Гірський велосипед в гору. [Номер] – швидкісний велосипед

Як знайти ідеальні передаточні числа для трансмісії вашого MTB

Для багатьох райдерів визначення передаточних чисел здається гордієвим вузлом; продовжує існувати страх не мати достатнього діапазону передач при переході на трансмісію 1х. Однак, трохи порахувавши в розумі, ви швидко зможете пролити світло на темряву. Ми покажемо вам крок за кроком, як підібрати правильну комбінацію касети та ланцюга відповідно до ваших потреб.

При виборі трансмісії 1х більшість велосипедистів, як правило, в першу чергу звертають увагу на розмір ланцюга. “Звичайно, ти не піднімешся на той підйом з 34-дюймовим ланцюгом” – так, напевно, починається більшість розмов про передаточні числа з вашими друзями, але все не так просто. Найважливішим аспектом вашого діапазону передач є передаточне число найпростішої передачі, оскільки від цього залежить, чи зможете ви піднятися на цей підйом, чи доведеться штовхати. В основному все зводиться до трьох факторів: діапазон передач касети, розмір ланцюга та розмір ваших коліс.

Визначення діапазону передач вашої касети

“Звичайно, ви не зможете зробити це за один раз передача діапазон вашої касети є основним фактором при розгляді загального корисного діапазону передач вашої трансмісії. У специфікаціях зазвичай згадується найбільша та найменша шестерня вашої касети, де найменша шестерня в касеті 10-42 має 10 зубців, а найбільша – 42 зубці. Діапазон передач касети визначається шляхом ділення найбільшого зубчастого колеса на найменше, тобто 42/10 = 4.20 = 420 %. Визначивши діапазон передач вашої касети, ви помітите, що навіть невелика різниця в найменшій шестерні може мати величезне значення в цілому. Наприклад, касета 9-46T від Ethriteen пропонує 511% діапазон передач, тоді як касета 11-46T від Shimano пропонує лише 418% діапазон передач.

Зрештою, справа не в кількості передач, а в діапазоні передач вашої касети. Наприклад: при переході зі звичайної 11-швидкісної трансмісії на 12-швидкісну, наприклад, SRAM Eagle або нову Shimano XTR, ви технічно отримуєте не одну, а дві додаткові передачі. Найпростіша передача трансмісії Eagle в парі з ланцюгом 34T легше, ніж найпростіша передача на трансмісії 1×11 SRAM з ланцюгом 30T, тоді як найвища передача така ж, як і на трансмісії 1×11 з ланцюгом 34T.

Вибір правильного ланцюга

Хоча вибір касети визначає діапазон передач вашої трансмісії, ви можете змінювати передачу вгору і вниз за допомогою розміру ланцюга. Чим менший розмір ланцюга, тим легше підніматися на найнижчій передачі; чим більший розмір ланцюга, тим швидше ви можете їхати на найвищій передачі. Ви можете розрахувати передавальне число, розділивши зубці ланцюга на зубці шестерні на касеті. Для пояснення ми використаємо наступний приклад.

Припустимо, у вас є касета Shimano XT 11-46 та ланцюг на 32T. У цій конфігурації найнижча передача має передавальне число 32/46 = 0.696, а найвища передача має передавальне число 32/11 = 2.909. Касета SRAM 10-42 має дуже схожий діапазон передач, але з ланцюгом 32T найнижча передача має співвідношення 32/42 = 0.762 і найвища передача має співвідношення 32/10 = 3.200. Якби вам довелося перейти на ланцюг 30T на трансмісії SRAM, ви б отримали аналогічне передавальне число, як у Shimano XT – 30/42 = 0.714 та 30/10 = 3.000.

Ми склали таблицю, в якій порівнюємо передаточні числа трьох поширених трансмісій з наступними кроками передач:

SRAM Eagle 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42-50 SRAM 1×11 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42 Shimano 1×11 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46

Зрозумівши основні принципи, ви легко зможете порівняти діапазони передач та передаточні числа різних трансмісій. Якщо ви переходите з трансмісії 1X11 SRAM з ланцюгом 32T на трансмісію Eagle, ви знаєте, що для такого ж легкого підйому на гору потрібно встановити ланцюг 38T. Те саме стосується і переходу на нову 12-швидкісну трансмісію XTR, оскільки її касета 10-51 дуже схожа на трансмісію Eagle від SRAM. Якщо вам довелося перейти на трансмісію 1×11 Shimano з ланцюгом 34T, найнижча передача буде трохи легшою, ніж раніше, або трохи важчою, ніж раніше з ланцюгом 36T. Те саме рівняння, очевидно, стосується і найбільшої доступної передачі.

Пояснення шестерень гірського велосипеда – посібник для початківців з використання шестерень

Якщо ви новачок у велоспорті, то перемикання передач на гірському велосипеді може здатися заплутаним. Навіть якщо ви переходите зі старого гірський велосипед чи шосейний велосипед, є досить багато відмінностей, які можуть здатися дивними у порівнянні зі звичними для вас трансмісіями.

Передачі стали тільки кращими з розвитком технологій, минули часи сильного брязкоту та падіння ланцюгів, натомість з’явилися точні та надійні системи з одним ланцюгом (1x).

Але що насправді роблять передачі гірських велосипедів і як вони працюють? Що ж, продовжуйте читати, коли ми розбиваємо основи гірських велосипед передачі.

Для чого потрібні шестерні на гірському велосипеді гірський велосипед?

Передачі дозволяють змінювати швидкість обертання педалей (так званий каденс) і зусилля, необхідні для підйому або спуску з пагорба. Механіка досить проста: змінюючи передавальне число, ви змінюєте відстань, яку можна подолати за один хід педалей. Це означає, що при перемиканні на нижчу передачу легше крутити педалі на крутих схилах, тоді як при перемиканні на вищу передачу – навпаки передача дозволяє їхати швидше.

Старі гірські велосипеди мали до 27 передач за допомогою декількох передніх ланцюгів. Однак сучасні гірські велосипеди зараз оснащені лише одним переднім ланцюгом. Виходячи з вищесказаного, безумовно, більше передач краще?

На практиці більше не означає краще, і хоча сучасні гірські велосипеди мають лише від 10 до 12 передач, задні касети стали значно більшими. В результаті, хоча найкращі гірські велосипеди мають менше передач, сучасні трансмісії 1х насправді мають такий самий діапазон, як і старі системи. Щоб полегшити розуміння діапазону передач, він вимірюється у відсотках. Це означає, що чим більший відсоток, тим більша різниця між найлегшою та найважчою передачею. Колись система 2х10 забезпечувала 470% діапазону, тоді як у 2012 році трансмісія 1х11 досягала 420%. Сьогодні, коли більшість касет мають 50 і більше зубів на найбільшій передачі, ми бачимо величезний діапазон у 520% – цього більш ніж достатньо, щоб з легкістю долати найкрутіші підйоми.

Сучасні кривошипи 1x також мають чергування профілів зубів, відоме як вузько-широке. Ці зуби спеціально розроблені, щоб запобігти падінню ланцюга на вибоїстій дорозі – те, що було неможливо на старих подвійних або потрійних ланцюгах. Системи 1x також роблять трансмісії набагато простішими у використанні, дозволяючи гонщикам швидко перемикати всі передачі, не турбуючись про перехресне зачеплення (при переході з найбільшого ланцюга на більші шестерні на касеті, що пошкоджує ланцюг).

Поєднання діапазону, надійності та простоти призвело до того, що системи 1х стали стандартом для всіх гірських велосипедів. Ви все ще можете знайти велосипеди з подвійною або потрійною передачею, але це лише на самому нижньому рівні найкращих бюджетних гірських велосипедів.

Як працюють шестерні гірських велосипедів?

Більшість гірський велосипедні системи перемикання передач працюють подібним чином, на кермі буде прикріплений перемикач, і коли натискається один з важелів, він рухає задній перемикач, який штовхає ланцюг на іншу зірочку на касеті. З точки зору того, як перемикач рухає перемикач, існує два найпоширеніші типи передач на велосипеді гірський велосипеді: механічні та електронні.

У більшості велосипедів використовується механічна система з металевим тросом, який затягується і послаблюється перемикачем передач. Електронні системи, такі як трансмісія GX AXS від SRAM, використовують бездротовий сигнал для керування сервомотором у перемикачі. Електронні системи забезпечують більш плавне та швидке перемикання передач шестерня перемикання, але все ще зарезервовані для найдорожчих велосипедів, хоча ця технологія поступово дешевшає.

Деякі виробники експериментували з коробками передач, хоча вони все ще дуже рідкісні та дуже дорогі. Деякі маунтінбайкери взагалі відмовляються від передач, натомість обирають одношвидкісну трансмісію для максимальної простоти та мазохістських відчуттів під час підйому на пагорби.

Чому мої передачі не працюють належним чином?

Передачі гірських велосипедів надійні як ніколи, але це не означає, що за ними не потрібно доглядати. Чистка гірського велосипеда – найкращий спосіб підтримувати його в належному стані, а нанесення одного з найкращих мастил для ланцюга після миття забезпечить тривалу безперебійну роботу шестерень.

З часом деталі велосипеда зношуються, і їх потрібно регулювати, щоб перемикання передач відбувалося добре. Це може здатися складною роботою, але базові налаштування насправді досить легко зробити самостійно, якщо ви хочете спробувати, перегляньте нашу інструкцію про те, як налаштувати перемикання передач на гірському велосипеді.

Зміст

Перш ніж рухатися далі, має сенс добре розібратися в тому, як насправді працюють передачі на вашому гірському велосипеді. Таким чином, ви зможете приймати обґрунтовані рішення при оновленні касет або при покупці нових велосипедів в майбутньому.

Шестерні на горі велосипед

Почнемо з того, що ваш велосипед має на ньому. Спереду у вас буде від одного до трьох великих ланцюгових кілець. Старі велосипеди, ймовірно, мають три ланцюгових кільця спереду, в той час як більш сучасні велосипеди часто мають від одного до двох.

Ці ланцюгові кільця матимуть розміри, які позначаються кількістю зубів. Більші кільця мають більше зубів. Поширені розміри включають, але не обмежуються 30T або 42T.

У задній частині у вас, ймовірно, буде від семи до дванадцяти передач (також відомих як шестерні). Ця задня група шестерень утворює касету. Дивлячись на технічні характеристики касети, ви помітите, що на ній буде вказано діапазон.

Щось на кшталт “11-42T” або “10-50T” є прикладами того, як можуть виглядати ці діапазони.

Менша перша цифра вказує на кількість зубів на найменшій шестерні касети. У той час як більший число означає кількість зубців на найбільшій шестерні в групі.

Кожне проміжне зубчасте колесо буде мати зростаючу кількість зубів, яка потрапляє в цей діапазон.

Кількість передач на вашому велосипеді так само проста, як і множення число передніх ланцюгових кілець за допомогою число зубців у задній касеті. Таким чином, велосипед з двома передніми ланцюгами та 10 зубцями на задній касеті матиме загалом 20 передач.

Як шестерні працюють разом

Тепер, коли ви розумієте, як працюють шестерні на велосипеді, давайте розглянемо, як вони насправді працюють разом!

Коли ви натискаєте на педалі, це змушує кривошипи обертатися. Оскільки кривошипи з’єднані з ланцюгом, вони змушують обертатися ланцюг. І останнє, але не менш важливе: коли обертається ланцюг, він змушує обертатися задню шестерню через ланцюг.

Коли обертається задня передача, обертається і заднє колесо, і ви рушаєте з місця! Без ланцюга, що з’єднує дві шестерні, ваші педалі оберталися б вільно, а велосипед не рухався б.

Ключ до того, наскільки важко крутити педалі, зводиться до передаточних чисел. Подумайте про це як про кількість зубів на передньому ланцюзі в порівнянні з заднім число зубів на задній шестерні.

Якби обидві шестерні мали по 20 зубців, то співвідношення між ними було б один до одного. Це означає, що за кожен оберт переднього ланцюга, заднє зубчасте колесо також буде обертатися рівно на один повний оберт.

Що стає цікавим, коли ви починаєте змінювати це співвідношення. Припустимо, ви використовуєте 40 зубів спереду і 20 ззаду.

Це співвідношення два до одного (2:1).

Заднє зубчасте колесо зробить два повних оберти за кожен повний оберт переднього ланцюга.

Однак, давайте подивимось, що станеться, коли порядок зміниться на протилежний. Для 20 зубів спереду і 40 ззаду, співвідношення інвертується і тепер стає один до двох (1:2).

Це означає, що тепер потрібно два повних оберти переднього ланцюга, щоб повернути заднє колесо один раз.

Чому передаточні числа важливі

Передаточні числа мають значення, тому що вони діють як мультиплікатор сили.

Припустимо, у вас був гірський велосипед лише з однією передачею i.e., по одній шестерні спереду і ззаду. Хоча ви можете чудово їздити по рівній місцевості, підйом на пагорб будь-якого розміру буде дуже важким!

Ймовірно, вам доведеться зіскочити з велосипеда і йти до вершини пішки. Навіть якщо ви це зробите, ваші ноги будуть втомлені від зусиль!

Тому що, крутячи педалі може порушитися на одній передачі буде настільки важко, що ви не зможете швидко крутити педалі. Низький частота обертання педалей, або обертів за хвилину (RPM), може ускладнити утримання рівноваги на крутих підйомах. Тож навіть якщо сила ваших ніг не підведе вас, рівновага може!

На спусках ви швидко досягнете точки, коли ви буквально не зможете крутити педалі достатньо швидко, щоб розігнати велосипед. Це називається “розкручуванням”, коли ви досягаєте максимальної кількості обертів.

Звичайно, ця проблема існує лише на одній швидкості. З іншого боку, гірські велосипеди обладнані так, щоб впоратися з цими ситуаціями.

Хоча всі ці сценарії не є проблемою для неквапливої їзди по сусідству, це велика проблема для гірського велосипедиста! Ви будете проводити багато часу на різноманітних місцевостях.

Від рівнинних ділянок до крутих підйомів і спусків – для оптимальної роботи потрібна різна передача.

Більшість байкерів вважають, що найефективніше вони крутять педалі на швидкості близько 80 об/хв. Тож замість того, щоб змінювати свої зусилля, вам потрібно змінити свої передача! Це дозволяє вам підтримувати стабільний темп і не перевтомлюватися, намагаючись подолати підйом.

Як перемикати передачі на гірському велосипеді

Хоча практична природа перемикання передач може здатися такою ж простою, як просто натиснути на перемикач, є кілька прийомів, пов’язаних з перемиканням передач, яких варто дотримуватися.

Це допоможе вам зменшити кількість падінь ланцюгів і зменшити знос трансмісії.

Базове перемикання передач

Коли педалювання стає занадто важким або занадто легким, час перемикати передачу! Рекомендується перемикатися перед важкими підйомами

  • Продовжуючи крутити педалі, трохи полегшіть хід.
  • Натисніть на перемикач один раз, щоб переключити одну передачу.
  • Продовжуйте крутити педалі до завершення перемикання. Не припиняйте крутити педалі і не натискайте дуже сильно, поки ланцюг переходить на нову передачу.
  • Ви можете почути невеликий шум і клацання, коли ланцюг переходить на ближню передачу. Після завершення перемикання повинно бути тихо.

Посилання на загальні налаштування велосипедів:

  • Лівий перемикач керує передніми ланцюговими кільцями. Використовуйте його для більших стрибків передач.
  • Правий перемикач керує задньою касетою. Використовуйте для невеликих перемикань передач.
  • На правому перемикачі найближчий до тіла важіль (і великий палець) натискається всередину, щоб переключитися на нижчу передачу. Другий важіль (ближче до вказівного пальця) тягнеться всередину, щоб переключитися на вищу передачу.

Кілька додаткових порад щодо правильної техніки перемикання передач

  • Передбачайте перемикання передач і намагайтеся ввімкнути потрібну передачу до того, як вона вам знадобиться. Перемикайтеся на нижчу передачу перед тим, як входити в крутий поворот, щоб ви могли легко вийти з нього.

Те саме стосується великих підйомів. Зробіть все можливе, щоб увімкнути правильну передачу перед тим, як потрапити на нахил!

Чи перемикаєте ви передачі під час крутіння педалей?

Ви повинні крутити педалі, щоб підтримувати натяг ланцюга і допомагати натягувати ланцюг на нову шестерню. Більшість людей роблять помилку, намагаючись перемикати передачі, дуже сильно штовхаючись в гору.

гора, велосипед, підйом, передача, номер

Намагання прикласти максимальну силу до педалей, коли ланцюг переходить на нову передачу, призводить до того, що ланцюг може зіскочити!

Щоб цього не сталося, використовуйте силовий хід. Це передбачає одне або два дуже сильних натискання на педалі, щоб отримати трохи додаткового імпульсу, а потім м’яке 1-2 педалі під час перемикання передач.

Після того, як ланцюг успішно перейшов на ближню передачу, ви можете відновити інтенсивне педалювання.

Якщо ви чуєте клацання та скрегіт трансмісії під час перемикання передач, це, ймовірно, ознака того, що ви прикладаєте занадто велике зусилля під час перемикання.

Якщо ви чуєте ці звуки під час кожної зміни, це хороший знак того, що ваша трансмісія потребує регулювання.

Підтримання трансмісії в чистоті, добре змащеною та належним чином відрегульованою є запорукою оптимальної роботи та мінімізації зносу.

Які передачі використовувати на гірському велосипеді

Вибір передачі буде повністю залежати від рельєфу місцевості. Багато підйомів призведе до збільшення часу, проведеного на низькій передачі. Тоді як на рівнинних ділянках або під гору будуть використовуватися вищі передачі.

Як бачите, це лише загальне твердження. Кожен гонщик має різний рівень фізичної підготовки та бажаний каденс, тому те, що працює для інших, може не працювати для вас.

Єдиний спосіб по-справжньому перевірити – це просто вийти на вулицю і покататися!

Хоча ви, швидше за все, знайдете бажану каденцію, багато чого з цього виходить у вікно на технічній місцевості. У цьому випадку ви будете зосереджені виключно на безпечному подоланні перешкоди, а не на ефективному крученні педалей!

Поширені конфігурації передач

Найпоширеніші конфігурації передач для сучасних гірських велосипедів включають одне або два передніх ланцюга. Велосипеди з одним переднім ланцюгом називаються “1x” або “one-by”. У той час як велосипеди з двома передніми ланцюгами скорочено позначаються як “2x”.

Старі гірські велосипеди часто постачалися з трьома передніми ланцюгами. Однак це значною мірою втратило популярність для односторонніх та двосторонніх конфігурацій.

Не те, щоб було щось погане з трьома ланцюгами, просто для гірських велосипедів вони, як правило, надмірні.

Поширені варіанти передач:

Гірські велосипедисти, як правило, потребують більших перемикань передач, щоб пристосуватися до швидко мінливих умов траси, і не мають потреби в такій кількості проміжних менших перемикань.

Для порівняння, ці менші стрибки дуже корисні для їзди по шосе, де вони допомагають знайти ідеальний каденс.

Зняття одного або двох ланцюгів за допомогою 1х також може допомогти зменшити загальну вагу велосипеда.

Вибір між одностороннім та двостороннім розташуванням – це здебільшого питання вподобань. Хоча однопідвісні велосипеди легші, оскільки вони не мають ланцюга та переднього перемикача, вони вимагають більших стрибків між передачами.

Це означає, що у велосипедиста буде менше варіантів для пошуку ідеальної каденції. У певних ситуаціях їм також може знадобитися трохи більше зусиль, щоб подолати підйом на неоптимальній передачі.

Втім, для сильних гонщиків це може не бути проблемою.

Ще одна перевага налаштування по одному – це простота. Вам потрібно турбуватися лише про роботу одного перемикача! Це може бути корисно для початківців, оскільки на одну річ, про яку потрібно турбуватися на велосипеді, буде менше

Крім того, завдяки меншій кількості рухомих частин, у вас буде менше компонентів, які можуть вийти з ладу або викликати проблеми з обслуговуванням.

Обслуговування передач на гірському велосипеді

Очищення шестерень

Підтримка чистоти передач на гірському велосипеді дуже важлива для забезпечення їх належної роботи.

Трансмісія – найбрудніша частина велосипеда! Якщо дозволити цьому бруду накопичуватися занадто довго, ви побачите, що перемикання передач буде не таким плавним, і, ймовірно, ланцюги будуть падати частіше.

Гаряча мильна вода та щітка – це завжди гарний початок. Однак у багатьох випадках потрібно додати знежирювач, щоб дійсно відчистити бруд з переднього ланцюга та задньої касети.

Бруд, який накопичується від бруду та мастила для ланцюга, досить вражає!

гірський, велосипед, підйом, передача, номер

Існують навіть спеціальні інструменти, які допомагають потрапити між кожною з шестерень. Park Tool випускає чудову щітку для чищення шестерень з щіткою на одному кінці та вигнутою тонкою зубчастою секцією на протилежному, яка допомагає проникати в усі щілини.

Ви можете поглянути на нього тут на Amazon.com.

Вирівнювання перемикача

Між аваріями, транспортуванням та загальним використанням часто трапляється, що передній або задній перемикачі зміщуються в різні боки.

Оскільки перемикачі є основним механізмом, який контролює, на якій передачі знаходиться ланцюг, важливо, щоб вони були правильно вирівняні.

Вірна ознака неспіввісності перемикачів – пропущені перемикання та гучний звук трансмісії. Коли перемикач правильно відрегульований, він працює тихо, як свисток! Якщо ви підозрюєте, що ваші перемикачі потрібно відрегулювати, ознайомтеся з моїми інструкціями по кожному з них за посиланнями нижче.

Заміна ланцюга

Поряд з утриманням шестерень в чистоті, заміна ланцюга є ще одним ключем до забезпечення їх належного функціонування. Зі зносом ланцюги стають довшими, що іноді також називають “розтягуванням ланцюга”.

Наскільки сильно зносився ланцюг, можна перевірити за допомогою інструменту для перевірки ланцюга. Хоча задній перемикач допоможе підтримувати певний натяг, ослаблений ланцюг з часом призведе до надмірного зносу шестерень.

Зазвичай ви пройдете через 2-3 ланцюги, перш ніж самі шестерні зносяться. Однак ланцюги набагато дешевші і їх легше замінити, тому краще замінювати їх за потреби.

Заміна касети/ланцюга

Навіть при належному обслуговуванні ваші шестерні в певний момент зрештою зношуються. Більшість велосипедистів проїжджають щонайменше тисячу миль на касеті, однак, це залежить від конкретного велосипедиста.

Ви можете визначити, що він зношений, коли велосипед починає погано перемикатися, а зубці на шестернях мають вигляд акулячих зубів.

Щоб отримати детальну покрокову інструкцію по заміні касети, натисніть тут.

Зак Рід

Привіт, я Зак Рід і я любитель активного відпочинку в Колорадо! Щоб отримати додаткову інформацію про мене, перегляньте мою спеціальну сторінку про мене.

Поради щодо перемикання передач

Як уже згадувалося, сучасні велосипеди мають кілька швидкостей, наприклад, 21, 24 та 27 швидкостей. З цієї причини початківцям байкерам може бути важко зрозуміти, що робити з цими шестернями.

Дійсно, навчитися користуватися кількома швидкостями велосипеда може бути досить складно, не кажучи вже про те, що вам доведеться крутити педалі при перемиканні передач на велосипеді. Але за допомогою кількох порад і підказок ви зможете швидко опанувати мистецтво перемикання передач на велосипеді.

Знання, яку передачу використовувати

Перемикання передач на велосипеді може полегшити або ускладнити крутіння педалей. Ідеальна передача для використання в даний момент буде залежати від

Хитрість полягає в тому, щоб перемикати передачі, коли це необхідно, зберігаючи при цьому каденцію і комфорт при педалюванні.

Якщо ви їдете на велосипеді по рівній і гладкій місцевості, вам слід використовувати середні передачі. Крутий підйом, як правило, вимагає використання найнижчої передачі, тоді як спуск з гори вимагає найвищої передачі, яку має ваш велосипед.

Деякі комбінації передач не є ідеальними

Коли ви крутите педалі при перемиканні передач на велосипеді, ви хочете уникнути перехресного зачеплення.

У велосипеді з трьома ланцюгами найбільший ланцюг повинен з’єднуватися з найбільшою шестернею в касеті. Аналогічно, маленьке ланцюгове кільце повинно поєднуватися з найменшим зубчастим колесом.

перехресне розташування ланцюга означає, що ваш ланцюг знаходиться на великому ланцюзі, а ви перемикаєтесь на маленьку шестерню на касеті, або коли ви знаходитесь на маленькому ланцюзі та маленькій шестерні.

Перехресні ланцюги розташовують ланцюг під екстремальним кутом, що призводить до його передчасного зносу. Це також призводить до того, що ланцюг треться об передній перемикач вашого велосипеда.

Перемикайте передачі з мінімальним зусиллям

Постійний тиск на велосипедний ланцюг може призвести до його зносу та поломки. Це особливо актуально, якщо ви їдете на велосипеді в гору.

Щоб запобігти пошкодженню ланцюга, уникайте перемикання на нижчу передачу посеред важкого підйому. Замість цього, передбачте, наскільки складним буде підйом, і почніть перемикатися на нижчу передачу перед тим, як крутити педалі в гору.

гора, велосипед, підйом, передача, номер

При перемиканні передач на велосипеді потрібно крутити педалі з мінімальним зусиллям, щоб полегшити перемикання передач.

Перемикайте по одній передачі за раз

Перемикайте лише одну передачу за раз, щоб запобігти пошкодженню ланцюга та ланцюгової зірочки. Перемикання між передачами, які знаходяться на великій відстані одна від одної, за короткий проміжок часу може призвести до проскакування ланцюга. Це може навіть призвести до того, що ланцюг відірветься від механізму.

Знайте, що представляють ланцюгові кільця

Більшість сучасних велосипедів мають одну або дві передачі, прикріплені до педалей. Байкери називають ці шестерні ланцюговими кільцями.

Спочатку вам може бути складно зрозуміти, як працюють ланцюгові кільця. Простіше кажучи, менші ланцюгові кільця, розташовані ближче до рами, відповідають більш легкому педалюванню. З іншого боку, більші ланцюгові кільця відповідають більш жорсткому крученню педалей.

Не звертайте занадто багато уваги на цифри

Деякі велосипед перемикачі передач мають номери передач, які вказують на комбінацію передач, яку ви використовуєте в певних умовах. Однак, якщо приділяти занадто багато уваги цим міткам, перемикання передач буде складнішим, ніж повинно бути.

Цифри не повинні диктувати вам, як перемикати передачі, оскільки вони можуть збити вас з пантелику під час крутіння педалей.

Натомість перемикайте передачі, коли відчуваєте, що вам це потрібно. Наприклад, якщо ви відчуваєте, що вам стає важко крутити педалі, ідеальний варіант – переключитися на легшу передачу. Якщо ви крутите педалі занадто швидко, вам потрібно переключитися на більш жорстку передачу. (джерело)

Регулювання заднього перемикача для плавного перемикання передач

Нещодавно я створив коротке відео про регулювання заднього перемикача. Це досить просто, все, що вам зазвичай потрібно – це викрутка.

Деякі велосипеди не мають ні малого, ні великого важеля. У таких випадках ваш велосипед може бути оснащений дорожньою трансмісією SRAM, яка використовує систему “подвійного перемикання”.

Велосипеди з системою подвійного натискання мають маленький важіль за великим гальмівним важелем. Ви можете рухати важіль лише в одному напрямку, на відміну від того, як це працює на інших велосипедах.

Наприклад, ви можете перевести ланцюг на більшу передачу в задній частині довгим натисканням, поки не почуєте два клацання. Тим часом, натискання важеля до одного клацання переведе ланцюг велосипеда на меншу передачу. (джерело)

Продовжуйте крутити педалі плавно

Найкраще, якщо ви будете крутити педалі під час перемикання передач на велосипеді, щоб ви могли легко перемикатися. Крутіння педалей дозволить вам зачепити ланцюг велосипеда за передачу, не докладаючи надмірних зусиль.

Однак дуже важливо не крутити педалі надто швидко, щоб ланцюг не потрапляв в зачеплення з силою. Якщо це станеться, ланцюг може зіскочити з механізму.

Існує також різна термінологія, коли говорять про систему передач велосипеда. Розуміння цих термінів дуже важливе, щоб не виникало плутанини, коли вам потрібно буде перемикати передачі під час їзди на велосипеді.

Шукаємо способи продовжити термін служби велосипеда

Девід Хамфріс – творець гірського велосипеда “Зроби сам. Для мене розслабляючий день включає їзду на гірському велосипеді, щоб розслабитися після довгого дня. Коли не на моєму велосипед Мене можна знайти, коли я працюю на ньому або роблю відео на YouTube на DIY Mountain Bike Більше про Девіда читайте ТУТ.

Джерела

  • Вілл Певелер. Тренування для гірських велосипедів: Практичний посібник для зайнятого спортсмена. ВЕЛИКА БРИТАНІЯ: Роумен Літтлфілд, 2021. https://books.google.com.ph/books?ID=xA41EAAAQBAJpg=PA158dq=shouldipedalwhenshiftinggearssonabikehl=ensa=Xved=2ahUKEwjG_NW3m_72AhWQGqYKHXTOAigQ6AF6BAgEEAI#v=onepageq=should%20i%20pedal%20when%20shiftinggears%20on%20a%20bikef=false.
  • Ліга американських велосипедистів. Розумна їзда на велосипеді: Сприяння безпеці, розвагам, фітнесу та навколишньому середовищу. США: Human Kinetics, 2011. https://books.google.com.ph/books?ID=57TXyzOJi88Cpg=PA52dq=highandlowgearinbikeshl=ensa=Xved=2ahUKEwig0cTk4f72AhUHmFYBHfJcCWgQ6AF6BAgCEAI#v=onepageq=high%20and%20low%20gear%20in%20bikesf=false.
  • Ітан Кларк та Шеллі Джексон. Книга для велосипедистів: Приблизний посібник з обслуговування велосипеда. Видавництво “Мікрокосм”, 2014. https://books.google.com.ph/books?ID=bJPQCQAAQBAJpg=PA69dq=bikespeedshl=ensa=Xved=2ahUKEwi185-P3P72AhVkgVYBHcOwBWYQ6AF6BAgLEAI#v=onepageq=bike%20speedsf=false.
  • Селен Єгер та Леслі Бонсі. Відірви свій зад на велосипеді!: Проривний план, як схуднути і почати їздити на велосипеді (без досвіду)!). США: Rodale, 2014. https://books.google.com.ph/books?ID=-0L7AgAAQBAJpg=PA43dq=tipsforshiftingbikegearshl=ensa=Xved=2ahUKEwjzpIzA3P72AhX1l1YBHa1iDGgQ6AF6BAgLEAI#v=onepageq=tips%20for%20shifting%20bike%20gearsf=false.
  • DK. Повна інструкція з експлуатації велосипеда. ВЕЛИКОБРИТАНІЯ: Penguin, 2017. https://books.google.com.ph/books?ID=STxbDgAAQBAJpg=PA130dq=rightandlefthandshiftersonbikeshl=ensa=Xved=2ahUKEwiuzPqV3_72AhUZp1YBHfPvDWkQ6AF6BAgIEAI#v=onepageq=right%20and%20left%20hand%20shifters%20on%20bikesf=false.

Шукаєте більше статей про MTB? Натисніть. ТУТ

“Цей сайт належить і управляється компанією River Traditions LLC, товариством з обмеженою відповідальністю зі штаб-квартирою в Мічигані, США. Компанія River Traditions LLC є учасником програми Amazon Services LLC Associates Program, партнерської рекламної програми, призначеної для надання сайтам можливості заробляти рекламні збори шляхом розміщення реклами та посилань на Amazon.com”

https://enduro-mtb.com/en/gear-ratios-mtb-drivetrain/
https://www.bikeperfect.com/features/how-to-use-гірський-bike-gears
https://mountaintreads.com/guide-to-mountain-bike-gears/
https://www.diymountainbike.com/should-you-pedal-when-shifting-gears-on-bike/ [/спойлер]

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top