптимальної роботи

Ваша швидкість пружини залишає вас здутою? Ви відчуваєте, що не можете відновитися достатньо швидко? Настав час витратити годину-дві на налаштування підвіски вашого гірського велосипеда за допомогою нашого посібника з налаштування підвіски.

Підвіска, навіщо її налаштовувати?

Правильно налаштована підвіска може зробити хороший велосипед чудовим, але погане налаштування може зробити чудовий велосипед жахливим. Ми проведемо вас через основні кроки для оптимізації вашого велосипеда відповідно до вашого стилю їзди та трас, які ви любите. Витративши пару годин на налаштування підвіски, ви не тільки отримаєте задоволення від їзди, але й зможете розважитись.

Ви – не цифра!

Мета цього посібника – допомогти вам досягти оптимальних для вас налаштувань підвіски. Налаштування підвіски є динамічним – існує так багато змінних, таких як ваша вага, де ви їздите, на чому ви їздите і як ви їздите, що просте копіювання налаштувань ваших товаришів або, ще гірше, професіоналів призведе до неоптимальних показників. Хоча більшість виробників зараз пропонують друковані інструкції, які дають вам хороше базове налаштування, дотримання цього посібника дасть вам навички для персоналізації цього налаштування.

Підвіска – це завжди компроміс

Ідеального налаштування підвіски не існує. Якщо ви оптимізуєте підвіску для забезпечення підтримки великих ударів, чутливість до дрібних нерівностей постраждає. Налаштування підвіски – це завжди компроміс, пошук балансу між чутливістю та підтримкою. Тому важливо знайти баланс підвіски, який підходить для вашого стилю їзди і ваших трас.

Перш ніж почати

Перш ніж витрачати час на оптимізацію підвіски, необхідно переконатися, що вилка та амортизатор знаходяться в належному робочому стані. Немає сенсу витрачати час на налаштування, якщо ваші підвіски пихтять і хриплять при спуску з гори. Більшість виробників підвісок рекомендують проводити заміну масла кожні 50 годин їзди, а повне обслуговування амортизаторів – кожні 100-200 годин. Скажіть чесно, коли ви востаннє перевіряли свою підвіску?? Якщо ви налаштовуєте новий велосипед, вам не варто хвилюватися, але якщо ваш велосипед вже бачив деякі дії, важливо спочатку звернутися до професіоналів – це змінить продуктивність вашого велосипеда!

Для того, щоб слідувати цьому посібнику, вам знадобиться ваш звичайний одяг для їзди, аж до шолома та рюкзака. Для найкращої оптимізації роботи велосипеда вам знадобиться невелика ділянка вашої улюбленої технічної траси, амортизаційний насос, вимірювальний прилад (лінійка або рулетка), калькулятор і друг, який допоможе.

Крок 1: Налаштування прогину

Щоб ваша підвіска працювала якнайкраще, вона повинна реагувати на кожен контур траси. Коли ви наїжджаєте на об’єкт, вилка та амортизатор стискаються, поглинаючи енергію удару. Це, в свою чергу, вивільняється шляхом розтягування назад. Для підтримки зчеплення з дорогою, вилки та амортизаційні вилки удари не лише поглинають удари, але й розширюються, щоб заповнити ями та утримати шини на землі. Для того, щоб підвіска могла як стискатися, так і розтягуватися, ми попередньо навантажуємо підвіску власною вагою. Величина попереднього натягу називається просіданням, тобто буквально величиною, на яку просідає підвіска під час руху, коли ви сідаєте на велосипед. Занадто мале просідання призведе до поганого зчеплення з дорогою, оскільки велосипед не зможе розтягуватися на стиснення, занадто велике – велосипед буде буксувати і погано реагувати на повторні удари.

Коли ми сидимо на велосипед величина, на яку стискається підвіска під час руху, називається просіданням, і вона визначає, як їде ваш велосипед.

Встановлення провисання заднього амортизатора

Перед початком роботи переконайтеся, що ваш задній амортизатор знаходиться в режимі “повністю відкритий” (якщо у вас є низькошвидкісний регулятор стиснення, закрутіть його повністю в напрямку [-]). Нехай ваш помічник підтримує велосипед на рівній поверхні, коли ви залазите на нього.

  • Сильно підстрибуйте вгору-вниз, щоб зарядити негативну пружину і звільнити хід.
  • Прийміть своє звичайне сидяче положення і після того, як велосипед заспокоїться принаймні на 5 секунд, попросіть помічника просунути гумове ущільнювальне кільце на амортизаційній стійці вгору (або вниз) до гумового ущільнювача склоочисника.
  • Обережно перенесіть свою вагу вперед і зійдіть з велосипеда, не порушуючи ущільнювальне кільце.
  • Виміряйте відстань, на яку ущільнювальне кільце відсунулося від ущільнювача склоочисника, в мм.
  • Розділіть це число на загальний хід амортизатора (часто менше, ніж фізична довжина валу амортизатора, перевірте в інструкції до вашого велосипеда), а потім помножте на 100, щоб отримати відсоток просідання, e.g. (15 мм / 50 мм) x 100 = 30%.
  • Для досягнення правильного провисання додайте або видаліть повітря з пневматичної пружини в міру необхідності і повторіть.

Найкраще шина вкладиші для гірських велосипедів – 5 шина вставляє в.

Трев Ворсі

Тревор любить пригоди. Віскі, їзда на велосипеді та все, що між ними. Хоча він народився в Англії, він вважає, що мав би бути шотландцем. Крім того, що він звик до поганої погоди, він спеціаліст, коли справа доходить до крутих та складних маршрутів. Колись він був закоханий у змагання і брав участь у перегонах у перші роки існування EWS, але зараз, у 41 рік, йому вже немає чого доводити. Проте, демонструючи, що старого пса можна навчити новим трюкам, він продовжує тримати оборону проти дикої та безстрашної молоді. Як нагадування про його нову роль батька, слова “Подумайте про Брука. (його син) викарбувані на його верхній трубі як м’яке застереження від некерованої їзди. Разом з його молодою сім’єю та двома божевільними собаками ви майже завжди знайдете його на свіжому повітрі. Чи то навчання Брука їзді по треках, чи то вибивання гравійних петель, чи то серфінг, лижі або катання на каное – він буде поруч, незважаючи на погоду, як справжній шотландець.

Підтримайте нас

Станьте прихильником ENDURO і давайте сформуємо велосипед разом, щоб зробити гірський велосипед ще кращим! Ви з нами? Стань прихильником зараз!

Встановіть правильне ударне повітря тиск:

Передній амортизатор легко накачати та налаштувати правильне повітря тиск. Просто зважте себе на вагах, отримайте свою вагу в кілограмах. На кожен кілограм вашої ваги, накачуйте амортизатор відповідно до цього числа в PSI.

Перевір провисання вилки, і якщо під час удару вона здається занадто м’якою або занадто твердою – підкачайте або здуйте її відповідно. Зазвичай, коли ви їдете на велосипеді, ви хочете, щоб провисання було близько 10%.

Існує багато експертних способів визначити, скільки тиск ви хочете в задньому амортизаторі, і це трохи складніше, ніж просто дозволити йому розірватися на насосі. Ми любимо підходити до цього дуже просто: візьміть свою вагу в кг і додайте до цього числа 40. Ось скільки ви повинні накачати задній амортизатор в psi.

x Kg 40 = y PSI

Потім ще раз подивіться на свій провисання, коли ви знаходитесь на велосипеді. Для заднього амортизатора ви хочете мати близько 20% провисання.

Відскок амортизатора

Відскок амортизатора може впливати на його роботу, а також на те, як швидко і легко його можна налаштувати. Якісний шок та найсучасніші шоки мати диск регулювання відскоку. На вилці він зазвичай знаходиться внизу (під) ніжками вилки. А на задньому амортизаторі є циферблат, який позначає регулювання відскоку. Знову ж таки, багато гонщиків мають різні уподобання щодо налаштування підвіски, але нам подобається, щоб все було просто, і ми встановили відскік на середнє клацання. Забезпечує золоту середину між повільним і швидким відскоком.

Фішки задньої підвіски

Фліп-чіп повністю змінив всю гру з налаштуванням велосипеда. Хоча це насправді не впливає на ваш амортизатори, можуть миттєво змінити геометрію вашого велосипеда. Залежно від місцевості, на якій ви їздите, або розміру коліс, які ви використовуєте, концепція фліп-чіпа може стати в нагоді для зміни висоти нижнього кронштейна та кута нахилу виносної труби.

Високе налаштування: робить кут між головкою і трубкою приблизно рівним 0.на 5 градусів крутіше, а нижній кронштейн приблизно на 4 мм вищий. Зазвичай ви використовуєте це налаштування при використанні коліс 650b. Більш крутий кут між головною трубою та виносною трубою також забезпечує більш чітку керованість велосипеда, а вищий нижній кронштейн – більший зазор між педалями.

Низьке налаштування: робить прямо протилежне високому налаштуванню – опускає нижній кронштейн на 4 мм і послаблює кут нахилу головки на 0.5 градусів. Це створює більш стабільну їзду на спусках і дозволяє райдеру долати круту місцевість.

Калібрування амортизації Quarq Shockwiz

Пристрій Shockwiz від SRAM – це ще одна зміна в індустрії. Якщо ви не впевнені в тому, як або які саме налаштування удари потрібне повітря для вашого типу катання, тоді придбання Shockwiz – це гарна ідея. Він в основному контролює повітряні камери вашого амортизатора, збираючи дані про те, як ваш амортизатор стискається і відскакує. Пристрій з’єднується через Bluetooth з вашим телефоном і надсилає ці дані до спеціального додатку SRAM. Після цього додаток надасть вам цілу низку вказівок щодо того, як слід налаштувати підвіску. Наприклад, на скільки клацань повинен бути ваш відскік, і яке повітря тиск вам слід запустити.

Сподіваємось, тепер ви зможете правильно та легко налаштувати свою підвіску. Дайте нам знати в коментарях та думках власників нижче, якщо у вас є якісь власні поради!

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top