Вибір розміру колеса для велосипеда. Гірські велосипеди в дюймах

Як виміряти велосипедне колесо

Ця стаття написана у співавторстві з Ікайкою Коксом. Ікайка Кокс – директор магазину у філії Bicycle Collective в Солт-Лейк-Сіті, штат Юта. Він працює веломеханіком з 2012 року, почавши як волонтер у Provo Bicycle Collective, і протягом багатьох років зростав і відточував свої навички як веломеханік та викладач у різних локаціях Bicycle Collective. Зараз він очолює відділення Bicycle Collective у Солт-Лейк-Сіті.

Цю статтю переглянули 588 385 разів.

Для того, щоб придбати запасну або змінну шину для вашого велосипеда, спочатку потрібно визначити розмір коліс вашого велосипеда. Насправді, вимірювання коліс є стандартним компонентом технічного обслуговування велосипеда. Хоча вимірювання велосипеда колесо, включаючи визначення розміру шини та обода, можна виконати двома методами, обидва з яких є простими у виконанні. Іноді вам навіть може знадобитися дізнатися окружність велосипедного колеса, що також є простим визначенням, яке можна досягти кількома способами.

Вимірювання шини стандартним методом

Поставте велосипед вертикально, притуливши його до стіни або використовуючи підставку. Коли велосипед стоїть вертикально, ви зможете виміряти обхват колеса без перекидання велосипеда на себе. Якщо ви вимірюєте велосипед наодинці, висувна металева рулетка буде міцнішою, ніж пластикова, і при цьому залишить вам вільну руку.

Виміряйте плоску частину шини поперек протектора з одного боку в інший. Відстань – це ширина шини. Це може сильно відрізнятися в залежності від призначення шини. Як правило, чим ширший протектор, тим пересіченіша місцевість, а вужчий протектор обіцяє більш плавну та швидку їзду.

Спочатку вимірюємо діаметр, а потім ширину. Пам’ятайте, купуючи нову шину, що традиційні, або стандартні розміри на перше місце ставлять діаметр, а потім ширину. Наприклад, шина розміром 26 x 1.75 матиме діаметр 26 дюймів, а 1.75-дюймова ширина по всій довжині протектора. [2] X Джерело дослідження

Вимірювання шини за методом ISO

  • ISO вважається найнадійнішим варіантом для вимірювання шин в домашніх умовах. Він повинен дати вам найточніший вимір. [3] X Джерело дослідження
  • Більшість шин вимірюються як за стандартом, так і за методом ISO. Крім того, розміри повинні бути надруковані на боковині шини, щоб ви могли легко їх перевірити.
  • Система ISO включає в себе як діаметр посадкової поверхні (BSD), так і ширину шини в міліметрах. Наприклад, шина розміром 700×35 c має BSD 622 міліметри і ширину 35 міліметрів, тому її позначення за стандартом ISO буде 35-622. Аналогічно, шина розміром 26х2 дюйми матиме BSD 559 мм і позначення ISO 50-559.

Виміряйте ширину шини в міліметрах. Використовуйте той самий процес, що описаний вище, впоперек протектора з одного боку до іншого. Майте на увазі, що шини різної ширини можна використовувати на одному колесі велосипеда, якщо різниця не є надто суттєвою.

Спочатку вказується ширина, а потім діаметр. Пам’ятайте, що при купівлі нової шини, виміряної за системою ISO, спочатку вказується ширина, а потім діаметр. Наприклад, велосипедне колесо розміром 39 x 700 матиме протектор шириною 39 міліметрів, а діаметр колеса від зовнішнього краю однієї сторони шини до іншої – 700 міліметрів. Крім того, BSD буде 622 мм.

Який розмір велосипеда підходить мені?

Ти не повіриш, як важко відповісти на це питання правильно. Однак ми зробили всю роботу за вас, і ось, ви збираєтеся прочитати ПОСІБНИК З ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРУ ВЕЛОСИПЕДА.

“Скільки дюймів мають колеса?”

– найпоширеніша ПОМИЛКА, яку роблять люди, коли запитують про велосипед розміри

Ви можете помітити, що в наших фільтрах ми маємо цей розмір для вибір правильного велосипеда:

Тссс! Розкриємо вам секрет: це не є 100% універсально оптимальним рішенням. Чому?

3) Відносини між людьми та велосипедами різні.

1) Загальна висота тіла – це одне. Але навіть якщо ваш зріст, скажімо, 175 см, ваші ноги можуть бути в діапазоні від 0 см до 150 см. (Гаразд, 150 см ноги, а потім голова – це було б досить дивно…)

Так чи інакше, довжина ніг (і навіть рук) має велике значення для їзди на велосипеді.

2) Гірські велосипеди, триколісні велосипеди чи звичайні комфортні міські велосипеди мають різне призначення, а отже, мають бути сконструйовані по-різному. Це, звичайно, приносить різноманітність у розмірах.

3) Також має значення, чи використовуєте ви шосейний велосипед для тренувань на довгі дистанції, чи перетворюєте його на фікс і використовуєте для прогулянок міськими вулицями. Іншими словами, все залежить від того, ЯК ви використовуєте велосипед (і як ви хочете себе при цьому почувати).

Якщо тільки ви не:

вибір, велосипед, колесо, розмір, гірський, велосипеди

велосипед визначення розміру насправді досить просте, і вам, ймовірно, не потрібно витрачати години на розрахунки вимірювань.

З іншого боку, якщо ви спортсмен або маєте серйозні проблеми зі здоров’ям, можливо, є сенс витратити додатковий час і зусилля на те, щоб придбати велосипед, який ідеально підходить вам. Навіть якщо це ваш випадок, підібрати правильний розмір – не найскладніше. Здебільшого вам потрібно буде зробити правильну “підгонку велосипеда” (відрегулювати велосипед відповідно до ваших потреб) – це те, що має велике значення. Ми б рекомендували для цього магазин спортивних велосипедів (тобто, магазин, який пропонує багато футуристичних гоночних або гірських велосипедів), вони, як правило, мають обладнання та персонал, добре освічений у цій темі. Не соромтеся звертатися до нас, і ми допоможемо вам підібрати велосипед.

Говорячи про звичайний підбір велосипеда – на що слід звернути увагу?

Що потрібно виміряти?

Потрібно пам’ятати одну річ? Якщо ви не купуєте дитячий велосипед, НЕ ВИБИРАЙТЕ РОЗМІР ВЕЛОСИПЕДА за розміром коліс – це схоже на вибір автобуса за кольором. У цьому немає ніякої логіки.

Це довжина підсідельної труби або “розмір рами”:

Розмір рами (довжина підсідельної труби) пристойний розмір вказівка на придатність велосипеда для людини.

Це колесо (або шина) розмір:

Лише дуже рідко відповідний розмір велосипедів дається по колесо розмір. (А саме, дитячі велосипеди класифікуються так.)

У більшості випадків вам слід порівняти свій обхват ноги (або загальний зріст тіла, якщо вам це не так важливо) з довжиною підсідельної труби (“РОЗМІР РАМИ”).

ЧОМУ? Тому що тоді ви порівнюєте порівнянні довжини. Коли ви сидите на велосипеді, ваш обхват ноги (“довжина ноги”) насправді буде розтягнутий між сидінням і педаллю. А оскільки довжина ноги (А) і зріст тіла (В) зазвичай схожі для багатьох людей, ви можете екстраполювати В/В і призначити “правильні розміри рами” для певної висоти тіла.

Решта частин велосипеда вимірюється і конструюється аналогічним чином в залежності від призначення велосипеда. Так, на міських велосипедах довжина верхньої труби рами буде у певному співвідношенні до довжини підсідельної труби, щоб вам не потрібно було надто розтягуватися. На шосейних велосипедах це співвідношення (і форма рами) буде іншим, щоб забезпечити вам аеродинамічне положення під час їзди на велосипеді. Ось як це працює:

1) Перше, що потрібно вибір правильний тип велосипеда. (Не знаєте, як це зробити? Ознайомтеся з нашими рекомендаціями!)

2) Другий крок вибираємо правильний розмір велосипеда.

3) Останнє, що потрібно зробити – це налаштувати велосипед відповідно до ваших потреб.

Обираємо правильний розмір важливий, але це не так вже й важливо, тому що ви можете зробити величезну різницю за допомогою фінальних налаштувань велосипеда. Хочете більше детальної інформації? Додаткову інформацію див. у блоці внизу цієї статті.

Яка тоді магічна формула?

Що ж, потрібно розрізняти три основні типи велосипедів: міські велосипеди (також актуально для класичного голландського типу – “омафітсен”, та інших з прямою поставою при їзді на велосипеді), дорожні велосипеди та шосейні велосипеди гірський велосипеди.

Міські велосипеди. СМ

Зріст менше ~155 см? Перевірте дитячі розміри. Так само велосипеди, але дешевше!

вибір, велосипед, колесо, розмір, гірський, велосипеди

Підбір велосипеда

Чесно кажучи, вибір ваш розмір – це найпростіша частина. Як тільки ви закінчите з цим, вам потрібно фактично ЗНАЙТИ його (що іноді є найскладнішим у всьому процесі – ви можете почати з нашого маркетплейсу) ?) і ТЕСТУЄТЕ його як слід. Ця стаття розповість вам більше про те, як це зробити.

Після того, як ви придбали велосипед, починається справжня “алхімія” – ПІДГОТОВКА НОВОГО ВЕЛОСИПЕДА до ваших потреб. Це означає, що потрібно відрегулювати всі його рухомі частини та з часом замінити ті, які легко замінюються, щоб велосипед сидів на вас як влитий. Ми готуємо статтю на цю тему, але зараз скажемо одне: поки ви знаходитесь у правильному діапазоні з розмір,

ви можете зробити більше “магії” з правильною посадкою, ніж витратити вічність на вибір/пошук супероптимального розміру.

вибір, велосипед, колесо, розмір, гірський, велосипеди

ВДОСКОНАЛЕНА ВЕЛОСИПЕДНА ПРИМІРОЧНА КОРОБКА

Якщо ви проводите багато часу на велосипеді – приблизно 2 години на середню поїздку/тренування, або 12 годин на тиждень – або з будь-якої іншої причини ви дійсно зацікавлені в тому, щоб велосипед ідеально підходив вам, ось основні моменти.

Ключові моменти, на які слід звернути увагу при налаштуванні велосипеда – це ТОЧКИ КОНТАКТУ. Точки контакту – це місця, де ви (велосипедист) контактуєте з велосипедом.

Залежно від типу велосипеда, бажаного стилю їзди (положення) та статури, вам потрібен велосипед з різною відстанню та кутом між точками контакту. Це гарна ілюстрація того, як працює принцип:

Є багато речей, які слід враховувати (і, зрештою, налаштувати) на велосипеді для досягнення оптимальної посадки: висота сідла, горизонтальне положення в підсідельному штирі (“переднє/заднє положення”) і кут нахилу, висота, кут нахилу гарнітури, довжина виносу тощо.

Це класне відео, в якому показано, як професіонал налаштовує велосипед (з деякими корисними порадами):

Ви можете використовувати різне обладнання залежно від ваших потреб – наприклад, різні типи сидінь (форма, твердість) або кермо підходять для різних стилів їзди. Як згадувалося вище – ці речі в основному важливі для просунутих велосипедистів та/або велосипедистів з особливими потребами.

Існує ціла “наука” про налаштування велосипеда, тому ми розглянемо її більш детально в іншій статті.

Основна термінологія про колеса

Перш ніж ми розглянемо, як виміряти велосипедне колесо, давайте поговоримо про анатомію колеса колесо, щоб ви знали, які частини вимірювати.

Колесо

Велосипедне колесо відноситься до “апаратної” частини шини. Це маточина, спиці та обід. Ці деталі можуть бути виготовлені з алюмінію, карбону і навіть сталі. Це не стосується гумових частин велосипеда, хоча деякі люди використовують термін “колесо” як всеосяжний термін, що охоплює всі аспекти велосипедного колеса та шин.

Шина

Коли ми говоримо про велосипедні шини, ми маємо на увазі гумові частини з протектором. Вона має U-подібну форму і є відкритою. Дорожні шини більш гладкі, а шини для гравію або гірських велосипедів – більш рельєфні. Бокові сторони жорсткіші, тому вони можуть прикріплюватися до обода.

Обод

Обод – це тверда частина колеса, яка утримує шину на місці. Це також місце, де кріпляться ніпелі спиць.

Внутрішня камера

Внутрішня труба – це частина велосипеда, яка утримує повітря! Це гумова трубка, яка проходить між ободом і покришкою. Вона має клапан, який проходить крізь обід, щоб ви могли її підірвати.

Метод ISO

Міжнародна організація зі стандартизації працювала над тим, щоб зробити розміри велосипедних шин більш узгодженими, прийнявши систему ETRTO (Європейська технічна організація з виробництва шин та ободів). Вона складається з двох чисел. Перше число пояснює ширину шини в міліметрах. Друге число – це діаметр шини на рівні борта в міліметрах.

Зазвичай розмір ISO вказано на боковині шини. Ось кілька прикладів поширених розмірів у таблиці нижче. Ми додали номери зразків, щоб ви знали, чи правильно ви вимірюєте шину.

Ширина шини

Наступне число в загальноприйнятому типорозмірі означає ширину шини (пам’ятайте, що це гумова частина). Іноді, однак, цифри трохи перебільшені. Наприклад, мій дорожній велосипед має 700C x 25 мм. Проте багато професійних велосипедистів сьогодні використовують шини 700C x 28 мм. Тому номер ISO, як правило, є більш точним.

Хоча вам потрібно підібрати правильний розмір шини для ваших нових шин, на ваші ободи зазвичай підходять шини різної ширини. Залежно від ваших потреб (місцевості, погоди тощо).) і ширини, яку може витримати рама вашого велосипеда, ви можете використовувати ширші або вужчі шини.

Навіть вузькі обода можуть вмістити шини шириною 32 мм, але шини такої ширини можуть не поміститися в раму вашого велосипеда, тому вам доведеться перевірити зазор між шинами на рамі, щоб переконатися в цьому, особливо якщо у вас є ободні гальма. Для шосейних шин досить поширеним є діапазон від 23 до 28 мм, тоді як туристичні велосипеди можуть мати діаметр близько 32 мм. Гірські велосипеди ще ширші і описуються в дюймах – зазвичай 2 до 2.4 дюйми. Товсті велосипеди будуть ширшими, від 3 до 4 дюймів і більше.

Ось кілька старих розмірів шин. Якщо у вас старе колесо велосипед, вам потрібно буде знати це.

Поширені старі розміри шин

Якщо у вас вінтажний велосипед, вам може знадобитися інформація про деякі старі розміри шин.

Park Tool демонструє, як прочитати номери ISO на боковині шини та співставити їх з номерами на колесі вашого велосипеда.

er колеса: більше – завжди краще?

В інтернеті точаться суперечки про те, хто розпочав революцію гірських велосипедів велосипед колесо розмір. Легенда та першопроходець Гері Фішер, можливо, не був першим чи єдиним, хто розробив та запропонував альтернативу 26-дюймовим колесам, але впливовий Фішер мав слух та підтримку гіганта індустрії Trek. Однак брак пропозиції в поєднанні з дивовижними характеристиками керованості ранніх 29-дюймових коліс. також відомі як двадцять дев’ятки. означало, що він так і не став популярним на початку 2000-х.

Пройшло десять років, і повстання 29-дюймових велосипедів знову почало набирати обертів (каламбур). Першими на ринку велосипедів XC, виграючи перегони та демонструючи переваги більшого діаметру. Трейл та Ендуро велосипеди були наступними, відточуючи ті ж переваги, що і велосипеди XC. З розвитком технологій та покращенням міцності, жорсткості та надійності більших коліс, найшвидші у світі гонщики почали випробовувати 29-дюймові велосипеди, і результати говорять самі за себе. Пройдіться по місцевому веломагазину, і ви, без сумніву, помітите, що 29-дюймові колеса можна знайти на всіх типах гірських велосипедів.

29-дюймові колеса створюють велосипед, який за відчуттями дуже відрізняється від своїх менших колісних побратимів. Їм потрібно трохи більше часу, щоб розкрутитися і набрати швидкість, але після цього вони здатні перекочуватися через перешкоди на шляху, такі як каміння та коріння. У випадку з велосипедним колесом, воно майже не гальмує взагалі колесо наїжджає на перешкоди під меншим кутом у порівнянні з меншими колесами. Щоб спростити, просто уявіть, як колесо скейтборду майже зупиняється щоразу, коли вдаряється об крихітний камінчик, порівняно з колесом велосипеда, яке майже не гальмує взагалі.

Шина 29er також може похвалитися довшою плямою контакту з ґрунтом, що означає, що більша частина шини знаходиться на землі, коли вона копіює траєкторію. Ідея полягає в тому, що довша пляма контакту сприятиме зчепленню при проходженні поворотів та під час технічних підйомів.

Ранні моделі рам з 29-дюймовими колесами відчували себе незручно на крутих поворотах і коли під колеса потрапляв вітер. Велосипедам потрібно було б набагато більше зусиль, щоб накачати землю для швидкості. Сучасні досягнення в геометрії та розробки, такі як Boost Spacing, дозволили зробити коротші ланцюги і при цьому зберегти кліренс, необхідний для того, щоб звести нанівець деякі з цих ранніх скарг.

0B (27.5-дюймові колеса: золота середина

Після появи 29-дюймових коліс з’явилася можливість випробувати щось середнє між старими 26-дюймовими колесами та цими більшими вагонними колесами. The 27.Був розроблений 5-дюймовий розмір колеса. Метою було взяти переваги кожного з них і створити “найкраще з обох”, і це дійсно вдалося. Продажі були хорошими, і його швидко прийняли, і це остаточно вбило 26-дюймове колесо на масових гірських велосипедах.

Також відомі як колеса 650b, 27.5-дюймові колеса дозволяють велосипеду зберігати деяку здатність до перекидання, водночас забезпечуючи чуйність та грайливий дух, тому їх частіше можна зустріти у довгих подорожах велосипеди. The 27.5-дюймові колеса також можна побачити на деяких гравійних велосипедах, що дозволяє використовувати шини більшого розміру порівняно з колесами 700c (традиційні дорожні та CX колеса). Збільшення об’єму шини пропонує трохи більше комфорту, а також забезпечує більшу прохідність гірський відчуття, як у велосипеда, якщо ви маєте намір трохи розширити термін “гравій” на одноколійних стежках.

Взагалі кажучи, 27.5-дюймові колеса працюють з більш грайливим, спритним та маневреним типом велосипеда порівняно з 29-дюймовими колесами. Деякі виробники пропонують моделі з 29 або 27.5 коліс. Більші розміри рами мають 29er, а менші – 27.5 коліс вставляються в одну модель велосипеда.

Колеса великого розміру

Шини більшого розміру пропонуються в обох розмірах 27.5- та 29-дюймові колеса. The 27.Стандартне 5-колісне колесо має той самий діаметр 584 мм, що і звичайне 27-дюймове.5-дюймове колесо, тільки обід ширший, щоб вмістити шину шириною близько трьох дюймів. Деякі рами призначені для 27.5) також дозволять вам замінити їх на звичайні 29-дюймові колеса та шини, оскільки зовнішній діаметр 740 мм однаковий.

З 29 колесами зовнішній діаметр зростає до 778 мм. Шини (2.8 до 3.шириною 0 дюймів) були розроблені для райдерів, які надають перевагу зчепленню з дорогою та стабільності.

Додаткове зчеплення, яке пропонують шини плюс, робить їх ідеальним вибором для райдерів-початківців гора їзда на велосипеді. Додатковий об’єм і зчеплення надають більше впевненості, особливо в пухких і сухих умовах. Додаткова вага – це мінус. Виробники намагалися боротися з цим, пропонуючи легші шини, але, на жаль, як тільки ви почнете сильніше натискати на ці легші шини на поворотах та перешкодах, гонщики ризикують пошкодити тонші бічні стінки.

Будь-які інші розміри, які вам потрібно врахувати?

Хочете вірте, хочете ні, але на цьому можливості не закінчуються. Велосипеди зі змішаними розмірами коліс, або “кефалі”, здаються останнім захопленням. Велосипед, який часто називають “бізнес спереду та вечірка ззаду”, насправді не такий вже й новий. Ризикуючи прозвучати старомодно, я пам’ятаю, що на початку 2000-х років компанія Specialized випустила Bighit зі змішаними розмірами коліс, хоча й 26-дюймові колесо спереду і 24-дюймове колесо ззаду.

У наш час сучасний кефалі має велике 29-дюймове колесо, вставлене у вилку, і 27-дюймове колесо ззаду.5-дюймове колесо ззаду. Це дає перевагу в перекиданні з 29-дюймовим переднім колесом та грайливому характеру 27-дюймового.5 із заднім. Змішане колесо розмір робить велосипед більш спритним на крутих поворотах, а також означає, що ви з меншою ймовірністю будете гудіти дупою об заднє колесо, коли будете звисати з задньої частини велосипеда на супер крутих ділянках.

Це також дасть велосипеду більш низький кут нахилу голови, що чудово підходить для спусків, але компроміс полягає в тому, що велосипед може здаватися не таким збалансованим, як інакше, оскільки заднє колесо буде приймати на себе більше ударів, а переднє краще перекочується через перешкоди на трасі.

вибір, велосипед, колеса, розмір, гірський, велосипедів

Якщо ви проводите більшу частину часу в екстремальних умовах – в глибоких пісках пустелі або при мінусовій температурі в снігу, тоді вам варто спробувати жирний велосипед. Ці велосипеди мають величезні накачані шини шириною п’ять дюймів, які котяться на 26 або 27 дюймах.Колеса розміром 5 дюймів. Більша площа для ніг і низький тиск дозволяють велосипеду плавати по м’якому снігу та піску. На найбільших шинах з найм’якшими умовами ви можете розраховувати на тиск в шинах лише на пару PSI. Ці колеса меншого діаметру, але з величезними товстими шинами, все ще забезпечують плавну їзду по стежках навіть з невеликою підвіскою або без неї. Товсті велосипеди також добре підходять для велопакування, оскільки широкі шини розподіляють додаткову вагу, не даючи шинам занурюватися в м’який ґрунт. Це досить спеціалізовані велосипеди, і вони мають свої обмеження на більш твердих поверхнях з додатковим опором коченню.

https://www.wikihow.com/Measure-a-Bicycle-Wheel
https://bikefair.org/blog/guide-how-to-choose-the-right-bike-size
https://www.333fab.com/how-to-measure-bike-wheel-size/
https://www.bikeperfect.com/features/гірськийтаблиця розмірів коліс велосипеда – все, що вам потрібно знати [/спойлер]

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top