Перемикання передач на гірському велосипеді. Перемикання передач у звичайній системі

Як користуватися та перемикати передачі на велосипеді

Ваша м’язова сила та система перемикання передач велосипеда однаково пов’язані між собою. Система передач існує для того, щоб ви могли максимально використати свою м’язову доблесть. Тут ми обговоримо, як працює система перемикання передач велосипеда і як ви можете використовувати її найкращим чином!

Ми купуємо та отримуємо безкоштовні товари для огляду, а також можемо отримувати комісійні від партнерських посилань. Дивіться нашу сторінку розкриття інформації для деталей.

Велосипедні шестерні завжди готові допомогти вам, вони гарантують, що ви розкриєте весь потенціал своєї м’язової сили. Коли ви перемикаєте передачі, ви обираєте рівень потужності, який вам потрібно докласти для натискання педалей, починайте з легшої передачі, а потім працюйте з нею.

Як тільки ви почнете випробовувати ці речі, ви будете здивовані типом комбінацій передач, які ви можете освоїти. Чим більше ви розумієте про велосипедні передачі, тим більше ви можете досягти на велосипеді, саме тому цей посібник для вас!

Велосипед перемикання передач не такі вже й складні, як тільки ви з ними ознайомитесь, вони допоможуть вам повністю розкрити свій потенціал. Почнемо з розбору передач велосипеда та повного вивчення трансмісії.

Вивчення трансмісії велосипеда

Для того, щоб розпочати роботу з шестерні, ми будемо детально обговорювати трансмісію велосипеда. Якщо говорити про касету звичайний багатошвидкісний велосипед, тоді він матиме такі компоненти. Хоча, знайте, що для цих типів велосипедів підійде однакова модель:

Кривошипи

Педалі велосипеда кріпляться до компонентів, а ці компоненти складаються з декількох частин. Ці важливі компоненти також включають ланцюгові кільця, які дуже важливі для педалювання та перемикання передач. Залежно від типу вашого велосипеда, може бути кілька кілець ланцюга, від одного до трьох.

Касета

Поговоримо про касету зараз! Задня касета велосипеда – це безліч шестерень – ви також можете назвати їх шестернями, ці шестерні встановлені на задніх колесах, якщо бути точним, на правій стороні. Касетний компонент також дуже важливий для підтримки легших передач.

Ланцюг

Перемикачі велосипеда складаються з багатьох важливих компонентів, і кожен з них однаково важливий. Ланцюг велосипеда дуже важливий, коли мова йде про педалювання та перемикання передач. Ланцюг фактично з’єднує передні ланцюгові кільця та задні зубці велосипеда. Це з’єднання гарантує, що колеса обертаються, коли ви крутите педалі велосипеда, навіть гальмівний важіль з’єднаний з ним.

На ланцюгових кільцях і шестернях є ряд зубців, які в поєднанні полегшують педалювання. Чим більше зубців, тим легше ви зможете крутити педалі.

Перемикачі передач

Тепер поговоримо про перемикачі, або важелі перемикання передач. Ці перемикачі фактично керують поворотними ручками, важелями або гальмівними важелями, які керують перемикачами, як переднім, так і заднім. Перемикачі також контролюють вихідну потужність в електронних перемикачах, тому вони дуже важливі.

У більшості велосипедів правий перемикач відповідає за задній перемикач, а лівий – за передній, ось як працюють ці механізми.

Перемикач

Перемикач – це механізм вашого велосипеда, який спрямовує ланцюгове кільце та шестерні під час перемикання передач. У більшості велосипедів буде задній перемикач, але не передній. Від передніх ланцюгових кілець до задніх гвинтиків – все контролюється перемикачем.

Тому, якщо ви піднімаєтеся на крутий пагорб, переконайтеся, що ваш перемикач у справному стані!

Що таке трансмісії з перемикачами маточини?

Більшість сучасних велосипедів, які виробляються, особливо висококласних, побудовані з внутрішньою втулкою, це в основному вбиває необхідність мати перемикачі, касети або ланцюгові кільця, цей перехід робить перемикання передач велосипеда простим. Незважаючи на меншу кількість передач, це також полегшує загальне обслуговування велосипеда.

Вони дуже прості у використанні, і ви відчуєте, що перемикання передач ще ніколи не було таким легким і приємним!

Які існують різні діапазони передач на велосипедах?

Різні велосипеди мають різні рівні передач, які допомагають досягти різних характеристик. Шосейні велосипеди мають більш високі передачі, які дозволяють їм досягати тих максимальних швидкостей, якими вони відомі. Гірські велосипеди, з іншого боку, побудовані з нижчими передачами, що дозволяє їм підніматися на круті пагорби.

Якщо велосипед має більше передач, то це означає, що за допомогою них можна досягти більшого, але це також збільшує технічність. Як результат, більшість велосипедів, які виробляються сьогодні, мають трансмісію 1X, що означає, що спереду є лише один ланцюг.

Хоча, якщо ви хочете вибрати різні типи шосейних або гібридних велосипедів, ви, безумовно, можете це зробити! Занадто велику потужність іноді важче контролювати.

Тепер, коли ми знаємо основні механічні функції системи передач, настав час обговорити, як користуватися/перемикати передачі.

Що відбувається, коли ви намагаєтеся перемикати передачі на місці?

Справжня відповідь – Не дуже. Якщо ви просто перемикаєте передачі вгору та вниз використовуючи ваш перемикач передач, встановлений на кермі, перемикачі (або задній перемикач, або передній механічний) будуть просто рухатися вліво і вправо від касети, поки натяг ланцюга не завадить їм рухатися далі. Ви побачите, що якщо ваше заднє колесо не рухається в прямому напрямку, велосипед не перемикає передачі.

Лише коли ви спробуєте знову рушити з місця і навантажити трансмісію, наслідки перемикання перемикача на іншу передачу під час зупинки можуть стати очевидними для вас як менш бажаний сценарій.

Якщо ви будете сильно тиснути на педалі, ви маєте великі шанси заклинити або впустити ланцюг, або, в гіршому випадку, пошкодити шестерні та розірвати ланцюг. Велосипедний ланцюг неймовірно міцний, коли сприймає навантаження (силу натискання на педалі) на прямій лінії, але він не призначений для роботи з надмірним “боковим” тиском.

Однак, іноді переодягання під час зупинки може бути неминучим. Особливо, якщо ви тільки починаєте цю велосипедну пригоду і ще не вдосконалили мистецтво переодягатися передачі поки що плавно. Трохи пізніше ми розглянемо, як це можна зробити безпечно.

А поки що давайте навчимося правильно перемикати передачі.

Як плавно і легко перемикати передачі на велосипеді

Якщо ви велосипедист-початківець, один лише погляд на касету, механізм перемикача, ланцюг і селектори може змусити вас замислитися над тим, як така складна система взагалі працює.

Перше, що потрібно сказати, це те, що велосипеди мають передачі, щоб ви могли подорожувати легко і комфортно, незалежно від того, як виглядає місцевість під вашими шинами і наскільки крутим є нахил, з яким ви зіткнулися. Коротше кажучи, ви захочете використовувати передачі, щоб зробити вашу поїздку приємнішою, тому варто дізнатися, як і коли ними користуватися.

У більшості велосипедів, оснащених як переднім, так і заднім перемикачами, перемикач переднього перемикача розташований з лівого боку керма, а перемикач заднього перемикача – з правого боку. З огляду на це, ось кілька порад та кроків для досягнення плавного та ефективного перемикання передач.

  • Використовуйте лівий перемикач для перемикання ланцюга на ланцюговому кільці (великі зубці, прикріплені до педалей).
  • Для перемикання передач на задній касеті використовуйте перемикач праворуч. Ви побачите, що використовуєте задній перемикач для перемикання передач частіше, ніж передній, оскільки перемикання не такі різкі.
  • Якщо ви відчуваєте, що крутите педалі занадто швидко, і немає достатнього опору на ваш хід педалей, ви захочете змінити до більш жорсткої передачі. Якщо ви подивитесь вниз на касету, то побачите, що перемикач переключив вас на меншу шестерню. Іншими словами, ви захочете переключитися на “жорсткішу” передачу, коли їдете під гору або коли вітер дує в спину – молитва кожного велосипедиста!
  • І навпаки, якщо ви крутите педалі занадто повільно або вам стає все важче крутити педалі, переключіться на “легшу” передачу – одну з великих шестерень на задній касеті, коли їдете в гору (щоб зробити нахил менш складним) або коли ви стикаєтесь із зустрічним вітром – кошмаром кожного гонщика.
  • Намагайтеся крутити педалі легко, без надмірного натискання на них, коли перемикаєте передачу. Це забезпечить довговічність ваших компонентів і призведе до більш плавного змінити без скрипів і хрускоту замученого металу, які ви почуєте від надмірного зусилля зміна.
  • Неважливо, чи ви гірський велосипедист, чи шосейник, завжди краще спочатку потренуватися на досить рівній ділянці дороги. Це означатиме, що поки ви ще вчитеся перемикатися передач, кожна передача перемикається більш плавно і без надмірного навантаження на ланцюг та інші компоненти. Поки ви ще вчитеся, спробуйте використовувати тільки задню касету і меншу з двох або трьох ланцюгових кілець спереду.
  • Уникайте перехресних ланцюгів за будь-яку ціну. Перехресне зчеплення відбувається, коли ланцюг надягається на маленьку шестерню спереду і маленьку шестерню на задній касеті. Те саме стосується розміщення ланцюга на великому ланцюгу та великому зубці касети.

Останні думки та зручна “хитрість”

Якщо ви зупинилися і не ввімкнули потрібну передачу, все, що вам потрібно зробити, це перемкнути селектор на кілька клацань, підняти заднє колесо і повернути кривошип вперед на повний оберт. Робіть це, поки не знайдете потрібну передачу.

Це дуже корисна навичка, якщо ви опинилися не на тій передачі на світлофорі або зупинилися на крутому схилі.

Кожен велосипедист в якийсь момент своєї велосипедної кар’єри може опинитися на неправильній передачі. Швидше за все, багато разів. Просто пам’ятайте, що не варто панікувати! Якщо заднє колесо не обертається, спробуйте перейти на легшу шестерню. Ваші компоненти та ваш банківський баланс будуть вам вдячні.

Поділіться зі мною, якщо я був вам корисний!

Важливість ланцюгової лінії

Червона лінія показує лінію ланцюга при неправильному поєднанні передач. Це те, чого НЕ треба робити! Зображення: BikeAdvisor

Лінія ланцюга – це лінія, утворена положенням вашого ланцюга на передніх і задніх шестернях. Щоб мати плавний хід велосипед необхідно тримати ланцюг на максимально прямій лінії від передніх шестерень до задніх. Якщо цього не зробити, ймовірно, нічого не зламається, але це призведе до того, що ланцюг буде тертися, тріскатися і скреготіти, а не муркотіти!

перемикання, передач, гірський, велосипед, використання, звичайній

Простий спосіб подивитися на це: якщо ви перебуваєте на 1 на лівому перемикачі передач (низька передача спереду), дотримуйтесь нижчих номерів передач на правому перемикачі передач (низькі передачі ззаду). Якщо ви перебуваєте на 3 на лівому перемикачі передач, дотримуйтесь вищих номерів передач на правому перемикачі передач.

На передачі номер 2 на лівому перемикачі ви повинні мати можливість використовувати всі передачі на правому перемикачі, який знаходиться на задній касеті.

Для велосипедистів, які їздять по дорозі, важливо дивитися вниз, щоб побачити, де знаходиться ваш ланцюг. Якщо вона розташована на великій передній шестерні, переконайтеся, що вона знаходиться на меншій або крайній задній шестерні, аналогічно, якщо вона знаходиться на маленькій передній шестерні, вирівняйте її з більшою внутрішньою задньою шестернею.

найкращі поради щодо перемикання передач на велосипеді

Перейдіть на нижчу передачу перед тим, як зупинитися

Це так само, як ви робите в автомобілі. Автомобіль заглохне, коли рушає з місця на 4-й передачі, а велосипед потріскуватиме і стогнатиме, якщо ви надто різко ввімкнете передачу з місця. Це дуже важливо для шосейного велосипеда, який, як правило, працює на набагато вищих передачах, ніж сімейний велосипед для відпочинку велосипед.

Завжди крутіть педалі під час перемикання передач

Немає гіршого звуку, ніж звук ланцюга, що скрегоче та клацає по шестерням. Хороша техніка їзди на велосипеді включає в себе навчання пестощів по відношенню до ланцюга між зубцями, а це означає завжди крутити педалі при перемиканні передач.

М’яко крутіть педалі під час перемикання

Як і в попередньому випадку, ви не тільки завжди повинні крутити педалі, але також розумно послабити натискання на педалі (продовжуючи крутити їх, звичайно), поки ланцюг не завершить свій рух через зубці. Перемикання з сильним натисканням на велику передачу – це складна навичка, яка досягається з великою кількістю практики та знайомством з велосипедом і самими передачами.

Все ще є проблеми? Задавайте питання в коментарях та думках власників нижче або завітайте до місцевого магазину велосипед зверніться до магазину за порадою та відточіть свої навички перемикання передач!

/

Виникло питання?

ЗАПИТАЙТЕ (і ВІДПОВІДЬТЕ) на нашому новому форумі для велосипедистів!

Розуміння трансмісії вашого велосипеда

Говорячи про правильне перемикання передач на вашому гора важливо розуміти, як влаштована трансмісія вашого велосипеда. Популярні комплектації можуть включати 1x, 2x або 3x, що вказує на кількість кілець ланцюга на велосипеді. Якщо є більше одного кільця ланцюга, ваш велосипед матиме передній перемикач для перемикання між ними, оскільки ці додаткові кільця ланцюга діють як шестерні.

Наприклад, 21-швидкісний велосипед гірський велосипеді, як правило, є 3 ланцюгові кільця та передній перемикач, а також 7 передач ззаду (3×7). У цьому випадку ви будете використовувати обидві руки для перемикання передач, при цьому лівою рукою ви будете керувати переднім перемикачем, а правою – заднім.

В останні роки виробники все частіше виготовляють велосипеди лише з 1 кільцем, або 1x, на противагу 2x або 3x. Багато велосипедистів віддають перевагу цьому варіанту через простоту налаштування і тому, що, маючи лише одне кільце ланцюга, вам не потрібна додаткова вага переднього перемикача і додаткових кілець ланцюга.

Діапазони передач гірських велосипедів

Діапазони передач будуть залежати від кількості ланцюгових кілець, які має ваш гора велосипед має. Якщо у вас є три кільця ланцюга, у вас часто є 21 або 24 передачі на вибір (3×7 або 3×8), в той час як з одним кільцем у вас зазвичай буде від 5 до 13 передач (1×5 до 1×13).

Від того, скільки передач має ваш велосипед, залежить, наскільки важко або легко крутити педалі на кожній передачі – все залежить від кількості передач на вашому велосипеді.

5-та передача у трансмісії 1×5 буде найважчою для педалювання, але 5-та передача на трансмісії 3×7 все ще буде досить легкою для педалювання. Це важливо розуміти, щоб визначити найкращу передачу для їзди в тій чи іншій ситуації на трасі.

Поради щодо перемикання передач з кількома кільцями ланцюга

Правий перемикач для малих налаштувань

Якщо у вас велосипед з 2х або 3х швидкісною трансмісією і переднім перемикачем, вам краще зосередитися на правому перемикачі для дрібних налаштувань, тому що кожна зміна передачі буде мати менший вплив на силу натискання на педалі.

Лівий перемикач для великих налаштувань

Якщо у вас передній перемикач, ви захочете використовувати лівий перемикач для більших налаштувань. Перемикаючи одну передачу на лівому перемикачі, ви потенційно можете змінити передачу, на якій ви зараз перебуваєте, на 7 Наприклад, якщо ви перебуваєте на 7-й передачі на задній касеті, а на передній касеті перемикаєтесь з першої передачі на другу, то тепер ви будете на 14-й передачі.

Якщо вам потрібно зробити великий зміна Якщо ви переходите з крутого спуску на підйом або з підйому на рівну ділянку чи спуск, ви можете використовувати лівий перемикач швидко та ефективно перемикатися між передачами.

Уникайте перехресного ланцюга

Перехресне зчеплення – це коли ви їдете одночасно на найбільшій задній зірочці касети та найбільшому кільці ланцюга, або навпаки, одночасно на найменшій зірочці касети та найменшому кільці ланцюга. Це погано, тому що це ставить ваш ланцюг в більш екстремальний кут, де він не працює так добре, як якщо б він був на прямій лінії.

Одночасна їзда на найбільшій зірочці задньої касети та кільці ланцюга не тільки робить кут більш екстремальним, але й створює натяг на ланцюг, оскільки він займає більшу частину ланцюга, щоб обійти найбільше кільце та найбільшу шестерню на задній касеті.

Роблячи навпаки, перебуваючи на найменшій задній шестерні і найменшому кільці ланцюга, ви ризикуєте зісковзнути з ланцюга, що може призвести до несподіваної зміни передачі, на якій ви їдете.

Щоб запам’ятати це, просто подумайте: ви ніколи не захочете бути двома екстремалами в один і той же час. Це нормально, коли ви одночасно перебуваєте на найменшій передачі та найменшій задній передачі, але це ненормально, коли ви одночасно перебуваєте на найбільшій передачі та найбільшій задній передачі.

Ланцюг MTB буде працювати оптимально, якщо він знаходиться на прямій лінії, а перехресне з’єднання знижує ефективність ходу педалей, якщо він знаходиться під великим кутом. Поперечний ланцюг також може спричинити знос вашої трансмісії і навіть призвести до пошкодження, наприклад, ланцюг може обірватися під час їзди.

На щастя, перехресні ланцюги не викликають занепокоєння, якщо ви використовуєте трансмісію 1х, але якщо у вас кілька ланцюгових кілець, вам обов’язково потрібно мати це на увазі.

Поширені запитання

Задній перемикач вашого гірського велосипеда відповідає за перемикання передач (ззаду). Якщо у вас кілька ланцюгових кілець (на трансмісії 2x або 3x), у вас також буде передній перемикач для перемикання між ними. Коли ви натискаєте на перемикачі на кермі, перемикач притискає ланцюг до сходинок або пандусів, змушуючи його рухатися на меншу або більшу шестерню (важчу або легшу передачу).

Висока передача на велосипеді – це передача, на якій важче крутити педалі, але й швидше, коли ви на ній крутите педалі. Високі передачі на велосипеді – це маленькі шестерні, які ви бачите на касеті.

На низькій передачі на велосипеді легше крутити педалі, і ви будете їхати повільніше і не так далеко за одне натискання педалей. Низькі передачі – це більші шестерні, які ви бачите на касеті.

Так, ви завжди повинні крутити педалі під час перемикання передач на гірському велосипеді, але ви хочете крутити педалі злегка. Найкраще перемикання передач коли ваш велосипед вже має імпульс. Намагаючись зміна Занадто сильне крутіння педалей може спричинити навантаження на ланцюг і знизити плавність перемикання передач.

Висновок

Перемикання передач передачі на вашому гірська їздити на велосипеді не складно, але для того, щоб перемикання передач було максимально плавним і ефективним, слід пам’ятати про декілька важливих моментів. Не забувайте перемикатися передачі на початку підйому перемикайте передачі, поки у вас є імпульс і ви можете легко крутити педалі, а також уникайте перехресних ланцюгів, якщо ваш велосипед має передній і задній перемикачі.

Дайте нам знати в коментарях і думках власників, якщо у вас є якісь інші клавіші, які допомагають вам краще перемикати передачі!

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top