Посібник з компонентів для гірських велосипедів. Чому вам потрібно це знати?

Компоненти для гірських велосипедів гід

Замість того, щоб читати ще один нескінченний список деталей для гірських велосипедів, знайдіть те, що вам дійсно потрібно

Ви збираєтесь побудувати власний гірський велосипед з нуля? А може, ви хочете вдосконалити свій поточний велосипед? Налаштуйте його на нові траси?

Незалежно від причини, вам потрібно спочатку вибрати велосипедні деталі та компоненти.

Я вважаю, що найкращий спосіб поєднати ваш бюджет з вашими потребами – це вибрати груповий комплект гірського велосипеда компоненти.

Перш ніж купувати велосипедні запчастини… Груповий набір

Спочатку проаналізуйте групсети. Таким чином, ви знайдете те, що вам підходить, і можете залишатися на цій лінії ціна-якість.

Це важливо, оскільки однотипні деталі для гірських велосипедів можуть мати різні ціни, матеріали та якість. Найкращий спосіб провести межу між усіма цими відмінностями називається груповий комплект або групою.

Групсет або группо – це асортимент спеціалізованих велосипедних деталей, які пропонують вам відомі виробники велосипедів. Ці деталі для гірських велосипедів зазвичай включають такі компоненти як спорядження для гірських велосипедів, гірський велосипедні гальма, передні та задні перемикачі, колеса, педалі тощо.

Групсети відрізняються один від одного за співвідношенням ціна-якість.

Зазвичай ви цього не робите потреба щоб придбати повний груповий набір. Ви можете купувати окремі деталі велосипеда, але все одно. ви отримаєте корисну інформацію про співвідношення ціна-якість вашої покупки.

Типи групових наборів

Наступна інформація є обов’язковою для прочитання, якщо ви шукаєте компоненти для гірського велосипеда. Оскільки Shimano займає близько 50 відсотків світового (!) ринку велосипедних запчастин, вам може бути цікаво дізнатися більше про групу запчастин для гірських велосипедів Shimano.

Базовий рівень. ALIVIO. Цей груповий набір слугує надійним велосипедом компоненти для легких розважальних поїздок на вихідні або на роботу. Містить 9-швидкісний привід, системи V-Brake та дискові гальма, а також обладнання для перемикання швидкостей Rapidfire Plus.

Верхній базовий рівень. DEORE. Запам’ятайте цей бренд, якщо ви шукаєте хороший велосипед для поїздок на роботу велосипед або хороший позашляховик базового рівня, або гоночний велосипед.

Призначений для широкого спектру велосипедних активностей. Надійні деталі, але не такі дорогі матеріали, як..

Попередній просунутий рівень – DEORE LX. Ви отримуєте дуже хорошу комбінацію якості, ваги та дизайну. Цей рівень для вас, якщо ви любите більш екстремальну їзду та перегони. Без сумніву – з велосипедами серії LX ваш велосипед для поїздок на роботу також буде неперевершеним.

Ви любите більш агресивні відчуття та зовнішній вигляд? SLX розроблена спеціально для агресивного катання по бездоріжжю.

Просунутий рівень. ШИНИ DEORE XT. Потрібні ще більш відшліфовані, міцні та надійні компоненти? Оснастивши свій велосипед XT, ви отримаєте топовий велосипед для поїздок на роботу або серйозний гірський велосипед для перегонів.

Вищий рівень – SAINT. Що ви отримуєте? Агресивні гірські велосипеди та легкі велосипеди з більш точним керуванням. Це для вас, якщо ви хочете велосипед високого класу. Звісно, за ціною вище середнього рівня.

Професійний рівень. DEORE XTR. Гравець вищого класу. Надзвичайно легкі та точні. Для перегонів та трейлових перегонів. Однак він вимагає певного обслуговування через свою точність виготовлення компоненти. Доступні чудові дискові гальма XTR, трансмісія, педалі та колісна пара.

Як зібрати велосипед з нуля, плюс плюси та мінуси онлайн-збірок на замовлення

Побудова велосипеда – одна з найприємніших речей, яку може пережити велосипедний ентузіаст. Чи готові ви до виклику? Ось деякі основні міркування та кілька порад щодо того, як зробити велосипед на замовлення.

Деякі велосипедисти задовольняються тим, що просто “везуть те, що привезли”.” Але дехто (можна назвати їх вело-гіками) захоплюється налаштуванням, модернізацією та кастомізацією свого велосипеда в гонитві за досконалістю. Якщо це схоже на вас, можливо, варто подумати про те, щоб побудувати власний велосипед компонент за компонентом, від рами до рами. Хоча це не так просто і доступно, як просто купити готовий велосипед, збірка велосипеда по частинах дозволяє вам повністю налаштувати його під себе. Якщо ви хочете витратити гроші на певний компонент і заощадити на чомусь іншому, ви можете. Коли ви самі підберете деталі, кривошипи будуть потрібної довжини, планки – ідеальної ширини та форми, сідло одразу ж підійде, і кожна дрібничка буде саме такою, якою ви хочете її бачити. Цей підхід не для всіх, але створення велосипеда з голої рами може бути однією з найбільш корисних речей, які може випробувати велосипедист. [button]КУПИТИ ВЕЛОРАМИ[/button]

Побудова власного велосипеда: Вартість

Починаючи з голої рами, я зміг зібрати гоночний велосипед своєї мрії трохи дорожче, ніж готову модель. Існує думка, що купити готовий велосипед дешевше, ніж зібрати його з рами. Здебільшого це правда. Виробники велосипедів укладають угоди з виробниками компонентів і купують їх у великих кількостях, що дозволяє їм утримувати нижчі ціни. Купівля однієї і тієї ж шатунної системи коштує для Specialized і Trek набагато дешевше, ніж для вас, коли ви купуєте її самостійно. Полюючи на розпродажі та вигідні пропозиції, ощадливий, терплячий і наполегливий покупець часто отримує винагороду у вигляді збірки, яка коштує майже стільки ж, скільки коштував би еквівалентний повноцінний велосипед. Завдяки вигідним пропозиціям на рами та компоненти, що були у вжитку, створення рами іноді може бути навіть дешевшим варіантом. Інший варіант – зняти компоненти з вашої поточної рами і перенести їх на нову раму. Заміна лише рами – це, в певному сенсі, найпростіший спосіб пересісти на новий велосипед, не розорившись. У мене є висококласна трансмісія SRAM, яка зараз вдихнула життя в декілька рам гірських велосипедів. Мої карбонові колеса подорожують від велосипеда до велосипеда і, ймовірно, продовжуватимуть це робити ще пару років.

Найбільше багатьох велосипедистів зупиняє технічна складність, яка заважає їм будувати власний велосипед. Купувати готовий велосипед просто простіше. Але зібрати велосипед насправді не так вже й складно! Потрібні лише терпіння, наполегливість та правильні інструменти. Ми живемо в епоху інформації, і немає жодної причини, чому будь-який покупець, який хоч трохи розбирається в механіці, не зможе розібратися, як зібрати велосипед. Насправді, це, мабуть, найкращий спосіб дізнатися, як влаштований велосипед, як його ремонтувати та обслуговувати. YouTube зараз є одним з найкращих інструментів для вивчення того, як створюється велосипед. Зараз існує незліченна кількість відеоблогерів, які записують і транслюють повний процес складання власних велосипедів, щоб ви могли спостерігати і вчитися. Сумісність запчастин – це ще одна проблема, але якщо у вас є бажання провести дослідження (або проконсультуватися з нашими експертними посібниками з їзди), ви зможете її вирішити!), насправді легко розібратися, з яких частин складається та чи інша рама потреба (детальніше про це нижче).

Необхідні деталі:

  • Рама
  • Вилка
  • Шини для коліс
  • Трансмісія: Перемикачі, кривошип, нижній кронштейн, перемикачі, ланцюг
  • Гальма (і гальмівні ротори для дисків)
  • Кабелі та корпус для механічних трансмісій / дріт Di2 для трансмісій Di2
  • Підсідельний штир (пульт для підсідельних штирів)
  • Сідло
  • Ручки керма / бартпейп
  • Винос
  • Гарнітура (якщо не входить до складу рами)
  • Педалі

Необхідні інструменти:

  • Підставка для велосипеда
  • Набір метричних шестигранних ключів
  • Ключ T25 Torx
  • Ключ для нижнього кронштейна / прес для підшипників (преси для підшипників потрібні для нижніх кронштейнів Pressfit і деяких гарнітур)
  • Інструмент для прокладки кабелів (корисний для рам з внутрішньою прокладкою)
  • Ножівка та різання інструкція (для різання рульових трубок та рулів MTB)
  • Інструмент для встановлення зіркоподібної гайки та коронки (зазвичай тільки для MTB вилок, але можна обійтися і молотком)
  • Різак для кабелів та корпусів (для механічних трансмісій та підсідельних штирів)
  • Комплект для видалення повітря з гальм та різак для шлангів гідравлічних гальм
  • Інструмент для блокування касети
  • Динамометричний ключ
  • Мастило
  • Карбонова монтажна паста (якщо ви використовуєте карбонове кермо або підсідельний штир)

Механічні роботи:

Як на мене, найкращий спосіб навчитися – це спостерігати, як інші люди збирають свої власні велосипеди. Хочете побачити приклад? Дивіться, як я збираю свій новий гірський велосипед від рами до рами.

  • Вставити підсідельний штир і поставити велосипед на підставку
  • Встановіть гарнітуру (і коронку на вилку, якщо це можливо)
  • Відріжте вилку рульової трубки
  • Встановіть зіркоподібну гайку / компресійну пробку
  • Встановіть вилку, винос та кермо
  • Встановіть нижній кронштейн та кривошип
  • Встановлення перемикачів
  • Встановіть касету на заднє колесо
  • Встановлюємо шини та гальмівні ротори на колеса
  • Встановіть колеса
  • Виміряйте та встановіть ланцюг
  • Встановлення перемикачів та гальм
  • Прокладіть всі троси перемикання передач та корпус / дроти Di2 / гальмівні шланги
  • Перевірте та відрегулюйте перемикання передач
  • Прокачайте гальма та обріжте шланги, якщо потрібно
  • Встановіть та відрегулюйте точки дотику: Сідло, педалі, ручки або стрічки на кермі
  • Сфотографуйте!

Обираємо компоненти для побудови власного велосипеда: Знання стандартів рами

У велосипедній індустрії існує багато різних стандартів. Якщо ви замовляєте деталі онлайн, переконайтеся, що вони сумісні з вашою рамою та один з одним. Ось деякі загальні стандарти велосипедних рам, на які вам слід звернути увагу при підготовці власної збірки.

Відстань між задніми дропаутами

Тут втулка заднього колеса вставляється в раму. Тут визначається, яке заднє колесо/втулка сумісне з вашою рамою.

Більшість старих рам: Швидкознімні дропаути; 130 мм завширшки на шосейних велосипедах і 135 мм завширшки на гірських велосипедах. Вінтажні велосипеди часто мають 126 мм, а рами для трекових велосипедів з фіксованою передачею – 120 мм.

Новіші гірські велосипед рами: 12×148 мм Відстань між бустами є поточним стандартом – старі моделі використовують стандарт 12×142 мм наскрізної осі.

Відстань Super-Boost: 12×157 мм. Це менш поширений варіант, але зустрічається на деяких нових моделях гірських велосипедів, таких як велосипеди Pivot, Evil та Knolly.

Нові шосейні та гравійні велосипеди: 12×142 мм (деякі непарні моделі використовують менш поширену ширину 135 мм).

Гальмівні кріплення рами

Ось як ваші гальма кріпляться до рами.

Старі рами гірських велосипедів: Консольні або V-образні гальмівні супорти. Вони кріпляться до двох стійок, які будуть на ніжках вилки та підсідельних штирях.

Ободове гальмо / стара дорога велосипед рами: Гальмівні супорти обода. Кріпляться до одного отвору, розташованого в коронці вилки та підсідельному штоку.

Сучасні рами гірських велосипедів: Зазвичай пост-монтаж. Деякі гірські велосипеди використовують I.S. кріплення ззаду. I.S. Для кріплення потрібен відповідний адаптер для вашого розміру гальмівного диска. Для пост-монтажу ви можете потреба розпірка супорта, якщо ви хочете встановити більший гальмівний ротор.

Дискові шосейні, гравійні та циклокросові велосипеди: Старі моделі мають кріплення для дискових гальм. Кілька років тому супорти дискових гальм з плоским кріпленням стали переважним стандартом.

Стандарти нижніх кронштейнів

Ого, ось тут все стає складніше. Існує багато стандартів нижніх кронштейнів, але вони в основному діляться на дві категорії: різьбові або прес-фітингові. Для встановлення кожного з них потрібні спеціальні інструменти.

Різьбові нижні кронштейни: Різьбові нижні кронштейни, як правило, мають англійську різьбу, a.k.a. BSA. Корпуси нижніх кронштейнів мають ширину 68 мм (як правило, дорожні або гравійні) або 73 мм (часто MTB). Деякі марки велосипедів (наприклад, Trek) використовують новіший стандарт нижнього кронштейна з різьбленням T47. Різьбові нижні кронштейни простіші для більшості домашніх механіків, оскільки все, що вам потрібно – це правильний ключ для нижнього кронштейна.

Притискні нижні кронштейни: Тут є багато стандартів, таких як BB30, PF30, BBRight, BB386 та BB90. Загалом, всі підшипники запресовані в раму, а не нарізані на різьбу. Для встановлення нижніх кронштейнів, що впресовуються, зазвичай потрібен підшипниковий прес. Перш за все, перед замовленням перевірте специфікацію вашої рами та порівняйте її з правильним нижнім кронштейном. Деякі компанії, що займаються продажем запасних частин, також пропонують нижні кронштейни з різьбленням для пресованих рамок. Як випливає з назви, одна сторона нижнього кронштейна вкручується в іншу, що полегшує установку і зменшує ймовірність скрипу.

Передній перемикач

Це майже не має значення для сучасних гірських велосипедів і багатьох гравійних велосипедів, але для шосейних велосипедів це все ще важливо.

Передній перемикач, що припаюється: це варіант прямого кріплення, який не затискає підсідельну трубу. Рами з припаяним кріпленням мають виступ, що стирчить з підсідельної труби для встановлення перемикача.

Затискач підсідельної труби переднього перемикача: вам знадобиться затискач перемикача, який відповідає діаметру підсідельної труби вашої рами. Розміри можна знайти в Інтернеті, але також дуже легко виміряти підсідельну трубу за допомогою штангенциркуля. Поширені розміри затискачів – 28.6 мм, 31.8 мм і 34.9 мм.

гора, велосипед, компоненти, керівництво, потреба

Діаметр підсідельного штиря

Переконайтеся, що ваш стовп відповідає вашій рамі. Існують прокладки, які дозволяють встановити підсідельний штир меншого діаметру на підсідельну трубу більшого діаметру, але це може зробити вашу конструкцію дещо неелегантною. Деякі шосейні рами продаються зі спеціальними підсідельними штирями аеродинамічної форми.

Прийміть виклик і створіть свій власний велосипед!

Плануйте заздалегідь, складайте список і будьте організованими. Але перш за все, підходьте до процесу побудови велосипеда від рами до рами з правильним мисленням. Ви, ймовірно, зіткнетеся з деякими проблемами на цьому шляху. Це буде того варте, коли ви закінчите. Існують також захисні сітки, залежно від вашого місця розташування. Якщо вам потрібна особиста допомога, порада або порятунок на цьому шляху, хороший місцевий магазин велосипедів може запропонувати допомогу. Веломагазин TPC у Луїсвіллі/Денвері пропонує повний спектр послуг, включаючи збірку велосипеда від рами до рами.

Хоча створення кастомного велосипеда онлайн є можливим варіантом, ви краще зрозумієте і оціните, як насправді працюють велосипеди, якщо зробите це самостійно. Цей проект може поглибити ваш зв’язок з машиною. Створення велосипеда – це досягнення. Кожен велосипед, який я коли-небудь створював самостійно з голої рами, займав особливе місце в моєму серці, і кожен з них був досвідом, який я ніколи не забуду.

Якщо вам цікаво, як зібрати велосипед з рами, то зараз найкращий час, щоб почати! Залиште нам коментар нижче з вашими запитаннями або історією про велосипед, який ви побудували з нуля.

Зміст

Перш ніж йти далі, має сенс добре розібратися в тому, як працюють шестерні на вашому велосипеді гора велосипед дійсно працює. Таким чином, ви зможете приймати обґрунтовані рішення при заміні касет або при купівлі нового велосипеда в майбутньому.

Шестерні на гірському велосипеді

Почнемо з того, що є на вашому велосипеді. Спереду у вас буде від одного до трьох великих ланцюгових кілець. Старі велосипеди, ймовірно, матимуть три ланцюгові кільця спереду, тоді як більш сучасні велосипеди часто мають від одного до двох.

Ці ланцюги матимуть розміри, на які посилаються за кількістю зубів. Більші кільця мають більше зубів. Поширені розміри включають, але не обмежуються 30T або 42T.

Ззаду, ймовірно, у вас буде від семи до дванадцяти передач (також відомих як шестерні). Ця задня група шестерень утворює касету. Дивлячись на технічні характеристики касети, ви помітите, що в ній буде вказано діапазон.

Щось на зразок “11-42T” або “10-50T” є прикладами того, як можуть виглядати ці діапазони.

Менша перша цифра означає, скільки зубів на найменшій шестерні касети. Якщо більше число означає кількість зубців на найбільшій шестерні в групі, то менше – кількість зубців на найменшій шестерні.

Кожна проміжна шестерня матиме все більшу кількість зубців, яка потрапляє в цей діапазон.

Кількість передач на вашому велосипед так само просто, як помножити кількість передніх ланцюгів на кількість зубців на задній касеті. Таким чином, велосипед з двома передніми ланцюгами та 10 шестернями на задній касеті матиме загалом 20 передач.

Як шестерні працюють разом

Тепер, коли ви зрозуміли, як працюють шестерні на велосипеді, давайте розглянемо, як вони насправді працюють разом!

Коли ви натискаєте на педалі, це призводить до обертання шатунів. Оскільки кривошипи з’єднані з ланцюгом, вони змушують ланцюг обертатися. І останнє, але не менш важливе: коли обертається ланцюг, він змушує обертатися задню передачу через ланцюг.

Коли задня передача обертається, обертається і заднє колесо, і ви рушаєте з місця! Без ланцюга, що з’єднує дві шестерні, педалі оберталися б вільно, а велосипед не рухався б.

Ключ до того, наскільки важко крутити педалі, зводиться до передаточних чисел. Подумайте про це як про кількість зубів на передньому ланцюзі в порівнянні з кількістю зубів на задній шестерні.

Якби обидві мали по 20 зубів, то співвідношення між ними було б один до одного. Це означатиме, що на кожен оберт передньої шестерні задня шестерня обертатиметься рівно на один повний оберт.

Коли ви починаєте змінювати це співвідношення, все стає цікавим. Припустимо, ви використовуєте 40 зубів спереду і 20 ззаду.

Це співвідношення два до одного (2:1).

Заднє зубчасте колесо зробить два повних оберти за кожен повний оберт переднього ланцюга.

Однак, давайте подивимось, що станеться, коли порядок зміниться. Для 20 зубів спереду і 40 ззаду співвідношення інвертується і стає один до двох (1:2).

гора, велосипед, компоненти, керівництво, потреба

Це означає, що тепер потрібно два повних оберти переднього ланцюга, щоб повернути заднє колесо один раз.

Чому передаточні числа важливі

Передаточні числа мають значення, оскільки вони діють як мультиплікатор сили.

Припустимо, у вас була гора велосипед з однією передачею.e., по одній шестерні спереду і ззаду. Хоча ви можете чудово їздити по рівній місцевості, підйом на пагорб будь-якого розміру буде дуже важким!

Ви, ймовірно, зіскочите з велосипеда і будете змушені йти до вершини пішки. Навіть якщо ви це зробите, ваші ноги будуть втомлені від зусиль!

Оскільки крутити педалі в гору на одній передачі буде дуже важко, ви не зможете крутити педалі дуже швидко. Низька частота обертання педалей, або обертів за хвилину (RPM), може ускладнити утримання рівноваги на крутих підйомах. Тож навіть якщо сила ваших ніг не підведе вас, ваш баланс може порушитися!

На спусках ви швидко досягнете точки, коли ви буквально не зможете крутити педалі достатньо швидко, щоб розігнати велосипед далі. Це називається “розкручуванням”, коли ви досягаєте максимальної кількості обертів на хвилину.

Звичайно, ця проблема існує лише на одношвидкісних велосипедах. Гірські велосипеди, з іншого боку, обладнані так, щоб впоратися з цими ситуаціями.

Хоча всі ці сценарії не є проблемою для неквапливої їзди по сусідству, це велика проблема для гора байкер! Ви будете проводити багато часу на різних місцевостях.

Від рівнинних до крутих підйомів та спусків – все це вимагає різної передачі для оптимальної роботи.

Більшість велосипедистів вважають, що найефективніше вони крутять педалі на швидкості близько 80 об/хв. Отже, замість того, щоб змінювати зусилля, вам потрібно змінити передачу! Це дозволяє вам підтримувати стабільний темп і не перевтомлюватися, намагаючись піднятися на підйом.

Як перемикати передачі на гірському велосипеді

Хоча практична природа перемикання передач може здатися такою ж простою, як просто натиснути на перемикач, є кілька прийомів, пов’язаних з перемиканням передач, яких варто дотримуватися.

Це допоможе вам зменшити кількість зіскочивших ланцюгів і зменшити знос трансмісії.

Базове перемикання передач

Коли крутити педалі стає занадто важко або занадто легко, настав час перемикати передачу! Рекомендується перемикатися перед важкими підйомами

  • Продовжуючи крутити педалі, злегка послабте хід.
  • Натисніть на перемикач один раз, щоб переключити одну передачу.
  • Продовжуйте натискати на педаль до повного перемикання. Не припиняйте крутити педалі і не штовхайте дуже сильно, поки ланцюг переходить на нову передачу.
  • Ви можете почути невеликий шум і клацання, коли ланцюг переходить на ближню передачу. Після завершення перемикання повинно бути тихо.

Орієнтир для поширених налаштувань велосипеда:

  • Лівий перемикач керує передніми ланцюгами. Використовуйте його для більших перемикань передач.
  • Правий перемикач керує задньою касетою. Використовуйте його для невеликих перемикань передач.
  • На правому перемикачі найближчий до тіла важіль (і великий палець) натискається всередину, щоб переключитися на нижчу передачу. Другий важіль (ближче до вказівного пальця) потягніть всередину, щоб перейти на вищу передачу.

Кілька додаткових порад щодо правильної техніки перемикання передач

  • Передбачайте перемикання передач і намагайтеся ввімкнути потрібну передачу до того, як ви це зробите потреба це. Перемикайтеся на нижчу передачу перед входом в крутий поворот, щоб мати можливість легко вийти з нього.

Те саме стосується великих підйомів. Зробіть все можливе, щоб включити правильну передачу перед тим, як в’їхати на схил!

Чи перемикаєте ви передачі, крутячи педалі?

Вам потрібно крутити педалі, щоб підтримувати натяг ланцюга і допомагати натягувати ланцюг на нову шестерню. Більшість людей роблять помилку, намагаючись перемикати передачі, коли дуже сильно штовхають педалі на підйомі.

Спроба прикласти максимальне зусилля до педалей, коли ланцюг переходить на нову передачу, призводить до того, що ланцюг може зіскочити!

Щоб цього не сталося, використовуйте силовий хід. Для цього потрібно натиснути одну або дві педалі дуже сильно, щоб отримати додатковий імпульс, а потім м’яко натиснути 1-2 педалі, поки ви виконуєте перемикання.

Як тільки ланцюг успішно перейшов на ближню передачу, ви можете відновити інтенсивне педалювання.

гірський, велосипед, компоненти, посібник, потреба

Якщо ви чуєте клацання та скрегіт трансмісії під час перемикання, це, ймовірно, ознака того, що ви докладаєте занадто багато зусиль під час перемикання.

Якщо ви чуєте ці звуки під час кожної зміни, то це хороший знак, що ваша трансмісія потребує налаштування.

Підтримання трансмісії в чистоті, добре змащеною і правильно відрегульованою є ключем до оптимальної продуктивності і мінімізації зносу.

Які передачі використовувати на гірському велосипеді

Вибір передачі буде повністю залежати від рельєфу місцевості. Багато підйомів призведе до збільшення часу, проведеного на низькій передачі. На рівнинних ділянках та спусках потрібно використовувати вищі передачі.

Як бачите, це лише загальне твердження. Кожен велосипедист має різний рівень фізичної підготовки та бажаний темп, тому те, що працює для інших, може не працювати для вас.

Єдиний спосіб по-справжньому дізнатися – це просто вийти і покататися!

Хоча ви, швидше за все, знайдете бажану каденцію, багато чого з цього виходить у вікно на технічній місцевості. У цьому випадку ви будете зосереджені виключно на безпечному подоланні перешкоди, а не на ефективному крученні педалей!

Поширені конфігурації передач

Найпоширеніші конфігурації передач для сучасних гора велосипеди з одним або двома передніми ланцюгами. Велосипеди з одним переднім ланцюгом називаються “1x” або “one-by”. У той час як ви побачите велосипеди з двома передніми ланцюговими кільцями, скорочено “2x”.

Старі гірські велосипеди часто поставлялися з трьома передніми ланцюгами. Однак, це в значній мірі випало з популярності для односторонніх та двосторонніх установок.

Не те, щоб у трьох ланцюгах було щось погане, просто для гірських велосипедів їх зазвичай забагато.

Поширені варіанти передач:

Гірські велосипедисти, як правило, потребують більших перемикань передач, щоб пристосуватися до швидко мінливих умов траси, і не мають потреби в такій кількості проміжних менших перемикань.

Для порівняння, ці менші стрибки дуже корисні для їзди по шосе, де вони допомагають знайти ідеальний каденс.

Зняття одного або двох ланцюгових кілець за допомогою 1x також може допомогти зменшити загальну вагу велосипеда.

Вибір між установкою з одним або двома ланцюгами – це здебільшого питання вподобань. Хоча одношвидкісні велосипеди легші, оскільки вони не мають ланцюга та переднього перемикача, вони вимагають більших стрибків між передачами.

Це означає, що у велосипедиста є менше варіантів для пошуку ідеальної каденції. У певних ситуаціях їм також може знадобитися трохи більше зусиль, щоб подолати підйом на неоптимальній передачі.

Однак, для сильніших гонщиків це може не бути проблемою.

Ще однією перевагою роботи за принципом “один за одним” є простота. Тільки ви потреба турбуватися про роботу одного перемикача передач! Це може бути корисно для початківців, оскільки на одну річ на велосипеді стане менше турбот

Крім того, завдяки меншій кількості рухомих частин, у вас буде менше компонентів, які можуть вийти з ладу або спричинити проблеми з обслуговуванням.

Обслуговування шестерень на гірському велосипеді

Очищення шестерень

Підтримувати шестерні в чистоті на вашому гірському велосипеді буде дуже важливо, щоб вони добре функціонували.

Трансмісія – найбрудніша частина велосипеда! Якщо дозволити цьому бруду накопичуватися занадто довго, ви побачите, що ваші перемикання стануть не такими плавними, і, ймовірно, частіше будуть падати ланцюги.

Гаряча мильна вода та щітка – це завжди гарне місце для початку. Однак у багатьох випадках потрібно додати знежирювач, щоб дійсно відчистити бруд з переднього ланцюга та задньої касети.

Сміття, яке накопичується від бруду та мастила для ланцюга, є досить вражаючим!

Існують навіть спеціальні інструменти, які допомагають потрапити між кожним з гвинтиків. Park Tool робить чудову щітку для чищення шестерень з щіткою на одному кінці і вигнутою тонкою зубчастою секцією на протилежному, яка допомагає проникати в усі щілини.

Ви можете поглянути на це тут на Amazon.com.

Вирівнювання перемикачів

Між аваріями, транспортуванням та загальним використанням передній або задній перемикачі нерідко зміщуються в різні боки.

Оскільки перемикачі є основним механізмом, який контролює, на якій передачі знаходиться ланцюг, важливо, щоб вони були правильно вирівняні.

Вірна ознака зміщеного перемикача – пропущені перемикання та гучний звук трансмісії. Коли ланцюг правильно відрегульований, він працює безшумно, як свисток! Якщо ви підозрюєте, що ваші перемикачі потрібно відрегулювати, зверніться до моєї напрямна з кожним з наведених нижче посилань.

Заміна ланцюга

Поряд з утриманням шестерень в чистоті, заміна ланцюга є ще одним ключем до забезпечення їх належного функціонування. Зі зносом ланцюги стають довшими, що іноді називають “розтягуванням ланцюга”.

Наскільки сильно зносився ланцюг, можна перевірити за допомогою інструменту для перевірки ланцюга. У той час як задній перемикач допоможе підтримувати певну напругу, ослаблений ланцюг з часом призведе до надмірного зносу шестерень.

Зазвичай ви пройдете через 2-3 ланцюги, перш ніж самі шестерні зносяться. Однак, ланцюги набагато дешевші та простіші в заміні, тому краще замінювати їх за потреби.

Заміна касети/ланцюга

Навіть при належному обслуговуванні ваші шестерні рано чи пізно зношуються. Більшість велосипедистів проїжджають щонайменше тисячу миль на своїй касеті, однак, це залежить від конкретного велосипедиста.

Ви можете визначити, що вона зношена, коли велосипед починає погано перемикатися, а зубці на шестернях мають вигляд акулячих зубів.

Для детальної, покрокової путівник про заміну касети натисніть тут.

Зак Рід

Привіт, я Зак Рід, і я любитель активного відпочинку в Колорадо! Для отримання додаткової інформації про мене, загляньте на мою спеціальну сторінку “Про мене.

Шатуни

Матеріал шатуна

Shimano відома своїми кривошипами Hollowtech. Hollowtech – це порожнистий алюмінієвий шатун, зазвичай виготовлений з двох половинок, з’єднаних разом. Він зберігає жорсткість суцільного кривошипа, водночас значно зменшуючи вагу.

Для своїх кривошипів вищого класу SRAM використовує вуглецеве волокно. Карбонове волокно виготовляється з вуглецевих листів і волокон, скріплених смолою. Має більш високе співвідношення міцності до ваги, ніж сталь.

Обидва матеріали та конструкції кривошипів працюють добре. Карбон частіше використовується для висококласних кривошипів. Shimano – один з небагатьох виробників, який використовує алюміній. Компанія стверджує, що конструкція Hollowtech II забезпечує таку ж продуктивність, як і карбон, при більшій довговічності.

Шпинделі

Кожен бренд використовує власну конструкцію шпинделя. Shimano використовує Hollowtech II, тобто 24-міліметровий шпиндель. SRAM використовує DUB. Про переваги та недоліки різних конструкцій шатунів можна сперечатися до нескінченності, і ця тема потребує окремої статті. Загалом, кривошип будь-якого бренду потребує спеціального нижнього кронштейна, щоб бути сумісним як з рамою, так і зі шпинделем кривошипа.

x трансмісії

SRAM вивела трансмісії 1x в мейнстрім завдяки інноваційній групі XX1. Сьогодні гірські велосипеди майже виключно використовують однокільцеві трансмісії через їхню більшу простоту та надійність. Ця конфігурація також поширена на велосипедах для циклокросу та гравію.

Хоча спочатку компанія Shimano чинила опір переходу на трансмісії 1х, з тих пір вона розробила більше варіантів трансмісій для MTB з одним кільцем, щоб залишатися конкурентоспроможною. Група GRX все ще пропонує деякі варіанти подвійних ланцюгів для гравійних велосипедів.

Недоліком для деяких райдерів, які використовують 11-швидкісні трансмісії 1x, є зменшений діапазон передач. Випуск 12-швидкісних трансмісій SRAM Eagle 1x у 2016 році вирішив цю проблему, представивши широкий діапазон передач на 500%, що значною мірою усунуло цю проблему. Через три роки після випуску Eagle, Shimano також випустила свою першу 12-швидкісну групу для гірських велосипедів, яка забезпечила трохи більший діапазон на 510%.

Гальма

Що стосується гальм, SRAM та Shimano є двома найпопулярнішими брендами, кожен з яких має своїх прихильників та унікальні пропозиції. Пропонуємо вашій увазі детальний огляд гальм SRAM та Shimano з детальним аналізом їхніх характеристик, модуляції та специфічних моделей для різних велосипедних дисциплін.

Гальма SRAM та Shimano продовжують розвиватися, враховуючи відгуки гонщиків та вдосконалюючи свої попередні моделі. Загалом, гальма SRAM часто сприймаються як більш м’які та еластичні, в той час як деякі райдери вважають, що гальма Shimano блокуються занадто швидко. Однак ці характеристики можуть бути значною мірою суб’єктивними і залежать від уподобань велосипедиста та його власних навичок або навичок його механіка1.

Відчуття та модуляція гальм є, мабуть, найбільш обговорюваними аспектами. Гальма SRAM відомі своїм плавним ходом важеля та поступовим прикладанням гальмівного тиску, що забезпечує відмінну модуляцію. Протягом багатьох років SRAM покращувала гостроту своїх гальм, не жертвуючи при цьому їх ключовою особливістю – модуляцією. Особливої уваги заслуговують гальма Code, розроблені для велосипедів для даунхілу та ендуро, які вражають своєю потужністю та модуляцією.

З іншого боку, гальма Shimano славляться своєю чутливістю та миттєвою потужністю, завдяки технології ServoWave, яку вони використовують. Ця технологія робить гальмівний важіль спочатку важчим для натискання, а потім полегшує його, забезпечуючи хороше клацання та велику гальмівну силу. Однак, це може призвести до більшої потужності, ніж гонщик може спочатку хотіти. Компанія Shimano працює над зменшенням ефекту ServoWave та покращенням модуляції, наближаючи свої гальма до того, в чому перевершує SRAM.

Обидва бренди класифікують свої гальма по-різному для різних дисциплін. SRAM використовує одну назву моделі для різних категорій з різними рівнями від високого класу до початкового. На противагу цьому, Shimano має назви моделей для рівня від високого класу до початкового рівня, і в межах цих моделей є категорії дисциплін.

гірський, велосипед, компоненти, посібник, потреба

Наприклад, кожна модель в лінійці SRAM Level пропонує різний рівень функціональності та ваги. Level – модель початкового рівня, що має лезо важеля зі сплаву та конструкцію супорта, що складається з двох частин. У Level T впроваджено затискач Matchmaker та ротори Centreline. Level TL ще більше зменшує вагу і додає функції, які можна знайти в моделях більш високого класу, таких як Level TLM і Level Ultimate. Level TLM – легка модель, спеціально розроблена для гонщиків, що катаються по пересіченій місцевості.

Порівняння моделей гальм: Shimano Saint проти SRAM Code:

Дві гальмівні системи SRAM та Shimano, які часто порівнюють, – Code та Saint. Shimano Saint M820 та SRAM Code – це високоефективні моделі гальм, призначені для агресивних спусків та ендуро. Однак, їх специфічні особливості, робочі характеристики та технології, що використовуються, виявляють ключові відмінності.

Гальма Shimano Saint M820 призначені для гравітаційного катання і відомі своїм сильним початковим прикусом та чітким відчуттям протягом тривалого періоду часу. Вони використовують технологію ServoWave від Shimano, яка створює більше зусилля для натискання на гальмівний важіль на початку ходу важеля, а потім стає легшою після цього. Цей механізм дозволяє швидко прикладати велику гальмівну силу, що сприяє швидкому відчуттю та миттєвій потужності від гальма. Гальма Shimano Saint пропонують чудовий баланс між потужністю та модуляцією, гарантуючи, що гальма не заблокуються занадто легко при інтенсивному гальмуванні. Модель M820 оснащена 4-поршневими супортами та використовує ребристі гальмівні колодки IceTech, які допомагають відводити тепло та підтримувати стабільну продуктивність навіть в умовах екстремальної гравітації.

Що стосується гальм SRAM Code, то вони також призначені для їзди під дією сили тяжіння та на спусках, але вони більш відомі своєю модуляцією та відчуттям. Гальма SRAM мають більш плавний хід важеля і дозволяють поступово прикладати потрібне гальмівне зусилля в кожній конкретній ситуації. Ця функція дійсно корисна для велосипедистів, які хочуть більше контролювати свою гальмівну силу, а також для тих, хто їздить на технічних трасах, де точне гальмування має вирішальне значення. Модель SRAM Code також цінується за свою стабільність і загальну потужність, особливо підходить для велосипедів для швидкісного спуску.

Вибір між Shimano Saint M820 та SRAM Code значною мірою залежатиме від ваших особистих уподобань, стилю їзди та конкретних умов, в яких ви катаєтесь. Обидва бренди мають хорошу репутацію у спільноті гірських велосипедистів, і обидві моделі розроблені для забезпечення надійних та високоефективних гальмівних рішень для агресивного та швидкісного катання.

Касети та фріхаби

PowerdomeX

Касета SRAM XX1 PowerdomeX 10-42t

Найновіша високоякісна конструкція касети SRAM називається PowerdomeX. Ця конструкція являє собою з’єднаний купол зубчастих коліс, виготовлених з одного сталевого блоку. Це значно зменшує вагу. Однак ці касети набагато дорожчі, ніж касети звичайної конструкції.

Shimano, як правило, все ще використовує традиційну касетну конструкцію з окремими шестернями, складеними в стопку і розділеними прокладками або прикріпленими групами до алюмінієвих носіїв. Касети SRAM, сумісні з драйвером XD, використовують окремі шестерні, з’єднані штифтами за тією ж схемою PowerdomeX, що і касети нижчого класу. Вони дешевші, але важчі.

Фірмові втулки вільного ходу

Hyperglide від Shimano є найпоширенішим дизайном вільних втулок, і багато брендів виготовляють колеса та втулки з сумісними вільними втулками. Касети SRAM традиційно мають однакову конструкцію. Ця сумісність дозволяє гонщикам переходити з одного бренду на інший без заміни коліс або втулок. З випуском 11-швидкісної XX1 для гірських велосипедів у 2012 році SRAM зробила сміливий крок, випустивши власну вільну втулку, драйвер XD. Втулка XD була розроблена для нового PowerdomeX гірський велосипедні касети, які мають меншу 10-зубчасту шестерню. Драйвер XD Driver продовжує використовуватися в сучасній 12-швидкісній групі гірських велосипедів Eagle від SRAM. SRAM також випустила дорожню версію, відому як XDR, яка використовується для 12-швидкісної дорожньої групи eTap AXS. Практично всі сучасні трансмісії SRAM зараз використовують драйвери XD або XDR.

Shimano випустила власну 12-швидкісну вільну втулку під назвою Micro Spline. Вона призначена для нової 12-швидкісної групи гірських велосипедів. Micro Spline схожа на XD Driver тим, що дозволяє використовувати меншу 10-зубчасту касетну шестерню, але її форма принципово відрізняється. Це означає, що для 12-швидкісних касет Shimano та SRAM потрібна окрема втулка, і вони не взаємозамінні. Micro Spline не має такого широкого розповсюдження, як XD або XDR.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top