Тиск на підвіску для МТБ. Результати мого опитування щодо тиску в шинах для МТБ

Як налаштувати підвіску велосипеда – основи

Купівля нового гірського велосипеда – це захоплююче. Однак, правильне налаштування підвіски має таке ж важливе значення для отримання максимальної віддачі від гірського велосипеда, як і правильна посадка велосипеда. Краще мати посередній велосипед з дійсно добре налаштованою підвіскою, ніж дійсно хороший велосипед з погано налаштованою підвіскою. Іншими словами, MTB підвіска налаштування дійсно важливе. Маючи це на увазі, ось кілька основних принципів попереднього налаштування підвіски на більшості гірських велосипедів з пневматичною підвіскою підвіска системи.

Хороша документація – це один з найкращих способів зрозуміти, як працює ваша підвіска та велосипед. Записуйте свої налаштування. До і після їзди робіть нотатки про тиск повітря в підвісці, налаштування відскоку і стиснення, а також про вибір шин і тиск повітря, щоб під час налаштування ви знали, де ви були, де ви є і куди ви хочете рухатись.

Що стосується інструментів для базового налаштування підвіски, вам знадобиться повітряний насос для амортизатора і, якщо на вашому амортизаторі немає графіка, який показує відсоток ходу, рулетка. Деякі задні амортизатори також потребують невеликої плоскої викрутки для регулювання відскоку. Також рекомендується мати друга, який допоможе вам з налаштуваннями провисання.

Крок 1: Відкрийте налаштування стиснення

Регулятор компресії вилки

Стиснення – це в основному сила, яка необхідна для переміщення підвіска систему через її хід. Основне правило, якого слід дотримуватися, коли справа доходить до початкових налаштувань компресії, полягає в тому, що ви хочете, щоб ваша вилка і амортизатор повністю стискалися при найбільшому ударі/поштовху під час звичайних поїздок. Якщо ви не використовуєте весь діапазон ваших поїздок, ви не отримуєте повної вигоди від вашої системи підвіски.

Більшість якісних вилок мають ручку регулювання компресії на верхній частині ноги вилки (зазвичай справа). Якщо повернути вправо, компресія стає жорсткішою. Зліва активніше і м’якше. “Відкрийте” систему до найактивнішого/найм’якшого налаштування (повне проти годинникової стрілки), щоб встановити ваші базові параметри.

Багато амортизаторів мають подібний регулятор стиснення на задній підвісці. Знову ж таки, встановіть найм’якше (найактивніше) налаштування для початкового налаштування.

Після того, як ви встановили регулятори стиснення вилки та амортизатора в найбільш відкриті та активні положення, ви можете налаштувати прогин.

Крок 2: Встановіть провисання підвіски

Ваша підвіска повинна стискатися під вашою вагою належним чином, щоб система працювала належним чином. Для початку, на більшості велосипедів ваша вага повинна стискати підвіску на 15-30% ходу. Деякі більш активні системи, такі як Sine від Alchemy або AEES від Ellsworth, зазвичай найкраще їздять ближче до 30%, тоді як деякі менш активні системи найкраще їздять ближче до 15%. Ми візьмемо 25% як орієнтир.

Існує кілька способів визначення просідання. Майже всі вилки та амортизатори Rock Shox мають графік на повзунку, на якому позначено відсоток ходу, в той час як більшість пристроїв Fox не мають такого графіку. Якщо ваш пристрій не має маркування, а ви хочете бути точним, випустіть все повітря тиск з вашого амортизатора та вилки і повністю стисніть пристрій. Відзначте компресію (багато вилок / амортизаторів мають гумовий індикатор кільця для цього). Потім повністю натисніть на пристрій до повного витягування. Виміряйте різницю від ущільнення між повним стисненням і повним розтягуванням. Помножте це на 0.25, і ви отримаєте цільовий показник провисання на 25% з собою на велосипеді. Хоча ми любимо працювати з конкретикою, ви можете орієнтуватися на чверть діапазону ходу, якщо у вас немає можливості виміряти.

Після того, як ви визначили цільовий прогин на вилці та амортизаційному валу, знайдіть початкове значення тиску повітря з рекомендацій виробника амортизатора/вилки або велосипеда для вашої ваги (зазвичай це можна знайти в інструкції або в Інтернеті). З повітрям, встановленим на ваш стартовий тиск, і компресійними клікерами, відкритими на повне “відкрите” налаштування (як описано вище), попросіть друга потримати велосипед спереду для вас і встановити велосипед. Хоча це не так добре працює, ви можете використовувати руку на стіні, якщо у вас немає помічника.

Налаштуйте підвіску, трохи підстрибуючи вгору-вниз, а потім збалансуйте себе на велосипеді в якомога природнішому положенні для їзди. Після балансування посуньте гумове ущільнювальне кільце на валах підвіски до верхньої частини ущільнювача, щоб позначити провисання. Злізьте з велосипеда. Подивіться, скільки у вас провисання, і відрегулюйте відповідно. Збільшити повітря тиск якщо провисання перевищує 25% ходу, або зменшіть тиск, якщо нижче. Повторюйте вищевказані дії, поки не досягнете цільового значення провисання. Закінчивши, запишіть цифри тиску повітря в фунтах на квадратний дюйм для вашого провисання.

Після того, як ви отримали початкові налаштування просідання з компресією в повністю “відкритому” положенні, ви готові розпочати роботу над встановленням базових налаштувань компресії та відскоку.

Калькулятор налаштування підвіски – чудова функція SAGLY

У цій другій частині блогу підвіска налаштувань та їх ефектів, ми хочемо пояснити деякі інші налаштування. Особливо важливо розуміти, що робить кожне налаштування і який ефект воно має. Тому ми зібрали деяку інформацію на цю тему в цьому пості. Більш детальну інформацію про налаштування ви можете знайти в додатку SAGLY, в який інтегровано калькулятор налаштування підвіски.

1) Високошвидкісне стиснення

Високошвидкісне стиснення – це, як правило, синій диск або важіль. Регулювання демпфування High Speed Compression (HSC) контролює швидкість ходу амортизатора або швидкість, з якою підвіска стискається під час швидкого стиснення. HSC впливає на поглинання ударів та ефективність на великих і квадратних нерівностях, а також на падіннях.

(закрито/за годинниковою стрілкою/плюс): Обертаючи диск у напрямку “-” (мінус) або “М’яко”, ви можете зробити підвіску м’якшою під час дуже швидкого стиснення. Може дозволити швидкий вихід з нижньої точки під час швидкої їзди по великих нерівностях і падіннях.

(-) (відкрито/проти годинникової стрілки/мінус): Підвіска, яка має занадто високий показник високошвидкісного стиснення, буде відчуватися жорсткою під час дуже швидкого стиснення. плюс клацання призводить до того, що хід підвіски, яка використовується на більш вибоїстій місцевості, може бути обмеженим і може змінюватися в залежності від розміру вибоїни або падіння. Це може запобігти передчасному вильоту при переїзді через більші удари.

2) Попереднє навантаження

Важливо: Ніколи не повертайте попереднє навантаження більше ніж на 2 оберти. По суті, попередній натяг означає, що пружина виштовхує амортизатор назовні ще до того, як він почне стискатися. Щоб амортизатор почав стискатися, потрібно подолати силу попереднього натягу.

Чим більше обертів за годинниковою стрілкою: Ви повинні докласти більше зусиль до амортизатора, щоб змусити його рухатися.

Чим менше обертів за годинниковою стрілкою: Менша сила на амортизаторі змушує його рухатися.”

3) Відскок

Відскок – це, як правило, червоний циферблат або важіль. Рух підвіски, коли колесо висувається. Це відбувається, коли пружина змушує амортизатор, або вилку, висуватися.

(закрито/за годинниковою стрілкою/плюс/черепаха): Розширення відбувається повільніше.

(-) (відкрито/проти годинникової стрілки/мінус/кролик): Висування відбувається швидше.

4) Калькулятор налаштування підвіски SAG SAGLY

Часто так, зазвичай задні амортизатори працюють на 100-200 psi, але тиск вилки сильно варіюється, в залежності від конструкції. Зробіть просідання близько 25% (можливо, трохи менше спереду, ніж ззаду) і подивіться, як він їде (це те, що дійсно має значення), відрегулюйте на трасі за потреби. У додатку SAGLY ви можете знайти калькулятор налаштування підвіски для вашого просідання. Це допоможе вам знайти ідеальні налаштування просідання для вашого гірського велосипеда.

Тиск: SAG менший, а стиснення сильніше.

Менший тиск: SAG вищий, менший хід, а стиснення міцніше.

5) ГБО

HBO працює лише в останній частині подорожі; це запобігає різкому удару вилки об метал. Таким чином, ви можете запустити демпфірування стиснення, щоб пристосуватися до нерівностей, а не до стрибків, і при цьому не карати вилку.

підвіска, тиск, шини

6) Шини з повітряним тиском

Правильний шина тиск дозволяє велосипеду швидко котитися, їхати плавно та уникати спусків. Вузькі шини потребують більшого тиску повітря, ніж широкі: Гірські шини, від 25 до 35 фунтів на квадратний дюйм – як правило, з більшим запасом повітря в задній частині, ніж у передній. Це пов’язано з тим, що більша частина вашої ваги припадає на задню частину, тому вона потребує більшої підтримки.

Тиск: Швидша їзда, але гірше зчеплення з дорогою.

Менший тиск: повільніша їзда, але краще зчеплення з дорогою.

КРОК 3. ВСТАНОВІТЬ СВОЮ КОМПРЕСІЮ

Зростаюча кількість амортизаторів і вилок також дозволяє регулювати демпфірування стиснення. З 3 типів регулювання, розглянутих тут, це найбільш суб’єктивне і складне у виконанні регулювання. На щастя, він також є найменш важливим. Правильне налаштування демпфірування прогину та відбою є важливим для продуктивності і вже відіграє велику роль у контролі того, як ваша підвіска буде стискатися. Демпфірування стиснення дозволяє тонко налаштувати його далі. Якщо ваша підвіска має функцію блокування, то ви вже маєте уявлення про те, як працює демпфірування стиснення, тому що блокування функціонує шляхом додавання великої кількості демпфірування стиснення. Це уповільнює або повністю усуває стиснення підвіски, дозволяючи вам крутити педалі більш ефективно.

Якщо на вилці або амортизаторі також є ручка регулювання демпфування стиснення, ви можете налаштувати його ще точніше. Однак, тільки тому, що ви могли б, не означає, що ви повинні. Якщо ви правильно налаштували прогин і відскік, ваша компресія вже повинна бути в досить хорошому діапазоні без додавання додаткового демпфування. Краще залишити її вимкненою, якщо у вас немає особливих причин для її використання. Ось кілька прикладів того, де це може бути корисно. Якщо ви їдете на велосипеді, де ефективність педалювання є пріоритетом, додайте трохи демпфування стиснення, щоб зробити педалювання більш ефективним. Якщо ви помітили, що ваші вилки занурюються в хід при натисканні на гальма, додавання компресійного демпфірування допоможе. Якщо ви часто їздите на трамплінах або падіннях і відчуваєте, що ваша підвіска просідає при приземленні, додавання демпфірування стиснення може допомогти.

Слід зазначити, однак, що ця допомога йде з компромісом, оскільки додавання демпфування стиснення зробить невеликі нерівності на трасі більш помітними і може трохи зменшити ваше зчеплення з дорогою при проходженні поворотів і гальмуванні. І хоча вона додає ефективності під час сходження, вона також робить ваш підвіска менш ефективною на технічному рельєфі, що буде коштувати вам енергії. Можна сказати, що рішення про використання компресійної амортизації – це питання розстановки пріоритетів і балансу. Знову ж таки, не забувайте вести журнал ваших налаштувань, включаючи причини внесення змін і вплив цих змін на продуктивність.

Гаразд! Тепер, коли ви витратили деякий час на налаштування підвіска і поспостерігали за тим, як вона працює, ви повинні бути в досить хорошій формі, але все ще можуть бути деякі покращення. Візьміть собі за звичку опускати гумові кільця на вилці або амортизаційному штоку до кінця перед поїздкою. В кінці поїздки ви можете перевірити їх, щоб побачити, скільки ви використали енергії. В ідеалі ви повинні використовувати майже весь (90% або більше) потенційний шлях на більшості поїздок. Якщо не ваш підвіска працює не оптимально. Зменшуйте тиск повітря з кроком в 5 PSI, поки не побачите, що ви використовуєте більшу частину шляху без частого або різкого просідання підвіски при великих ударах. Якщо ви помітили, що ваша підвіска часто просідає, додайте повітря з кроком 5 PSI.

КРОК 4. ОБ’ЄМНІ ПРОКЛАДКИ

Якщо ви важкий райдер або маєте агресивний стиль їзди і вам доводиться додавати багато повітря, щоб запобігти просіданню, ви побачите, що ваша підвіска тепер відчуває себе занадто жорсткою і їде жорстко. У цьому випадку вам потрібно додати об’ємну прокладку. Об’ємна прокладка – це гумове або пластикове кільце, яке знаходиться всередині повітряної камери вилки або амортизатора, щоб зменшити об’єм простору всередині. Це призведе до того, що ваша підвіска буде поступово ставати жорсткішою під час руху. Тепер ви можете зменшити PSI, щоб відновити плавність ходу на невеликих нерівностях, водночас зменшивши ймовірність жорсткого вильоту при більших зіткненнях.

Підвіска працює добре лише тоді, коли вона правильно налаштована, тому варто витратити час на її налаштування та систематичне обслуговування. Не забудьте налаштувати підвіску в наступному порядку.

  • Тиск повітря – SAG
  • Демпфірування відскоку
  • Демпфірування стиснення
  • Об’ємну прокладку (швидкість пружини) тільки за необхідності

Будь ласка, коментуйте нижче з вашими думками, ідеями та питаннями. Ми з радістю допоможемо!

Поради щодо безпеки тиску на гірському велосипеді

Слід пам’ятати одне, що може повністю відкинути всі інші міркування, викладені в цій статті, – це те, що не всі манометри виготовляються за одним і тим же стандартом. Хоча, слід визнати, дуже спокусливо купити дешевий манометр шина манометр; це не дуже гарна ідея. Найкраще придбати недорогий манометр, якому ви довіряєте, і завжди користуватися тільки ним. Таким чином, показання повинні бути стабільними.

Професійні гонщики дуже обережно ставляться до свого манометра в шинах. Я настійно рекомендую придбати Topeak D2 Smartgauge (посилання на Amazon) Ви можете прочитати більше про цей прилад тут: Огляд Topeak D2 Smartgauge (посилання на мій огляд Topeak D2 Smartgauge)

Використання різних манометрів може призвести до того, що фактичний тиск в шинах буде відрізнятися між накачуваннями. Це не є проблемою, якщо ви просто час від часу катаєтесь на гірському велосипеді, але це не стосується більш регулярного використання. Особливо, якщо ви їздите з відносно низьким або відносно високим тиском, це може викликати проблеми, які я описав вище.

Гірська велосипедна шина Тиск Тест

Я визнаю, що все це може бути незрозумілим для початківців. Ось чому я створив цей простий тест тиску в шинах, щоб допомогти застосувати ці рекомендації на вашому гірському велосипеді. При правильному виконанні цього тесту будь-який велосипедист отримає дані про тиск в задніх і передніх шинах свого гірського велосипеда, які можна використовувати практично за будь-яких обставин.

  • Знайдіть невелике випробування або доріжку, яка представляє типи місцевості, на якій ви, швидше за все, будете їздити.
  • Надуйте задню частину шина до максимального тиску, рекомендованого виробником. Швидше за все, це буде близько 35 фунтів на квадратний дюйм. Накачайте передню шину на 5 psi нижче цього максимуму.
  • Проїдьте один раз, щоб шини прогрілися, а потім зробіть ще один проїзд, цього разу зафіксуйте свій час і відзначте, наскільки комфортною була їзда.
  • Тепер випустіть по 2 psi з кожної шини, а потім зробіть ще один проїзд по трасі, знову ж таки, відзначаючи свій час і рівень комфорту. Робіть це до тих пір, поки не досягнете рекомендованого виробником мінімуму на передній шині.
  • Візьміть ці цифри і прийміть рішення, виходячи з того, який час був найшвидшим і який був найкомфортнішим для вас. Це може бути той самий тиск, але якщо це не так, вам доведеться піти на компроміс, який залежить від вашого розсуду.
  • Після того, як ви встановите цей тиск, попросіть друга подивитися на ваші шини, коли ви будете на велосипеді. Повинна бути невелика опуклість, але не така, яка вказує на те, що шина спущена. Це допоможе запобігти порізам або пошкодженням обода. Щоб виправити пласку на вигляд шину, просто збільште тиск в шині на кілька фунтів на квадратний дюйм.
підвіска, тиск, шина

Шукаєте способи продовжити термін служби велосипеда

Коротка відповідь … так. Причиною цього є те, що агресивний гонщик не зможе обійтися таким же низьким тиском, як і більш поміркований гонщик. Крім того, велосипедист, який спускається по схилу, може захотіти збільшити тиск в передній частині шини, щоб зробити її більш безпечною при падіннях.

Агресивні гонщики зазнають набагато більшого удару і мають набагато більшу ймовірність скочування шина при проходженні поворотів. Це просто тому, що агресивний гонщик буде їхати на більшій швидкості і менше гальмувати в поворотах. Крім того, вони з меншою ймовірністю намагатимуться уникати каміння або інших речей, які можуть спричинити порізи. Саме з цієї причини вони потребують вищого тиску як в задній, так і в передній шині, щоб підтримувати безпечний досвід їзди.

З подібними труднощами стикаються, зокрема, велосипедисти, що катаються на швидкісному спуску. Однак, у них є додаткове застереження, що вони можуть захотіти експлуатувати передню шину з таким же високим тиском, як і задню шина. Це пов’язано з тим, що при падіннях, коли передня шина вдаряється об землю першою, навмисно чи випадково, буде менше шансів проколу і пошкодити камеру шини або обод самого гірського велосипеда.

Крім того, гонщики XC можуть захотіти, щоб обидві шини мали якомога менший опір коченню і менше уваги приділяли зчепленню з дорогою. Це, звичайно, залежить від місцевості випробування. Однак, вони можуть захотіти зробити це головним чином тому, що велосипед буде котитися далі на меншій потужності, що в довгій гонці може допомогти гонщику підтримувати свою енергію протягом всієї дистанції.

Інша інформація про шини для MTB

У цій статті я писав про шини різних розмірів, які можна ставити на МТБ диски: Чи можу я поставити ширші шини на свій гірський велосипед?

Я використовував купу різних манометрів Тиск Манометр. Прочитайте цю статтю про те, який з них я вважаю найкращим: Найкращий манометр для гірських велосипедів та огляд

Досліджуючи цю статтю, я натрапив на цю статтю. Stans No Tubes – це ікона в “бізнесі тиску в шинах”. https://www.трубки.com/news/шинатиск-як знайти ідеальну шину-тиск/

Девід Хамфріс – творець гірського велосипеда “зроби сам. Для мене розслабляючий день включає в себе їзду на гірському велосипеді, щоб розслабитися після довгого дня. Коли я не на велосипеді, мене можна знайти, коли я працюю з ключами або роблю відео на YouTube на DIY Mountain Bike Читайте більше про Девіда ТУТ.

Шукаєте більше статей про маунтінбайк? Натисніть. ТУТ

https://fitwerx.com/set-mtb-suspension-basics/
https://sagly.at/uncategorized/suspension-setup-calculator/
https://ridelikeaninja.com/2018/01/24/що ви не знали про налаштування вашої підвіски/
https://www.diymountainbike.com/what-mountain-bike-tire-тиск/ [/спойлер]

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top