Ремонт сталевої рами велосипеда. Як визначити, чи погнута рама

Внутрішні та зовнішні сторони пошкодженого алюмінію Велосипед Рами

Чи має ваш алюміній велосипед рама пошкоджена? Ви потрапили в аварію, і на ній з’явилися тріщини або вм’ятини? Давайте розглянемо, як ви можете впоратися з цією ситуацією.

Алюміній став дуже популярним матеріалом для виготовлення велосипедних рам, оскільки він легкий, жорсткий (коли використовуються широкі труби) і відносно дешевий. Однак алюміній не такий пластичний, як сталь, інший поширений матеріал для приміських велосипедів велосипед рами. Це означає, що алюміній не може згинатися так само легко і більш схильний до розтріскування при звичайному використанні, а вм’ятини можуть з’явитися після сильних ударів, наприклад, якщо ви потрапили в аварію або вдарилися об щось тверде.

Чи можете ви продовжувати їздити на велосипеді з пошкодженою рамою?

Ні. Пошкоджена рама з вм’ятиною або тріщиною ослабне. Труба може протриматися недовго, але існує величезний ризик, що вся труба зігнеться, і це може призвести до неконтрольованої аварії. Негайно огляньте пошкодження у велосипедній майстерні або у фахівця зі зварювання алюмінію.

Чи можна зварити / відремонтувати тріснуту алюмінієву раму велосипеда?

У деяких випадках тріснуту алюмінієву раму можна заварити, але це складно, займе багато вашого часу (1-2 тижні біганини) і коштує дорого, до того ж рама стане важчою. Крім того, деякі тріщини можуть бути занадто складними для безпечного ремонту. Якщо це виглядає занадто складно, на жаль, вам, можливо, доведеться просто купити нову раму або велосипед.

Звичайно, перше, що ви хочете зробити, це відремонтувати раму. Це повинно бути просто? Не зовсім.

  • Перевірте місце розташування тріщини:
  • Якщо наявний зварний шов тріснув, будьте обережні – зварювання поверх іншого зварного шва є дуже ризикованим, оскільки початковий зварний шов вже вплинув на навколишній матеріал
  • Якщо тріщина знаходиться біля виносу колеса, не ремонтуйте її, оскільки ця ділянка тонка, навантаження високі, і позиціонування повинно бути точним, щоб прикріпити колеса, а іноді шестерні, гальма або троси в обмеженому просторі
  • Якщо тріщина біля нижнього кронштейну (кривошипів педалей), то в цьому місці багато зварних швів через 5 труб, зварених між собою в невеликому просторі, тому відремонтувати її буде неможливо ремонт.
  • Якщо тріщина на виносній трубі, її не можна легко відремонтувати. Проблема полягає в тому, що на обидва комплекти підшипників, які утримують вилки на місці, може вплинути тепло від ремонтного зварювання. Якщо труба якимось чином викривлена і підшипники не можуть обертатися, то ви не зможете повернути переднє колесо!

Приклад моєї зварної алюмінієвої рами гірського велосипеда, яка тріснула на підсідельній трубі трохи вище місця з’єднання з верхньою трубою. Зверніть увагу, що латка була обгорнута з одного боку верхньої труби, навколо задньої частини підсідельного штиря і до іншого боку верхньої труби, зі зварними швами по краях.

Потім місцеву область пофарбували в чорний колір, щоб найкраще покрити сліди зварювання.

Чи можна виправити вм’ятину на рамі?

Вм’яту раму, ймовірно, можна виправити, якщо вм’ятина знаходиться на верхній, підсідельній або нижній трубі, і труба кругла, але це складно, і займе деякий час, і якщо у вас немає доступу до великої кількості обладнання, це також буде коштувати певних грошей. Можливо, простіше і безпечніше, і коштує приблизно стільки ж, просто купити нову раму.

  • Зробіть або купіть дерев’яний “згладжувач” – це два бруски з вирізаним з кожного півколом, які, складені разом, утворюють коло, що дорівнює діаметру трубки, з якої ви хочете видалити вм’ятину
  • Видаліть фарбу з даної ділянки
  • Закріпіть інструмент для згладжування на рамі та обертайте раму/трубу в інструменті. Чим сильніше ви можете затиснути, тим більше вм’ятин ви видалите
  • Заповніть вм’ятину, що залишилася, тушкуванням і відшліфуйте поверхню
  • Пофарбуйте раму в колір, близький до оригінального

Для більш детальних інструкцій це відео є чудовим посиланням.

Чи може зігнутий Алюміній рама бути випрямленим?

Зігнутий алюмінієвий каркас не можна випрямити. Алюміній, на відміну від сталі, погано гнеться. Отже, якщо труба згинається в один бік, вона, швидше за все, трісне, якщо зігнути її назад, і вона вже буде тріснутою до певної міри в будь-якому випадку, навіть якщо ви цього не бачите. Отже, якщо трубка рами зігнута, на жаль, вам доведеться замінити рама або велосипед.

На закінчення

Як ми бачили, більшість пошкоджень алюмінієвої рами виправити дуже складно і не економічно вигідно. Якщо у вас є улюблений велосипед, який має велику сентиментальну цінність, і ви хочете його врятувати, ви можете спробувати, але в більшості випадків вам, мабуть, краще купити нову раму.

Саймон – велосипедний інженер і підприємець з Австралії, який зараз живе у Швейцарії. Він є винахідником першого справжнього центрального варіатора для велосипедів. Слідкуйте за його винаходом на ratiox.ch.

Запускаємо свій велосипед шини з належним тиском оптимізують вашу швидкість, комфорт та безпеку. Як початківець, ви повинні розуміти, як тиск в шинах впливає на вашу їзду і як ви можете підібрати.

Новий Rhino від Himiway – це великий, потужний всюдихідний електровелосипед з колосальним 1000-ватним двигуном. Замість того, щоб погоджуватися на зменшений діапазон, який зазвичай поставляється з таким високопродуктивним приводом, Himiway має.

Про героя велоподорожей

Мене звуть Сем. Я чоловік і батько 5 дітей, який працює на повну ставку. Поїздки на роботу на велосипеді – це мій основний спосіб підтримувати фізичну форму. Спробуйте спробувати! Я тут, щоб допомогти вам на цьому шляху. повідомити про це оголошення

сталь, велосипед, рама, ремонт, погнута

Bike Commuter Hero належить і управляється B Brothers Media Ltd. B Brothers Media Ltd є учасником Amazon Associates Program, партнерської рекламної програми, покликаної надати сайтам можливість заробляти рекламні відрахування шляхом розміщення реклами та посилань на Amazon.com. B Brothers Media Ltd також бере участь у партнерських програмах з Clickbank, CJ, ShareASale та іншими сайтами. B Brothers Media Ltd отримує винагороду за перенаправлення трафіку та бізнесу до цих компаній.

повідомити про це оголошення повідомити про це оголошення

Алюмінієві рами

Алюміній є основним металом для бюджетних та середніх рам, забезпечуючи поєднання низької ваги, жорсткості та доступності, яке важко перевершити.

Сплав або алюміній?

Алюмінієві рами часто називають “сплавом”, хоча всі метали, що використовуються для виготовлення велосипедних рам, технічно є сплавами. Immediate Media

Ви часто бачите алюмінієві рами, які називають “сплавом”. Це тому, що чистий алюміній був би занадто м’яким, щоб з нього можна було зробити раму для велосипеда, тому його змішують з іншими елементами, щоб змінити його фізичні властивості. Насправді, всі металеві велосипедні рами виготовляються зі сплавів з тієї ж причини. Сталь – це сплав заліза, а титан переважно сплавлений з алюмінієм і ванадієм. Коли мова йде про алюмінієві рами, такі цифри, як 6061 та 7005 – два найпоширеніші алюмінієві сплави – є кодом для добавок (головним чином кремнію та магнію), які змішуються з алюмінієм, щоб сформувати кожен сплав. Кожен “рецепт” має дещо інші властивості.

Як виготовляється алюмінієва велосипедна рама?

“Усі метали мають досить схоже співвідношення міцності до ваги, – каже Глен. “Такі фактори, як ширина труб і товщина їхніх стінок, важливіші за їхню міцність.” З алюмінієвими трубами відносно легко маніпулювати, щоб надати їм різних властивостей по довжині, і алюмінієві труби зазвичай з’єднуються встик, щоб забезпечити жорсткість там, де це потрібно, і заощадити вагу там, де це не потрібно.

Що таке баттинг?

З’єднання допомагає зменшити вагу там, де це не потрібно, і підвищити міцність і жорсткість там, де це необхідно. Цикли Ribble Cycles

Велосипедні трубки, з чого б вони не були зроблені, зазвичай з’єднуються встик. Це означає, що вона товща на кінцях, де більше навантаження і потрібно більше матеріалу для з’єднань з іншими трубами, тоді як посередині вона тонша, щоб заощадити вагу. Труби прямого калібру мають однакову товщину по всій довжині та однакові властивості. Труби з одним стиком товщі з одного кінця (наприклад, в місці з’єднання нижнього кронштейна), труби з двома стиками товщі з обох кінців, а труби з трьома стиками ще більше зменшують товщину в середині труби. Стикування – це лише частина історії, і ви часто бачите рами з преміальних сплавів, які описуються як “гідроформовані”, що описує процес адаптації форми труби за допомогою рідини під високим тиском і форми. Висококласні алюмінієві велосипеди є більш досконалими, ніж будь-коли, і цей процес може допомогти сформувати складні форми, щоб вплинути на характеристики певної частини рами, включаючи вагу, міцність та комфорт. Багато новітніх алюмінієвих каркасів також мають аеродинамічні особливості конструкції. Алюмінієві трубки зазвичай зварюються разом, утворюючи каркас. Сирий зварний шов може бути досить нерівним на вигляд, але після зварювання його часто згладжують, щоб надати рамам преміум-класу більш чистого вигляду. Це також допомагає трохи зменшити вагу. Після зварювання алюмінієвої рами її піддають термічній обробці, щоб повернути сплаву його повну міцність. “Під час зварювання ви застосовуєте багато тепла до локальної ділянки, що може локально змінити властивості металу і зробити зварні шви найслабшим місцем”, – каже Глен. Загартування після зварювання допомагає полегшити це.

Які властивості має алюмінієва рама?

Новітні алюмінієві шосейні велосипеди можуть не поступатися своїм карбоновим аналогам. Стів Сайерс / Immediate Media

Алюміній – це матеріал, який використовується для більшості дешевих велосипедних рам, але він все ще залишається популярним вибором для деяких дорожчих, орієнтованих на продуктивність рам, як для шосейних, так і, зокрема, для гірських велосипедів. Хоча точні властивості рами з алюмінієвого сплаву залежать від конкретного мотоцикла, зазвичай вона відносно легка, з високим рівнем жорсткості, міцна і коштує приблизно п’яту частину від ціни вуглецевого волокна. Рама зі сплаву насправді може бути легшою за карбонову за аналогічну ціну, хоча дорогі карбонові рами завжди будуть легшими.

Алюміній набагато менш щільний, ніж сталь. Як результат, алюмінієва рама може бути виготовлена з труб великого розміру для досягнення високого рівня жорсткості, з більш товстими стінками, при цьому залишаючись легшою. За даними Ribble, товщина стінок труб рами з алюмінієвого сплаву зазвичай вдвічі більша, ніж у сталевих, а діаметр труб на 20-30% більший. Історично алюмінієві рами мали репутацію незручних через відносну жорсткість матеріалу та відсутність амортизації, але новітні технології виготовлення рам, а також тенденція до використання ширших шин на шосейних велосипедах означають, що багато велосипедів зі сплаву пропонують значно кращу якість їзди. Хоча алюмінієві рами пропонують вражаючий баланс міцності, жорсткості та малої ваги, алюмінієві сплави можуть бути схильні до довготривалої втоми, на відміну від сталі та титану. Однак алюмінієві рами, як правило, менш схильні до аварій або випадкових пошкоджень, ніж карбонові рами. Як результат, алюміній залишається популярним матеріалом для виготовлення рам для всіх гірських велосипедів, а також є розумним варіантом для приватних гонщиків з обмеженим бюджетом.

Сталеві рами

“Сталь – це реально”, як говорить стара приказка, і саме з неї традиційно виготовляли велосипедні рами.

Насправді, сталь була основним матеріалом для виготовлення рам близько 100 років, навіть на професійному рівні, аж до середини 1990-х років, коли рами з алюмінієвих сплавів почали витісняти рами з вуглецевого волокна – лише на короткий час у професійному шосейному пелотоні – і були випробувані перші рами з вуглецевого волокна.

Ковані або зварні?

Існує два основних способи виготовлення сталевих рам: з використанням або без використання наконечників.

У рамах з наконечниками труби вставляються в литі сталеві наконечники в місцях з’єднання, а потім спаюються між собою. Рами без наконечників мають з’єднання труб, які зварюються між собою або паяються внахлест.

Раніше була поширена конструкція з наконечниками, класичні сталеві рами часто мали дуже складні рельєфні наконечники, але зварювання, як правило, призводить до полегшення рами і потребує менше очищення, ніж паяння, яке зазвичай призводить до надлишку матеріалу на з’єднаннях, який потрібно видалити після цього.

Сталь була найкращим варіантом для велосипед рами понад 100 років. Фелікс Сміт / Immediate Media

З іншого боку, за словами Глена, пайка потребує нижчої температури, ніж зварювання, тому, ймовірно, властивості сталі змінюються менше, що призводить до міцнішого з’єднання.

Як і труби в рамах з алюмінієвих сплавів, сталеві труби зазвичай з’єднуються встик, щоб зробити їх легшими. Сучасні сталеві рами мають більшу різноманітність форм труб, ніж старі круглі секції.

Широкий вибір сталей

Більшість сталевих велосипедів, орієнтованих на високі експлуатаційні характеристики, виготовляються з хромолієвої сталі, а на дешевих рамах низького класу використовується сталь з високим опором розриву.

Різні склади сталі мають різні властивості. Reynolds 531 – це класичний сплав, який використовується для виготовлення велосипедних рам, причому 531 означає співвідношення марганцю, вуглецю і молібдену в сплаві.

Однак зараз є набагато більше варіантів від постачальників трубок, таких як Dedacciai та Columbus.

Ламберт вказує на широке розмаїття різних складів і профілів труб, доступних для сталі, що, за його словами, не так, як для інших труб для рам. Це означає, що ви можете створити дуже міцну раму для подорожей або легшу за вагою, залежно від того, що ви вибрали.

Нержавіюча сталь також є варіантом. В середньому вони слабші за хромолітієві сталі, хоча для виробництва велосипедів були розроблені спеціальні нержавіючі сталі, які є такими ж міцними, як і хромолітієві, або навіть міцнішими за них, – каже Глен.

Які властивості має сталева рама?

Хоча алюміній та карбон зараз більш популярні, прихильники сталі все ще присягаються оригінальним матеріалом рами. Енді Ллойд / Immediate Media

Основними недоліками сталі є її вага та вартість. Вона важча за алюміній і дорожча у масовому виробництві, тому алюміній залишається кращим варіантом для більшості сучасних металевих велосипедних рам.

Однак, хоча сталь набагато щільніша (і важча) за алюміній, вона також міцніша і довговічніша. Це означає, що виробники рам можуть використовувати тонкостінні труби меншого діаметру і підтримувати необхідний рівень жорсткості, хоча втрати у вазі залишаються.

На відміну від алюмінію – і, як ми побачимо далі, вуглецевого волокна – її також можна (відносно) легко відремонтувати, якщо вона пошкоджена.

Аналогічно, сталь також має межу втоми – вона може витримувати навантаження нижче межі втоми нескінченну кількість разів без руйнування, знову ж таки, на відміну від алюмінію, який з часом зношується.

Сталь залишається популярним варіантом для туристичних та туристичних велосипедів. Дункан Філпотт / Immediate Media

Природні амортизаційні властивості сталі можуть призвести до “пружинистої” – читай: комфортної – якості їзди, навіть якщо це не відповідає співвідношенню жорсткості до ваги алюмінію.

З усіх цих причин сталь є популярним варіантом для бутікових і кастомних велосипедів, а також для туристичних рам і рам для велопакетів, де вага не має особливого значення. Сталь пропонує кращу ціну, ніж титан, а міцність і довговічність є ключовими факторами.

сталь, велосипед, рама, ремонт, погнута

Тим не менш, сталеві рами, якщо вони не виготовлені з нержавіючої сталі, потрібно фарбувати, щоб зупинити зовнішню корозію, а також можна покрити внутрішню частину труб, щоб зупинити іржу.

Титанові рами

Титан часто розглядається як розкішний варіант, частково через його якість їзди та вартість, а також через те, що титановий велосипед часто рекламують як “велосипед на все життя”.

Більшість металів мають певну кількість циклів навантаження, перш ніж вони вийдуть з ладу. Титан набагато стійкіший до повторних навантажень і деформацій, а це означає, що кваліфіковані виробники рам можуть створювати рами легші і більш відповідні вимогам без ризику поломки.

Титанові сплави

Як і алюмінієві та сталеві рами, титан – це сплав, і виробникам рам також доступні різні марки.

Трубки AL3 2.Сплав 5V (містить 3% алюмінію і 2.5% ванадію) – найпоширеніший сплав для титанових рам. Труби 6AL 4V значно міцніші – і, як наслідок, складніші в обробці – і іноді використовуються для високопродуктивних рам або окремих ділянок, де жорсткість є ключовим фактором, таких як головна труба та втулка нижнього кронштейна.

Enigma, наприклад, використовує більш жорсткий, високоякісний сплав 6AL 4V, також відомий як титан п’ятого класу, для своїх спортивних велосипедів, а не 3AL 2.Сплав 5V (або дев’ятий клас) у більш сумісній рамці Etape.

Титанові сплави також мають високу втомну стійкість, а це означає, що вони можуть витримувати згинання без пошкоджень. Moots, наприклад, використовує гнучкі титанові ланцюгові стійки, щоб забезпечити безповоротну підвіску в задній частині своїх рам Mountaineer і Routt YBB.

Які властивості титанової рами для велосипеда?

Новітні титанові рами можуть бути спроектовані для забезпечення жорсткої, спортивної їзди. Роберт Сміт / Immediate Media

Титан має явні переваги над іншими металами для виготовлення велосипедної рами. Він менш щільний, ніж сталь, тому рама може бути легшою, але при цьому мати більш товсті стінки. Титанова труба вдвічі легша за сталь трубки з однаковою міцністю на розрив. Титанові рами Enigma зазвичай мають 0.9 мм у найтоншій точці проти 0.5 мм для сталі.

Це ускладнює отримання вм’ятин на титановій рамі, а оскільки титан не піддається корозії, раму не потрібно фарбувати, тому подряпини та відколи також не є проблемою. Сире покриття, характерне для титанових рам, також виглядає чудово, хоча немає жодної причини, чому титанову раму не можна пофарбувати.

З іншого боку, працювати з титаном набагато складніше, ніж зі сталлю, за словами Ламберта з Enigma. “Ви повинні бути обережними з чистотою і контролем процесу зварювання, зокрема, з продувкою киснем, для чого Enigma використовує газ аргон”, – каже він.

Раніше титанових трубок було мало, і вони не були розроблені спеціально для велосипедів. Це дало титановим рамам репутацію надгнучких. Ламберт каже, що зараз це не є проблемою, оскільки є більший вибір труб для конкретного велосипеда, а конструктивні особливості, такі як конічні рулі та ширші стандарти нижнього кронштейна, означають, що титанові рами можуть бути спроектовані настільки жорсткими, наскільки це потрібно для конкретного застосування.

Тим не менш, титан все ще має репутацію матеріалу, що забезпечує комфортну якість їзди в руках хорошого виробника рам.

Зворотний бік – титан є найдорожчим варіантом металу, який часто затьмарює ціну карбонової рами.

Плюси титанового велосипеда рама

  • Міцна, довговічна і не втомлюється
  • Легший за сталь
  • Якість їзди
  • Сира обробка або пофарбована

Чи можете ви їздити з Погнута Рама?

Не катайтеся на велосипеді з погнутою рамою.

Мало того, що їзда на велосипеді буде незручною через неправильну геометрію та зміщення рами, так ще й рама не зможе витримувати вашу вагу та поглинати навантаження від дороги так, як це було раніше.

A зігнутий велосипедна рама – це рама що може дати в будь-який момент часу. Якщо ваша рама вийде з ладу на високій швидкості, пересіченій місцевості або в годину пік, ви можете дуже сильно травмуватися.

Іншими словами, їзда з зігнутий Рама – це небезпека для вас і всіх, хто їде, їде або ходить поруч з вами.

Відремонтувати її або викинь, але не їзди з нею.

Чи можете ви Ремонт погнуту раму?

Хороші рами не коштують дешево. А добре продумані, правильно сконструйовані рами важко знайти.

Як і на всі хороші питання, відповідь на це питання – гучне, недвозначне “це залежить”.” Не всі велосипедні рами однакові, і ступінь пошкодження може варіюватися від однієї погнутої рами до іншої.

Але, перш ніж ми перейдемо до відповіді, ще краще поставити питання: “Чи варто взагалі ремонтувати раму?” ремонт зігнута рама?”

Тому що, іноді, це не так.

Чи варто ремонтувати раму?

Щоб визначити, чи варто взагалі ремонтувати погнуту раму, дайте відповідь на три питання нижче.

З якого матеріалу виготовлена рама?

Алюмінієві та сталеві рами, на яких сьогодні побудовано більшість звичайних велосипедів, не обов’язково є дуже цінними – їх не так вже й дорого чи складно замінити на нові, якщо решту велосипеда можна врятувати.

Карбонові рами не гнуться, вони ламаються. Що залишає нам титанові рами. Титанові рами, як і всі інші металеві рами, гнуться, перш ніж зламатися. Допоки твій не такий зігнутий до такої міри, що він майже зламався, можливо, його варто врятувати.

Чи бачите ви інші пошкодження?

Огляньте раму, звертаючи увагу на зварні шви, де окремі трубки з’єднуються одна з одною. Чи бачите ви інші видимі ознаки пошкодження, такі як тріщини на металевих рамах і оголені волокна на композитних рамах??

Чим більше пошкодження, тим важче ремонт і чим вищий рахунок. Віднесіть раму до майстра, якому ви можете довіряти, і, враховуючи пошкодження після аварії, запитайте, чи варто її ремонтувати.

Скільки років рамі?

Втома рами, знос металів та композитних матеріалів, з яких вона виготовлена, є реальністю. Навіть найкращі рами зношуються з часом, пробігом, вібраціями та ударами від їзди по розбитих дорогах та бездоріжжю.

Якщо ваша рама на межі, подумайте двічі, перш ніж ремонтувати її. Витрати на те, щоб зробити його знову придатним для їзди, можуть так само перевищити вигоду. Хто знає, можливо, це саме той привід, який вам потрібен, щоб повернутися до креслярської дошки і побудувати новий велосипед.

Хто повинен їздити на сталевій рамі?

Сталева рама – кращий вибір для людей з обмеженим бюджетом. Ви можете купити пристойний шосейний, туристичний або гірський велосипед зі сталевою рамою за 1200-1500. Ви можете заощадити понад 1000-2000, обравши сталеву раму, а не титанову. Для більшості велосипедистів ця економія того варта. Ви можете вкласти зекономлені гроші в якіснішу колісну пару або якісніші компоненти, або просто заощадити трохи готівки.

Тим, хто цінує довговічність, надійність та міцність, також краще обрати сталеву раму. В середньому, сталева рама прослужить довше, ніж титанова. Сталеві рами можуть витримувати удари і продовжувати працювати десятиліттями. Сталева рама може отримати подряпини, вм’ятини і навіть зігнутися без втрати структурної цілісності.

Міським пасажирам також краще використовувати сталеві рами. Довговічність сталі робить її чудовим вибором для тих, хто їздить на роботу і потребує міцної рами, здатної витримати зношування під час щоденного використання. Той факт, що сталеві рами дешевші, також робить їх кращими для поїздок на роботу. Якщо ваш велосипед вкрали, втрата не така вже й велика.

Велосипедним туристам і велопакувальникам також краще обирати титанову раму, тому що вона краще піддається ремонту. Якщо ваша сталева рама трісне, коли ви будете в глушині, ви завжди зможете знайти слюсарну майстерню, автомайстерню або зварювальника, який зможе її відремонтувати. Зварювальник є майже в кожному місті. Сталь також може витримувати великі навантаження.

Ті, хто шукає класичну, позачасову естетику, також оцінять сталь рами. Вони мають довгу історію у світі велоспорту і часто асоціюються з вінтажним виглядом, який цінують багато велосипедистів.

Мій вибір: Сталь проти титану

Особисто я віддаю перевагу сталевим рамам. Я вважаю, що вони пропонують набагато кращу цінність, ніж титан. За половину ціни я можу купити сталевий велосипед, який має таку ж або навіть кращу якість їзди, ніж титанова рама. Ваги порівнянні. Я також ціную легку ремонтопридатність сталі. Якщо рама трісне, я можу легко її відремонтувати.

Тим не менш, якби гроші не були проблемою, я б, мабуть, їздив на титановій рамі на замовлення. Здебільшого тому, що мені подобається зовнішній вигляд сирого титану. Це вражає. Якість їзди також чудова, як сталь. Невелика вага також є приємною особливістю.

Інші матеріали для рами велосипеда, які слід розглянути

Сталь і титан – чудові варіанти для тих, хто цінує комфорт, міцність і довговічність. Якщо вас більше хвилює продуктивність, ви можете розглянути варіант з алюмінієвою або вуглецевою рамою. Я опишу кожну з них у цьому розділі.

Алюмінієві рами

Поряд зі сталлю, алюміній є одним з найпоширеніших і найпопулярніших матеріалів для велосипедних рам. Він доступний, легкий і жорсткий. Алюмінієві рами пропонують відмінне поєднання ціни та якості.

Чистий алюміній недостатньо міцний для виготовлення велосипедних рам. Для зміцнення металу та підвищення довговічності алюміній сплавляють з іншими металевими елементами, такими як магній, цинк або кремній.

Два найпоширеніші типи алюмінію, що використовуються для виготовлення велосипедних рам, – це 6061 і 7005. Алюмінієві рами майже завжди зварюються між собою TIG-зварюванням.

сталь, велосипед, рама, ремонт, погнута

Щоб зменшити вагу, алюмінієві рами часто з’єднують встик. Алюміній, як і титан, можна гідроформувати. Це дозволяє виробникам рам оптимізувати жорсткість, аеродинаміку, вагу та комфорт рами.

За вагою алюмінієві рами значно легші за сталеві та титанові. Алюмінієві рами також жорсткіші за сталеві сталь і титан. Перевага цього полягає в тому, що алюмінієві рами пропонують відмінну продуктивність та ефективність. Вони не гнуться. Недоліком є те, що їзда може відчувати себе жорсткою. Деякі райдери вважають алюмінієві рами занадто жорсткими.

Що стосується ціни, то алюмінієва рама зазвичай дешевша за аналогічну титанову або сталеву раму. Це тому, що алюмінієві рами вимагають менше праці для виготовлення. Їх можна масово виробляти на заводі.

Алюмінієві рами довговічніші за карбонові, але менш міцні, ніж сталеві чи титанові. Вони витримують удари і не тріскаються. Вони не піддаються корозії, як сталь.

Одним з недоліків є те, що алюмінієві рами з часом втомлюються, оскільки вони не мають межі втоми. При інтенсивному використанні алюмінієва рама повинна прослужити близько 10 років. При середньому використанні він може прослужити набагато довше. Алюміній тріскається, коли втомлюється і виходить з ладу. Іноді його можна відремонтувати, але зазвичай ні.

Рами з вуглецевого волокна

Вуглецеве волокно є найпоширенішим матеріалом для виготовлення висококласних та високопродуктивних шосейних та гірських велосипедів. Сьогодні майже всі професійні гоночні велосипеди виготовляються з вуглецевого волокна. Для велосипедистів, що змагаються, вуглецеве волокно є єдиним вибором.

Цей матеріал спочатку був розроблений для використання в аерокосмічній промисловості. Карбонове волокно – найлегший матеріал, з якого виготовляють велосипеди велосипед рами. Має більш високе співвідношення міцності до ваги, ніж сталь або титан. Він також надзвичайно жорсткий.

Вуглецеве волокно виготовляється з пластику, армованого надміцними волокнами. Полімер переробляється в нитки або волокна з атомів вуглецю. Тисячі таких ниток об’єднуються, щоб сформувати буксир. Букси скріплюються між собою епоксидною смолою. Матеріал з вуглецю та смоли називається композитом.

Цей матеріал нашаровується у форму рами велосипеда за допомогою прес-форм і тепла. Існує досить багато варіацій у тому, як будуються рами з вуглецевого волокна, а також у тому, як виготовляється саме вуглецеве волокно. Наприклад, тип використовуваної смоли, товщина шарів, стиль конструкції, спосіб нагрівання матеріалу, напрямок волокон, сорт вуглецевого волокна, а також щільність і типи використовуваних волокон – все це можна варіювати. Це відіграє певну роль у характеристиках їзди, довговічності, жорсткості та комфорті готової рами. Карбонові рами можна оптимізувати для комфорту або продуктивності.

Як правило, рами з вуглецевого волокна жорсткіші, ніж сталеві або титанові рами. Це покращує ефективність, керованість та загальну продуктивність. Рами з вуглецевого волокна також пропонують хороший комфорт та характеристики їзди. Матеріал має відмінні властивості поглинання вібрації. Виробники також можуть точно налаштувати жорсткість трубок, щоб вони були більш гнучкими.

Найбільшим недоліком рам з вуглецевого волокна є те, що вони не дуже міцні. Вуглецеве волокно крихке. Легко зламати вуглецеве волокно рама під час удару. З цієї причини карбонові рами менш надійні та довговічні, ніж сталеві або титанові. Тим не менш, сучасне вуглецеве волокно набагато довговічніше, ніж старі типи вуглецевого волокна, які використовувалися в минулому.

Останні думки про титанові та сталеві велосипедні рами

Титан і сталь є досить схожими матеріалами для рам з точки зору ваги, комфорту та продуктивності. Найбільша різниця між цими двома матеріалами полягає у вартості та корозійній стійкості. Титанові рами значно дорожчі за сталеві. Вони також стійкі до корозії. Сталь титанові рами набагато дешевші, але вони можуть іржавіти.

Якщо ви шукаєте велосипед, який прослужить вам все життя, обидва ці матеріали є чудовими варіантами. Ви не можете помилитися ні з тим, ні з іншим. Вибір між сталевою та титановою рамою залежить від стилю їзди, бюджету та особистих уподобань. Завжди можна досягти компромісів. Незалежно від того, яку раму ви оберете – сталеву чи титанову, я сподіваюся, що цей посібник допоміг вам у прийнятті рішення.

Ви їздите на велосипеді з титановою чи сталевою рамою? Поділіться своїм досвідом у розділі Коментарі та думки власників нижче!

від Where The Road Forks

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top