Розміри маточини велосипедного колеса. Типи велосипедних спиць J Bend vs Straight Pull

Як вибрати Велосипед Колеса, диски, втулки, спиці

Велосипедні колеса – це просто? Їх два, вони круглі, вони їздять по колу і дозволяють вам їхати, про них не так вже й багато можна говорити. Однак світ велосипедних коліс може швидко ускладнитися. Існує ціла купа технічних термінів, різних стандартів, високотехнологічних матеріалів та технічного жаргону, які роблять простий процес вибору нових коліс для вашого велосипеда потенційно складним завданням.

Серед усього цього галасу є кілька фундаментальних термінів і характеристик, які мають найбільший вплив на те, як працюють ваші колеса, скільки вони важать і як довго служать. Отже, якщо ви шукаєте нову пару коліс для будь-якого велосипеда, від шосейника до гірських санок, ми підготували цей посібник з вибору велосипедних коліс, ободів, втулок та спиць, щоб допомогти вам розібратися у всіх цих балачках. Тож заглибтеся в себе, з’ясуйте, які характеристики дійсно важливі для вас, а потім насолоджуйтеся катанням на нових колесах, будучи впевненими, що ви знайшли комплект, який ідеально підходить саме вам.

Чому? Велосипедне колесо Вага має значення

Усі велосипедисти зацікавлені в тому, щоб зробити свій велосипед якомога легшим, не жертвуючи при цьому міцністю. Але колеса є особливо важливим місцем для економії ваги. Тому що вони діють як маса, що обертається, тому їхня інерція ще більше впливає на якість їзди велосипеда. Існує стара приказка, що “унція з коліс коштує фунт з рами”.” І на практиці це відповідає дійсності. Легші колеса допомагають велосипеду легше розганятися, роблять його швидшим і більш маневреним. Неможливо не відчути різницю між легшими колісними парами.

Але вага – це лише одна частина трикутника атрибутів, які ви шукаєте. Воно повинно бути збалансоване з міцністю та жорсткістю. Як правило, легші колеса менш довговічні, ніж важчі, якщо тільки ви не платите премію за карбонові колеса. І легші колеса часто більш гнучкі, тому більш агресивні райдери відчуватимуть, як вони прогинаються на крутих поворотах, що може збивати з пантелику. Отже, хоча вага не повинна бути вашим першочерговим пріоритетом при покупці нових коліс, це важливий фактор, про який варто подумати.

Відстань між маточинами велосипедних коліс

Одна з найбільших суперечок у сучасному гірському велоспорті стосується відстані між втулками. Відстань між втулками – це просто ширина втулки колеса колесо, як вона вписується в раму або вилку. Люди сперечаються про переваги різних відстаней, але хороша новина полягає в тому, що це не має значення, якщо ви просто купуєте нові колеса для велосипеда, який у вас вже є. Вам просто потрібно переконатися, що ви купуєте колеса з такою ж відстанню між ними, як у вашої рами та вилки. Обов’язково перевірте обидва, виробники вказують відстань між рамами на своїх веб-сайтах, а виробники вилок – на своїх сайтах. Якщо ви купили свій велосипед якщо велосипед був у використанні, не припускайте, що вилка має той самий інтервал, який був вказаний на велосипеді, коли він був новим, він може мати вилку з іншого ринку з іншим інтервалом, тому завжди корисно перевірити ще раз.

Загалом, ширші рами та вилки дозволяють встановлювати жорсткіші колеса. Чим ширше спиця чим ширше розташовані фланці, тим більший кут між спицями, і тим міцніші та жорсткіші колеса. Ось таблиця поширених міжосьових відстаней.

Спільне Велосипед Стандарти відстані між втулками

Більшість сучасних гірських велосипедів мають буст-розташування спереду та ззаду. Старі рами з новими вилками іноді мають звичайну відстань між задніми втулками та збільшену відстань між вилками. Раніше Super Boost з’являвся лише на велосипедах для даунхілу, але зараз деякі бренди, такі як Evil, використовують його у всіх своїх лінійках через переваги у міцності. Не турбуйтеся про суперечки про буст vs. Super Boost, просто дотримуйтесь того, що є на вашій рамі, і все буде гаразд.

Велосипед Типи колісних осей. Швидкознімний шампур проти наскрізної осі

Існує два основних способи кріплення коліс до велосипеда: через осі та за допомогою швидкознімних кріплень. Як і відстань між маточинами, гарною ідеєю є просто дотримуватися того, що зараз має ваш велосипед. Таким чином, вам не доведеться купувати нові осі або мати якісь проблеми. Деякі швидкознімні рами можна адаптувати під наскрізну вісь, що робить їх трохи жорсткішими та міцнішими, тому, якщо це те, що ви шукаєте, ви можете звернути увагу на адаптери для вашої конкретної рами.

велосипед, колесо, розміри, спиця

На відміну від перших двох факторів, які вже майже вирішені, якщо ви вже володієте своїм велосипед, ви можете розгулятися, коли справа доходить до вибору кількості спиць у ваших колесах. Хоча різні бренди продають різноманітні колеса з різною кількістю спиць, існують деякі фундаментальні правила, коли мова йде про вплив спиці номер на колесі.

Колеса з більшою кількістю спиць зазвичай жорсткіші та міцніші, ніж колеса з меншою кількістю спиць, за інших рівних умов. Вони також трохи важчі. То який сенс їздити з меншою кількістю спиць? Колеса з меншою кількістю спиць трохи більш аеродинамічні, важать менше, і легкі велосипедисти оцінять, що вони трохи більш податливі. З іншого боку, важкі агресивні райдери з більшою ймовірністю зламають колеса з меншою кількістю спиць. Якщо ви їздите переважно рівними дорогами, ви можете обійтися набагато меншою кількістю спиць на колесо колесо ніж той, хто їздить на колах велосипедного парку. Тож візьміть це до уваги. На вашій останній колісній парі ви часто ламали спиці?? Чи відчуваєте ви, як колеса прогинаються?? Якщо так, то, можливо, ви захочете перейти на щось з більшою кількістю спиць, коли у вас буде вибір.

Загальне розташування шарикопідшипників у втулках

Майже у всіх велосипедних втулках існує загальне розташування шарикопідшипників. Бачите, якщо не брати до уваги винятки, в задній втулці встановлено по 9 шарикопідшипників з кожного боку. Розмір цих підшипників становить ¼ дюйма в діаметрі.

На передніх велосипедних втулках кількість шарикопідшипників зазвичай становить 10 з кожного боку. Діаметр кулькових підшипників спереду – 3/16 дюйма.

Отже, це дає загалом 18 шарикопідшипників в задній частині. І, 20 спереду. Це тому, що підшипники зберігаються з обох боків маточини.

Однак це найпоширеніше розташування кулькових підшипників. І ці цифри зустрічаються в більшості сучасних велосипедних втулок в обох

Але якщо ви придбали вінтажну втулку, таку як Maillard Helicomatic 1985 року, то цифри будуть дещо іншими. Тут вам потрібно 13 кулькових підшипників ззаду.

Знову ж таки, Shimano XTR має 11 шарикопідшипників з кожного боку спереду. Отже, як бачите, винятки є завжди. І зовсім неможливо викласти всі ці винятки в одному місці.

Однак у нас є рішення для вас. Для цього давайте перейдемо до нашого наступного сегменту.

Ви замінюєте кулькові підшипники?

Тепер ми знаємо, чому вам цікаво знати кількість шарикопідшипників. Ви хочете замінити поточні шарикопідшипники у вашій втулці. Ви, мабуть, стикаєтесь з проблемами продуктивності з вашим поточним номером.

Або ви проводите планову заміну шарикопідшипників на вашому велосипеді. Отже, в будь-якому випадку, вам потрібно знати, скільки шарикопідшипників вам знадобиться.

Крім того, старі та зношені підшипники також можуть призвести до того, що фріхаб не зачепиться.

Якщо у вас звичайна сучасна втулка, то 9 ззаду і 10 спереду підійдуть. Однак, якщо у вас вінтажна втулка, або звичайні 9 і 10 не дають вам достатньої продуктивності, є ще один спосіб.

Ми виклали 3 різні варіанти заміни цих маленьких дияволів.

Тож давайте розглянемо варіанти.

Варіант 1: Використовуйте стільки ж, скільки і раніше

Це перше, що ви можете зробити. Бачите, велосипедна втулка влаштована за схемою чашки та конуса. Тому щоразу, коли ви відкриваєте маточину, варто порахувати, скільки там підшипників.

Якщо ви не знайдете великих зазорів між підшипниками, жоден з них не впав. І цілком безпечно поставити ці багато підшипників назад. Це буде працювати просто чудово.

Варіант 2: Метод “Повний мінус один

Чашка утримує підшипники. Все, що вам потрібно зробити, це вставити шарикопідшипники повністю в чашу. Це робиться для того, щоб не залишилося місця для ще одного шарикопідшипника.

Після цього просто вийміть один підшипник з чашки. Це завершить метод.

Тепер мета цього методу досить проста. Підшипники сидять проти осі. І коли додається конус, вони трохи розсуваються. Отже, якщо чаша заповнена до кінця, підшипники будуть тертися один об одного.

Це призведе до додаткового зносу чашок. Можливо, вам доведеться замінити чашку або навіть саму втулку, якщо ви повністю заповните чашку підшипниками.

Варіант 3: Використовуйте більше 50% простору чашки

Це не є правилом, щоб завжди дотримуватися методу “Повний мінус один. Ви бачите, що продуктивність поступово покращується, як тільки кулькові підшипники займають половину простору чашки. Тож все, що перевищує це, добре.

Ви можете використовувати цей метод, якщо у вас закінчуються свіжі нові кульки підшипників, доступні поблизу вас. Просто переконайтеся, що ви заповнили половину чашки кількістю доступних вам кулькових підшипників.

велосипед, колесо, розміри, спиці

Ніколи не слід використовувати старі або вживані кулькові підшипники в задній маточині. Це небезпечно. Насправді, при заміні всі вони повинні бути абсолютно новими і свіжими.

Ми хочемо, щоб у вас ніколи не закінчувались шарикопідшипники, щоб ви могли використовувати метод Full Less One.

Для цього, ось наша рекомендація щодо кулькових підшипників як для передніх (3/16 дюйма), так і для задніх (1/4 дюйма).

Поради щодо заміни кулькових підшипників

Кулькові підшипники потрібно міняти досить обережно. Це для захисту внутрішніх частин. Давайте подивимось.

  • Наповніть чашку мастилом перед встановленням нових кулькових підшипників. Мастило є обов’язковим. Без нього підшипники та чашки можуть пошкодитися. У цьому випадку ви можете використовувати мастило Park Tool Polylube Grease.
  • Ніколи не заповнюйте всю чашку кульковими підшипниками так, щоб не залишилося місця. Залиште трохи місця, щоб зменшити стирання між ними. Таким чином, конус прослужить довше.

Поширені запитання (FAQ)

Зараз ми розглянемо деякі найпоширеніші запитання щодо кулькових підшипників.

Скільки шарикопідшипників у нижньому кронштейні велосипеда?

Нижній кронштейн велосипеда, як правило, має 11 підшипників. Це довжиною ¼ дюйма і є вільними кульковими підшипниками.

Чи всі підшипники маточини однакового розміру?

Ні. Усі підшипники маточини не однакового розміру. Передні втулки – 3/16 дюйма. Задня частина разом з нижніми кронштейнами мають розмір ¼ дюйма. А педаль і гарнітура мають розмір 5/32 дюйма.

Як дізнатися, що підшипники мого велосипеда погані?

Ви можете знати, що ваші підшипники маточини погані, швидко поклавши палець через вісь. Якщо ви можете обертати вісь досить швидко, це означає, що підшипники вийшли з ладу. Крім того, їзда буде дуже грубою та металевою.

ер колеса: чи завжди більше краще?

В інтернеті точаться суперечки про те, хто розпочав революцію гірських велосипедів велосипед розмір колеса. Легенда та першопроходець Гері Фішер, можливо, не був першим чи єдиним, хто розробив та запропонував альтернативу 26-дюймовим колесам, але впливовий Фішер мав слух та підтримку гіганта індустрії Trek. Однак, нестача пропозиції в поєднанні з химерними характеристиками керованості ранніх 29-дюймових коліс. також відомих як двадцять дев’ятки. означав, що на початку 2000-х він так і не став популярним.

Пройшло десять років, і повстання 29-дюймових велосипедів знову почало набирати обертів (каламбур). Перші на ринку велосипедів XC, виграють перегони та демонструють переваги більшого діаметру. Наступними були велосипеди Trail та Enduro, які відточували ті ж переваги, що і велосипеди XC. З розвитком технологій та покращенням міцності, жорсткості та надійності більших коліс, найшвидші у світі гонщики почали випробовувати 29-дюймові рами, і результати говорять самі за себе. Пройдіться місцевими дорогами велосипед і ви, без сумніву, помітите, що 29-дюймові колеса можна знайти на всіх типах гірських велосипедів.

29-дюймові колеса створюють велосипед, який сильно відрізняється від своїх менших колісних побратимів. Їм потрібно трохи більше часу, щоб розкрутитися і набрати швидкість, але після цього вони здатні перекочуватися через такі перешкоди, як каміння та коріння. Колесо наїжджає на ці перешкоди під меншим кутом у порівнянні з меншими колесами. Щоб спростити, просто подумайте про те, що колесо скейтборду майже зупиняється щоразу, коли вдаряється об крихітний камінчик, порівняно з шиною колесо велосипеда яке майже не гальмує взагалі.

29er також може похвалитися довшою зоною контакту з ґрунтом, що означає, що більша частина шини залишається на поверхні, коли вона копіює траєкторію. Ідея полягає в тому, що довша пляма контакту покращує зчеплення на поворотах та під час технічних підйомів.

Ранні моделі рам з 29-дюймовими колесами відчували себе незручно на крутих поворотах і коли під колеса потрапляв вітер. Велосипеди потребували набагато більше зусиль, щоб накачати землю для швидкості. Сучасні досягнення в геометрії та такі розробки, як Boost Spacing, дозволили зробити коротші ланцюги, зберігши при цьому кліренс шини, що допомогло зняти деякі з цих ранніх скарг.

0B (27.5-дюймові) колеса: середина

Після появи 29-дюймових коліс з’явилась можливість спробувати щось середнє між старими 26-дюймовими колесами та цими великими вагонними колесами. The 27.Було розроблено 5-дюймовий розмір колеса. Мета полягала в тому, щоб використати переваги кожного з них і створити щось середнє між ними, і вони дійсно мали успіх. Продажі були хорошими і його швидко прийняли, і це остаточно вбило 26-дюймове колесо на масових гірських велосипедах.

Також відомі як колеса 650b, 27.5-дюймові колеса дозволяють велосипеду зберігати деяку стійкість при перекиданні, але при цьому залишаються чутливими та грайливими, тому їх частіше можна зустріти на велосипедах для довгих подорожей. The 27.5-дюймове колесо також зустрічається на деяких гравійних велосипедах, що дозволяє використовувати більшу шину порівняно з 700c (традиційні дорожні та CX колесо розмір) колеса. Збільшення об’єму шин забезпечує трохи більше комфорту, а також надає відчуття гірського велосипеда, якщо ви маєте намір трохи поїздити по гравію на одноколійних трасах.

Взагалі кажучи, 27.5-дюймові колеса підходять для більш грайливого, спритного та маневреного типу велосипедів порівняно з 29-дюймовими колесами. Деякі виробники пропонують моделі з 29 або 27.5 коліс. Більша рама розмірах мають установку 29er, а менший розміри з 27.5 коліс, що вставляються в одну модель велосипеда.

Колеса великого розміру

Шини Plus size пропонуються в обох розмірах 27.5- та 29-дюймові розміри коліс. The 27.5 колесо стандарт має той самий діаметр 584 мм, що і звичайне 27-дюймове колесо.5-дюймове колесо, тільки обід ширший, щоб вмістити шину шириною близько трьох дюймів. Деякі рами розраховані на 27.Шина 5 також дозволить вам замінити її на звичайне колесо та шину 29er, оскільки зовнішній діаметр 740 мм є однаковим.

З 29 колесами зовнішній діаметр зростає до 778 мм. Шини (2.8 до 3.0 дюймів завширшки) були розроблені для гонщиків, які надають перевагу зчепленню з дорогою та стабільності.

Додаткове зчеплення з дорогою, яке забезпечують шини, робить їх ідеальним вибором для новачків у гірському велосипеді. Додатковий об’єм і тяга дають більше впевненості, особливо в пухких і сухих умовах. Додаткова вага – це мінус. Виробники намагаються боротися з цим, пропонуючи легші шини, але, на жаль, як тільки ви почнете по-справжньому сильно тиснути на ці легші шини в поворотах і на перешкодах на трасі, ви ризикуєте пошкодити тонші бічні стінки.

Що таке втулка на велосипеді? – Велосипедна втулка та її значення

Сучасні велосипеди були розроблені та вдосконалені для кращої продуктивності та безпеки. Значну частину технологічних зусиль у них можна побачити у велосипедних втулках. Але що таке втулка на велосипеді?

Маточина знаходиться в середині колеса, де з’єднуються спиці та центр обертання осі колеса. Це дає змогу з’єднати велосипедистів в єдине ціле колесо для повороту і допомагає зробити керування велосипедом швидшим та якіснішим.

Продовжуйте читати, щоб дізнатись більше.

Велосипедна втулка та її значення

Що таке втулка та її призначення?

Маточина велосипедного колеса – це центральна точка колеса, де воно з’єднується з рамою за допомогою осі. Коли колесо обертається на цій осі, втулка дозволяє велосипеду рухатися. Якісна втулка, тим часом, може дозволити велосипеду працювати швидше та ефективніше.

Крім того, втулка також утримує на місці інші компоненти, такі як шестерні та дискові гальма.

З чого складається велосипедна втулка?

Основними частинами велосипедної втулки є корпус, підшипники та вісь; також є храповик та касета, але вони зустрічаються лише на задніх втулках. У корпусі або оболонці знаходиться все, а також фланці, в які вставляються спиці.

На кожній стороні є підшипники, а вісь стирчить з обох боків корпусу. Храповик і касета зазвичай знаходяться на привідній стороні заднього колеса велосипеда з втулкою, з’єднаного з ланцюгом. Через додаткові компоненти вони більші порівняно з передніми.

Типи велосипедних втулок

Оскільки вони призначені для більш суворого використання, вони зазвичай більші за стандартні втулки на 5-42 мм. Вони можуть бути виготовлені з міцніших і довговічніших матеріалів, таких як сталь, щоб витримувати більше навантажень.

велосипед, колесо, розміри, спиця

На відміну від типів MTB, вони розроблені з урахуванням швидкості. Це означає, що хоча їм також потрібна міцність, важливіше бути легкими та мати високу продуктивність. Деталі більш компактні та використовують альтернативні матеріали, такі як вуглецеве волокно та кераміка.

У порівнянні з двома вищезгаданими типами, велосипеди BMX менші за розміром, тому їхні втулки мають відповідний розмір. Їх конструкція також розроблена з урахуванням характеру їзди на велосипеді, для якого вони призначені – виконання трюків та перегонів.

Втулки для BMX мають два підтипи:

  • Втулки фліп-флоп: мають як вільні колеса, так і фіксовані зубчасті колеса. Така конструкція дозволяє користувачеві перемикатися між двома стилями їзди – один для початківців, щоб звикнути до велосипеда, а інший – для виконання трюків.
  • Одношвидкісні втулки: Мають різьблення BMX та вільного ходу. Вони ідеально підходять для круїзу.

Це додатковий компонент, з’єднаний з ведучою стороною втулки колеса, який дозволяє їздити на велосипеді по бездоріжжю. Втулка з вільними колесами є більш традиційним варіантом, але фріхаб випередив його використання.

Помітна відмінність полягає в тому, що храповик фріхаба є частиною основної втулки, на відміну від фріколеса, у якого він знаходиться на зірочках.

Окрім різних типів втулок, слід зазначити, що передня втулка велосипеда також відрізняється від задньої.

Передня колесо бере на себе роботу з керування велосипедом. Тим часом, задні втулки велосипеда полегшують передачу енергії, що генерується педалями, і передають її на заднє колесо.

Як це працює

Простіше кажучи, задня втулка з’єднує ланцюг з колесом і полегшує передачу зусилля від педалі до ланцюга, дозволяючи колесу обертатися. В основній оболонці розміщені менші компоненти та додаткові деталі, такі як вільна втулка та касета.

Усередині маточини є різні типи підшипників, і вісь вдаряється об них та корпус маточини. Коли вісь обертається, рух посилюється обертанням маточини, що надає велосипеду більшої потужності, але водночас вимагає меншого зусилля для роботи.

Щоб втулка працювала безперебійно, в роботу вступають ось ці деталі:

  • Підшипники втулки призначені для зменшення тертя між рухомими частинами, що дозволяє колесам обертатися більш ефективно.
  • Корпуси картриджних підшипників мають внутрішнє та зовнішнє кільце, а кулькові підшипники знаходяться посередині. Внутрішня частина змащується мастилом, щоб сприяти руху та зменшити тертя для кращої роботи. Кільця утримують внутрішні частини на одній лінії, що також сприяє кращому руху.

Фріхаб, з’єднаний із заднім колесом, дозволяє йому обертатися, навіть коли ми перестаємо крутити педалі. Механізм вибігу може відрізнятися в залежності від типу використовуваного фріхаба, але кінцевий результат завжди однаковий.

Що потрібно врахувати при виборі правильної втулки

Вибір хаба має бути продиктований вашими велосипедними потребами.

Подивіться, якими видами діяльності ви плануєте займатися, щоб отримати уявлення про те, що ви повинні отримати. Також важливо врахувати раму вашого велосипеда і перевірити, які моделі підходять для нього.

Втулки велосипедних коліс також повинні бути встановлені відповідним чином. Задні втулки 130 мм ширші за передні приблизно на 100 мм, але втулки для MTB ще ширші – від 135 до 142 мм для обох коліс. Це гарантує, що є достатньо місця для всього, що потрібно для такої складної місцевості.

Вартість є важливим фактором, який ми не можемо ігнорувати, але відповідність вибору втулки вашим потребам має бути вашим головним пріоритетом.

Висновок

Що таке втулка на велосипеді? Тепер ви маєте краще уявлення про те, наскільки вони важливі та як використовуються різні типи. Знання про них може допомогти при виборі нового велосипеда велосипед або замінних компонентів, тому будьте готові дізнатися більше.

Чи були у вас проблеми з велосипедними втулками раніше? Про які ще компоненти велосипеда ви хотіли б дізнатися більше? Залиште нам пропозицію в розділі Коментарі та думки власників нижче. Ми завжди раді чути від наших читачів.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top