Розмір колеса велосипеда 700x38c. Примітка про манометри в шинах

0c проти 26 дюймів Колесо Розмір для велотуризму

Що краще у битві 700c проти 26 дюймів? Проста відповідь полягає в тому, що всі колесо розміри працюють добре, якщо ви використовуєте якісні компоненти.

Але давайте детальніше розглянемо плюси та мінуси обох розмірів у будь-якому випадку.

Чому варто обрати 26-дюймове колесо?

– Шини та камери легше знайти в країнах, що розвиваються – 26-дюймові колеса використовують коротші спиці, ніж 700c, щоб зробити колесо міцнішим – 26-дюймові туристичні рами, як правило, мають більший кліренс для товстіших шин – Доступно більше 2-дюймових туристичних шин у розмірі 26 дюймів – 26-дюймові колеса сумісні з шинами для MTB, для позашляхових пригод – Найнижча передача 26-дюймового велосипеда фактично менша, ніж у 700c, завдяки меншому колесу розмір

– Більший діаметр, тому вони можуть плавно долати ями та вибоїни на дорогах – Існує більше варіантів сликових та міських шин

Подорожі у віддалених місцевостях

Поїздки у віддалені місця є основною причиною, чому велосипедисти переходять на 26-дюймові колеса.

Але уявіть, що у вас 26-дюймові шини і у вас лопнула боковина, а запаски немає. Шини, які ви знайдете в найближчому веломагазині (наприклад, на півночі Індії), неякісні і не мають захисту від проколів. Це допоможе вам поїхати, але не є чудовим довгостроковим рішенням.

Я хочу сказати, що ви не знайдете якісних запчастин для будь-якого велосипеда колесо розмір у віддалених місцях.

У таких місцях, як Індія, я раджу мати при собі запасну шину, 2-3 камери, 1-2 ободні стрічки і купу спиць. Таким чином, не має значення, на якому колесі ви катаєтесь.

Моя остання пара шин Schwalbe Marathon Mondial прослужила 25000 км з лише кількома повільними протіканнями (огляд ТУТ). Запасні шини важать приблизно 650 г кожна, що не так вже й багато для душевної рівноваги. Якщо вам потрібні додаткові запчастини, транспортні компанії доставлять їх по всьому світу за хорошими цінами (за умови, що ви купуєте в правильних компаніях).

Пояснення систем вимірювання шин

Почнемо з класичної системи вимірювання, яка відноситься до зовнішнього діаметру шини. Тут і починається плутанина: найбільш поширена французька система складається з метричної цифри та літери, наприклад, 700C. Число, в даному випадку 700, вказує на зовнішній діаметр шини в міліметрах, а буква – на номінальний діаметр обода. У цьому випадку номінальний діаметр обода відноситься до посадочного місця обода, де шина сидить на ободі. Окрім 700C з сектору шосейних велосипедів, 650B є найпоширенішим велосипедним колесом розмір – без сумніву, дуже знайомий гірським велосипедистам та любителям гравію. Щоб вказати ширину шини, перед літерою можна вказати ще одне двозначне число, яке дасть вам всі важливі параметри. Таким чином, шина 700 x 25C повинна мати ширину 25 мм у встановленому та накачаному стані. Поряд з французьким стандартом, описаним вище, інший поширений стандарт базується на дюймах. Наприклад, 28 x 1.4″ шина має зовнішній діаметр 28″, близько 711 мм, і ширину 1.4″, що відповідає трохи менше 36 мм.

На відміну від гірського велосипеда з тисячами налаштувань і регулювань, на гравійному велосипеді все зводиться до правильного вибору шин, і різниця між варіантами може бути надзвичайною! Зрештою, в цій статті ми обговорюємо не відмінності між розмірами коліс, а відмінності між комбінаціями “колесо-шина”, тобто порівняння поширених конфігурацій 700 x 40C та 650 x 47B для гравію. Строго кажучи, позначення розмірів 700C і 650B технічно невірні, хоча ми пояснимо чому нижче. Тим часом, ми будемо продовжувати використовувати, як і решта індустрії, в цій статті!

Відсутність домовленостей між виробниками шин та ободів призвела до того, що зовнішній діаметр обода та ширина основи обода ніколи не були стандартизовані. У якийсь момент ми почали бачити шини 700 x 25C, ширина яких у накачаному стані на ободі становила лише 24 або навіть 23 мм. Щоб покласти цьому край і запровадити сучасну систему, промисловість запровадила стандарт позначення ETRTO. Воно містить дві частини інформації про ширину шини та внутрішній діаметр шини, причому останній ідентичний номінальному діаметру обода. Всупереч поширеній думці, номінальний діаметр обода – це не зовнішній діаметр обода, а діаметр посадкового місця, на якому сидить шина. Таким чином, шина з розміром 45-622 має ширину 45 мм і внутрішній діаметр 622 мм, що відповідає 700 x 45C у французькій системі. Оскільки “700” відноситься до зовнішнього діаметру шини, як ми дізналися вище, стає зрозуміло, чому це позначення є технічно некоректним. Враховуючи величезні відмінності в об’ємі шин, шина шириною 25 мм (i.e., 700 x 25C) ніколи не буде мати такий самий зовнішній діаметр, як шина шириною 45 мм (i.e., 700 x 45C). Фактична різниця між цими двома комбінаціями колесо-шина становить колосальні 29 мм, хоча це також залежить від конкретного обода та шини, що використовуються.

Європейська технічна організація з шин та дисків

Аналогічно, шина, зазначена як 50-584 в системі ETRTO, еквівалентна 650 x 50B у французькій системі. На додачу до ускладнень, виробники шин все ще не дійшли згоди щодо того, як узгодити ці різні системи. В той час як Schwalbe традиційно призначає 40-622 для 700 x 38C, Pirelli дотримується 700 x 40C. Як бачите, промисловість ще не знайшла рішення.

Ви можете витратити багато грошей на легші або жорсткіші компоненти, щоб налаштувати свій гравійний велосипед. Однак, якщо ви вибрали неправильні шини, це буде марна трата часу, і ви будете розчаровані результатом. Зрештою, велосипед і гонщик з’єднані з землею двома клаптиками гуми розміром з 10-центову монету, і важливість цього ніколи не можна недооцінювати. Тому ми були б недбалі, якби не порекомендували вам прочитати наш поточний тест групових шин для їзди по гравію.

Ширина обода та шини в деталях

ETRTO створила таблицю, яка пов’язує задану внутрішню ширину обода з рекомендованою шиною розмір для неї.

Слід визнати, що рекомендації ETRTO є відносно консервативними. Наприклад, у світі доріг 700C деякі виробники пропонують диски з внутрішньою шириною 23-25 мм, призначені для використання з шинами 28-32C. Тим не менш, таблиця є корисним орієнтиром, але також важливо звернути увагу що встановлення шини одного розміру на ободи з різною внутрішньою шириною також вплине на “реальний” розмір шини. Наприклад, за даними ETRTO, ви можете встановити шину шириною 57 мм на будь-який вибір обода з внутрішньою шириною від 19 до 29 мм. Як правило, кожні 3 мм додаткової ширини обода відповідають 1 мм додаткової ширини шини, а це означає, що одна і та ж шина буде мати різну ширину залежно від того, на який обід ви її одягаєте. Крім того, різні конструкції шин дозволяють шині розширюватися в більшій чи меншій мірі зі збільшенням тиску повітря. Таким чином, об’єм шини може відрізнятися в залежності від моделі, навіть якщо вказаний розмір однаковий. Залежно від обода, ви можете або не можете встановити шину на свій велосипед, навіть якщо заявлена шина розмір знаходиться в межах кліренсу шини, зазначеного виробником рами. Щодо кліренсу шин, слід також зазначити, що ваші колеса скручуються і деформуються при гальмуванні, прискоренні та проходженні поворотів, що може бути дуже корисним для зчеплення з дорогою та комфорту на поворотах. Однак, якщо у вас мінімальний зазор між шинами та рамою, коли велосипед стоїть на місці, шини майже напевно будуть тертися об раму і потенційно пошкоджувати її під час їзди.

Як ви могли помітити, немає сенсу порівнювати лише колеса 700C та 650B. Результат не буде мати великого значення, якщо не враховувати ширину, яка є не менш важливим параметром. Ось чому ми порівняємо дві найпоширеніші комбінації коліс та шин: 700 x 40C та 650 x 47B, розглядаючи переваги та недоліки кожної з них, а також те, яка з них найкраще підходить для якого типу велосипедиста. У цій статті ми порівнюємо MAXXIS Receptor 650 x 47B на гравійній карбоновій колісній парі Acros та MAXXIS Receptor 700 x 40C на шосейній дисковій карбоновій парі Acros. Як ви можете бачити нижче, різниця в зовнішньому діаметрі шин становить 30 мм. Збільшення тиску на 1 бар, або приблизно 15 psi, збільшує ширину на 0.5 до 1.0 мм, в залежності від шини.

700C – неправдива декларація?

За деякими винятками, 700C вже давно зарекомендував себе як стандартний розмір для шосейних, гравійних та циклокроссових велосипедів. Як результат, колісна пара 700C з більшою ймовірністю буде сумісна з іншими шосейними або дроп-баром велосипедами, які можуть бути у вас в підвалі, що дозволить вам замінити колісні пари. Для порівняння розмірів коліс ми встановили комплект покришок MAXXIS Receptors 700 x 40C на шосейну дискову карбонову колісну пару Acros. Обода мають внутрішню ширину 21 мм, що є типовою для сучасних гравійних ободів. Вимірявши колеса, незабаром стало очевидно, що єдине число 700, яке ми знайдемо, буде надруковано на боковині шини. При діаметрі 708 мм шина набагато більша, і це аж ніяк не завдяки цій специфічній комбінації. Всі колеса для гравійних велосипедів у нашій редакції мають діаметр понад 700 мм. Ви рідко зустрінете колесо 700C із зовнішнім діаметром 700 мм. Єдине узгоджене значення для всіх велосипедів – 622 мм, це внутрішній діаметр шини (він же номінальний діаметр обода), визначений ETRTO.

велосипед, колесо, розмір, примітка

650B – на підйомі

Разом з великими 29-дюймовими колесами, 650B в останні роки змішали сцену гірських велосипедів, витіснивши давній 26-дюймовий стандарт на периферію. Але на цьому колеса 650B не зупинилися, вони також завоювали популярність у світі дроп-бару і все частіше з’являються на новітніх гравійних велосипедах. Найбільш вражаючим аспектом є ширина шин: ви рідко зустрінете моделі, вужчі за 650 x 45B, що зазвичай коливається від 47 до 50 мм. Тому не дивно, що карбонова колісна пара 650B від Acros, призначена для роботи на гравії, має внутрішню ширину 24 мм, щоб забезпечити достатню підтримку для ширших шин. Щоб забезпечити однакові умови та отримати повторювані результати, ми встановили ту саму модель шин MAXXIS, але 47-міліметрового розміру. Якщо поглянути на виміряний зовнішній діаметр 678 мм, то можна побачити, що відхилення від номінального розміру (650 мм) є ще більш вираженим, ніж у випадку з великою версією 700C. Тут також єдине, що нас здивувало розмір на який ви можете розраховувати з кожною шиною 650B – внутрішній діаметр 584 мм. Це змусило нас запитати, наскільки велика різниця між цими двома комбінаціями коліс насправді? Дізнайтеся нижче.

Використовуючи систему, засновану на дюймах, різниця в діаметрі між 700C/28″ і 650B/27.5″ – це всього лише 0.5″, що еквівалентно 12.7 мм. Насправді, різниця між 650 x 47B та 700 x 40C колесо а комбінація шин, яку ми використовуємо для порівняння, має діаметр 30 мм та окружність 95 мм. Іншими словами, шина 40C прокотиться на 95 мм далі, ніж шина 47B, щоб завершити один повний оберт, не враховуючи зовнішні фактори та різний тиск в шинах. Це не така вже й велика різниця, яка здається ще меншою, якщо врахувати діаметр або радіус, а також різницю в розташуванні системи “колесо-шина” між підсідельним штирем та ланцюговою перемичкою. Тож як ви змогли встановити колеса та шини 650B в одну раму, якщо вони набагато ширші, ніж колеса та шини, що використовуються на наших велосипедах?? Ви знайдете відповідь, якщо уважніше подивитесь на ланцюгові опори. На більшості велосипедів вони розширюються в міру віддалення від нижнього кронштейна і тому здатні вмістити значно ширшу шину лише на 15 мм далі до осі – різниця в радіусі між нашими двома шинами.

Звичайно, менший діаметр колісної пари також впливає на велосипедгеометрія. При різниці в діаметрі на 30 мм, один і той самий велосипед на колесах 650B буде на 15 мм нижче до землі, ніж на колесах 700C. З меншим радіусом, осі нижчі. Це не враховує той факт, що широкі шини 650B можуть працювати під меншим тиском, ніж їхні вузькі аналоги 700C, а це означає, що вони більше деформуються, ще більше опускаючи велосипед – приблизно на 2 мм згідно з нашими вимірами. Однією з переваг низького велосипеда є нижчий центр ваги, що позитивно впливає на керованість в поворотах. Однак, якщо ви проводите багато часу на бездоріжжі, ви з набагато більшою ймовірністю будете чіпляти педалі за землю або зачіпати їх за перешкоди при їзді на колесах 650B. На поворотах, які ви можете пройти на колесах 700C, ви будете врізатися в землю на колесах 650B. Тим не менш, їзда по гравію – це набагато більше, ніж їзда нерівними гірськими стежками на межі можливостей на велосипеді з дроп-баром, і відсутність кліренсу навряд чи буде поширеною скаргою для більшості з нас. Більшість часу мотоциклісти проводять на гравійних, лісових і лугових стежках, а також на дорогах з твердим покриттям. Концепція 650 x 47B може запропонувати багато переваг, про які ми поговоримо більш детально нижче.

Іншими важливими факторами, які слід враховувати при виборі геометрії, є винос вилки і довжина сліду. Зміщення вилки описує перпендикулярну відстань між віссю переднього колеса та віссю керма. Рульова вісь – це уявна лінія, яка проходить через центр головної трубки. Величина сліду вказує на горизонтальну відстань між точкою контакту шини з ґрунтом і перетином рульової осі. Чим більший винос, тим коротший трек, і навпаки, чим довший трек, тим менший винос. Для цілей цієї статті та для розуміння обох концепцій коліс важливо звернути увагу що розмір колеса також впливає на слід. Чим більше колесо і чим вище передня частина колесо чим більша вісь, тим більша колія. Таким чином, перехід з коліс 700C на 650B призводить до скорочення трайла. Коротший трейл робить керованість велосипеда більш рухливою та грайливою, що також може бути інтерпретовано як нервовість та складність керування, коли велосипед доведено до екстремальних ситуацій. Довший слід призводить до більшої впевненості та стабільності, або, в крайньому випадку, до млявого керування.

Основні фактори, що впливають на PSI шин

Готові почати налаштовувати тиск в шинах для оптимальної продуктивності? Давайте почнемо з основних принципів тиску в шинах, щоб ви могли визначити правильний PSI для вашого велосипеда. Ключовими факторами є ширина шини, вага велосипедиста, рельєф місцевості та безкамерність.

Як правило, вузькі шини, більша вага велосипедиста і пересічена місцевість вимагають трохи більшого PSI. З іншого боку, ширші шини, легші велосипедисти, більш плавний рельєф і безкамерна система дозволяють знизити тиск в шинах. Ось чому.

Ширина шини та її значення для PSI

Всі шини потребують певного тиску повітря, щоб запобігти спущенню на ободі. Ширші шини мають більший об’єм повітря. Це дозволяє їздити на них з меншим тиском для більшого комфорту та зчеплення з дорогою. І навпаки, вужча шина, наприклад, 28-міліметрова дорожня шина, має порівняно набагато менший об’єм, тому їй потрібен більший тиск повітря, щоб запобігти спущенню. Якщо у вас 2.5-дюймова ендуро-шина на гірському велосипеді дозволить вам їздити з тиском близько 20 PSI. Викочування на шосейному велосипеді з 28-міліметровими сліками? Все, що менше 80 PSI, було б ризикованим.

Вага велосипедиста та тиск в шинах

Не потрібно бути доктором фізики.D. щоб зрозуміти, як вага вашого тіла взаємодіє з тиском в шинах (чорт забирай, я навіть не відвідував уроки фізики в середній школі). Просто сядьте на сідло велосипеда і спостерігайте, як шина стискається і деформується, коли на неї прикладається більша вага. Ідея полягає в тому, щоб досягти балансу, щоб тиск витримував вашу вагу, але не був надто жорстким. Отже, більша вага велосипедиста вимагає більшого тиску в шинах. Наприклад, я важу близько 150 фунтів і їжджу на гравійному велосипеді з тиском 30 PSI. Велосипедист, який важить на 20 фунтів більше, повинен обов’язково враховувати ще 3-5 PSI повітря в шині.

Як рельєф місцевості впливає на PSI велосипедної шини

Об’єм шини і вага велосипедиста – хороші і передбачувані фактори, але місцевість, якою ви будете їздити, не є таким фактором. Це вимагає певних спроб і помилок, і в основному стосується гірських велосипедів, гравію або велокросу. Зрештою, ви зможете вивчити місцеві траси і визначити, які з них потребують трохи більшого тиску в шинах (подумайте про грубі камені, які можуть защемити шину і розбити обід), а які досить гладкі, щоб їздити на м’яких шинах для кращого зчеплення в поворотах.

Коли ви катаєтесь, намагайтеся стежити за тим, як велосипед поводиться на вибоїстій місцевості. Чи відчуваєте ви різкий стукіт, коли ваш колесо удари об гострий камінь? Можливо, у вас занадто низький тиск. Ваш велосипед здається нестабільним на крутих поворотах і стрибкоподібним на нерівних ділянках?? Можливо, спробуйте трохи знизити PSI.

Для їзди по дорозі тиск в шинах не так сильно змінюється. Однак, традиційна думка про накачування шин до жорстких 120-130 PSI була розвінчана. Якщо ваше покриття не гладеньке, тиск в діапазоні 90-100 PSI буде швидшим. Шина поглинатиме невеликі удари та вібрації, що відбувається швидше, ніж непохитна, жорстка шина. Ви також отримаєте більше зчеплення на поворотах. Якщо ви їздите у вологу погоду, для покращення зчеплення з дорогою також варто зменшити тиск.

“За останні кілька років ми знизили наші рейтинги PSI навіть на вузьких шинах на 10-15 PSI”, – говорить експерт з шин Йохс Хьюзбі, директор з глобальних продажів OEM та продуктового бачення компанії WTB. “WTB, виходячи з ґрунтової частини спектру, ми завжди помилялись на нижній межі.”

Безкамерні велосипедні шини

Безкамерні технології зараз широко поширені у світі велосипедів, за винятком деяких дорожніх коліс і шин. Це також може вплинути на тиск в шинах. Оскільки безкамерні системи не використовують внутрішню камеру, ви зможете їздити з трохи меншим тиском і не турбуватися про те, що шина може здутися. Ви отримаєте краще зчеплення та комфорт при меншому тиску, що є перевагою для гірських велосипедних стежок та гравійних доріг. Щоб дізнатися більше про безкамерні системи, дивіться наш посібник для початківців.

Тиск в шинах і продуктивність вашого велосипеда

Останнім аспектам, що стосуються тиску в шинах, варто присвятити окремий розділ у цій статті, та навіть цього не вистачить, щоб по-справжньому дослідити всі нюанси впливу тиску в шинах на продуктивність велосипеда. Основними факторами є зчеплення з дорогою, швидкість руху та комфорт. Їдьте з правильним тиском в шинах, і ви зможете максимізувати всі три змінні. Занадто високий або занадто низький тиск може погіршити характеристики шини.

Як ми вже згадували раніше в цій статті, нижчий тиск в шинах зазвичай покращує зчеплення з дорогою. Це відбувається тому, що він збільшує площу контакту шини з поверхнею. Шина з нижчим PSI краще копіює поверхню, по якій котиться, що також покращує зчеплення з дорогою.

Зчеплення з дорогою має важливе значення в багатьох ситуаціях, від проходження поворотів до підйому та гальмування. У кожному випадку краще зчеплення з дорогою дозволяє вам подолати свої велосипедВластиві велосипеду тенденції. Імпульс вперед ускладнює проходження поворотів, але якщо ваша шина добре зчіплюється на пухкому ґрунті, ви зможете змінити напрямок руху за допомогою правильної техніки та зусиль гонщика. Імпульс також працює всупереч гальмівним силам. Завдяки правильному тиску в шинах для досягнення зчеплення на пухких поверхнях або мокрому покритті, ви зможете зупинитися або сповільнитися швидше та безпечніше.

Ваш велосипед почуватиметься комфортніше з правильним тиском в шинах. Як і зчеплення, ця якість покращується зі зниженням тиску. Комфорт, який забезпечує нижчий тиск, відчувається у всіх точках дотику до велосипеда, від ніг до сідла, рук і плечей.

Однак існує межа м’якості, яку ми хотіли б бачити в наших шинах. Нам подобається підвищене зчеплення, яке забезпечується низьким PSI, але з часом шини стають настільки м’якими, що мають занадто великий опір коченню, що робить нашу їзду нестерпною велосипед відчувати себе повільним. Це буде найбільш помітно на твердих, гладких поверхнях, таких як асфальт. Занадто низький тиск в шинах також може погіршити керованість велосипеда, роблячи передню частину нечутливою до рульового управління або спричиняючи надмірне кочення шини по ободу під час проходження поворотів.

Просунутий контроль тиску в шинах

Перший крок, який ви можете зробити на шляху до повного контролю тиску в шинах – це відрегулювати PSI в середині поїздки, щоб змінити відчуття від їзди на велосипеді. Це те, що найбільше підходить для їзди по горах, гравію або велокросу, але завжди є ймовірність того, що ви можете зіткнутися з несподіваною зливою під час їзди по дорозі, і тоді вам знадобиться трохи менший тиск в шинах.

Завжди легше викачати повітря з шин під час їзди, ніж накачати його назад. Якщо ви сумніваєтесь, почніть їзду на високому значенні PSI і потроху випускайте повітря, відштовхуючись від відчуттів. Подивіться, чи помітите ви покращення зчеплення з дорогою. Будьте обережні, щоб не зняти занадто багато, якщо ви їдете по нерівній дорозі.

Гірські велосипедисти часто люблять використовувати трохи менший тиск в передніх шинах, і це те, з чим ви також можете поекспериментувати. Ідея полягає в тому, що завдяки положенню тіла ви маєте меншу вагу на передню шину, тому ви можете обійтися нижчим PSI, тим самим насолоджуючись більшим зчепленням на поворотах. З більшим об’ємом повітря в 2.2-2.5-дюймовій шині гірського велосипеда, тиск можна точно налаштувати з великим ефектом.

“На дроп-барі я, як правило, використовую досить схожий тиск, можливо, спереду на два-три PSI менше, якщо я взагалі можу це контролювати”, – каже Хьюзбі. “На гірському велосипеді я точно працюю з меншим тиском спереду, ніж ззаду, до п’яти PSI.”

Останнє, на що можуть звернути увагу маунтінбайкери, граючись з тиском, – це нова технологія, яка зазвичай називається шинна вставка. “Серветковий” бренд категорії – CushCore, тому ви можете почути, як інші райдери називають вставки саме так. Незалежно від бренду, загальна ідея полягає в тому, щоб помістити пінопластове кільце всередину безкамерної шини, яке зменшить об’єм повітря і захистить обод від пошкоджень. Вставки дозволяють використовувати нижчий тиск з меншою кількістю недоліків. Якщо ця кроляча нора виглядає спокусливо, прочитайте нашу статтю про шинні вставки.

Вся справа в балансі

Можливо, ви належите до тих, хто любить попрацювати зі своїм PSI, а можливо, віддаєте перевагу підходу “встановив і забув”. Будь-який з цих варіантів підійде, якщо ви розумієте, як правильно балансувати, приймаючи рішення про те, наскільки сильно накачувати шини. Ви знаходите цю точку балансу, опускаючись достатньо низько, щоб максимізувати зчеплення з дорогою та комфорт, не ризикуючи при цьому спустити шини та не жертвуючи опором коченню та керованістю.

У порівнянні з більшістю транспортних засобів, велосипедист на велосипеді дуже легкий і повільний, що робить правильний тиск в шинах набагато важливішим з точки зору продуктивності. Пам’ятайте, що повітря безкоштовне, тому не забувайте використовувати його на свою користь, коли збираєтесь на прогулянку!

Тиск в шинах і продуктивність вашого велосипеда

Останній аспект, пов’язаний з тиском в шинах, вартий окремого розділу в цій статті, і навіть цього не вистачить, щоб по-справжньому дослідити всі нюанси того, як тиск в шинах впливає на характеристики велосипеда. Основними факторами є зчеплення, швидкість кочення та комфорт. Їдьте з правильним тиском в шинах, і ви зможете максимізувати всі три змінні. Занадто високий або занадто низький тиск може погіршити характеристики шини.

Як ми вже згадували раніше в цій статті, нижчий тиск в шинах зазвичай покращує зчеплення з дорогою. Це пояснюється тим, що він збільшує площу контакту шини з поверхнею. Шина з нижчим PSI краще пристосовується до поверхні, по якій котиться, що також покращує зчеплення з дорогою.

велосипед, колесо, розмір, примітка

Зчеплення з дорогою важливе в багатьох ситуаціях, від проходження поворотів до підйому та гальмування. У кожному випадку, краще зчеплення з дорогою дозволяє вам подолати властиві вашому велосипеду тенденції. Імпульс вперед ускладнює проходження поворотів, але якщо ваша шина добре зчіплюється на пухкому ґрунті, ви зможете змінити напрямок руху за допомогою правильної техніки та зусиль велосипедиста. Імпульс також працює на противагу гальмівним силам. Правильний тиск в шинах забезпечує зчеплення з пухкою поверхнею або мокрим покриттям, а також дозволяє швидко та безпечно зупинитися або сповільнитися.

Ваш велосипед почуватиметься комфортніше з правильним тиском в шинах. Як і зчеплення з дорогою, ця якість покращується зі зниженням тиску. Комфорт, який забезпечує нижчий тиск, можна помітити на всіх ваших велосипедТочки дотику, від ніг до сідла, рук і плечей.

велосипед, колесо, розмір, примітка

Існує межа того, наскільки м’якими ми хотіли б бачити наші шини. Нам подобається підвищене зчеплення з дорогою при низькому PSI, але з часом шини стають настільки м’якими, що створюють занадто великий опір коченню, через що наш велосипед відчуває себе повільним. Це буде найбільш помітно на твердих, гладких поверхнях, таких як асфальт. Занадто низький тиск в шинах також може погіршити керованість велосипеда, роблячи передню частину стійкою до рульового управління або викликаючи надмірне кочення шини по ободу при проходженні поворотів.

Просунуте захоплення тиском в шинах

Перший крок, який ви можете зробити на шляху до повного контролю тиску в шинах, – це відрегулювати тиск в шинах під час їзди, щоб покращити відчуття від керування велосипедом. Це те, що найбільше підходить для їзди по горах, гравію або велокросу, але завжди є ймовірність того, що ви можете зіткнутися з несподіваною зливою під час їзди по дорозі, і тоді вам знадобиться трохи менший тиск в шинах.

Завжди легше викачати повітря з шин під час їзди, ніж накачати його назад. Якщо ви сумніваєтесь, почніть їздити на високому кінці шкали PSI і потроху випускайте повітря, відштовхуючись від відчуття. Подивіться, чи помітите ви покращення зчеплення з дорогою. Будьте обережні, щоб не зняти занадто багато, якщо ви їдете нерівними стежками.

Гірські велосипедисти часто люблять їздити з трохи меншим тиском в передніх шинах, і ви теж можете з цим поекспериментувати. Ідея полягає в тому, що завдяки положенню тіла на передню шину припадає менша вага, тому ви можете працювати з меншим PSI, тим самим насолоджуючись більшим зчепленням на поворотах. З більшим об’ємом повітря в 2.2-2.5-дюймова шина для гірських велосипедів, тиск можна регулювати з великим ефектом.

велосипед, колесо, розмір, примітка

“На дроп-барі велосипед, Я, як правило, їжджу з однаковим тиском, можливо, спереду у мене на два-три PSI менше, якщо я взагалі можу це контролювати”, – розповідає Хьюзбі. “На горі велосипед, Я точно бігаю менше спереду, ніж ззаду, до п’яти PSI.”

Останнє, на що можуть звернути увагу маунтінбайкери, граючись з тиском, – це нова технологія, яка зазвичай називається шинна вставка. “Серветковий” бренд категорії – CushCore, тому ви можете почути, як інші гонщики називають вставки саме так. Незалежно від бренду, загальна ідея полягає в тому, щоб помістити пінопластове кільце всередину безкамерної шини, яке зменшить об’єм повітря і захистить обод від пошкоджень. Вставки дозволяють використовувати нижчий тиск з меншою кількістю недоліків. Якщо ця кроляча нора виглядає спокусливо, прочитайте нашу статтю про шинні вставки.

Вся справа в балансі

Ви можете бути з тих, хто любить возитися зі своїм PSI, або ж ви віддаєте перевагу підходу “поставив і забув”. Будь-який з цих варіантів підходить, якщо ви розумієте фундаментальний принцип балансування, який застосовується при прийнятті рішення про те, наскільки сильно накачати шини. Ви знаходите цю точку балансу, опускаючи шини досить низько, щоб максимізувати зчеплення з дорогою та комфорт, не ризикуючи при цьому спустити шини і не жертвуючи опором коченню та керованістю.

У порівнянні з більшістю транспортних засобів, велосипедист на велосипеді дуже легкий і повільно рухається, що робить правильний тиск в шинах набагато важливішим з точки зору продуктивності. Пам’ятайте, що повітря безкоштовне, тож обов’язково використовуйте його на свою користь, коли вирушаєте на прогулянку!

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top