Велосипед з авіаційним двигуном. Royal Enfield – 650-кубові двигуни з 270-градусними паралельними двигунами

Паралельно-двійникові мотоцикли з 270-градусний Кривошип – навіщо і які саме

Час від часу я бачу на форумах суперечки про те, що таке “послідовна двійка” і чим вона відрізняється від “паралельної двійки”. Чутки літають навколо, і люди роблять здогадки. (Я обговорюю це нижче.)

Але те, що часто дійсно неправильно розуміють, це те, що 270-градусний колінчастий вал. Що це означає? Знову ж таки, люди часто передають те, що вони чули, або те, що їм сказали маркетологи. Істина лежить десь посередині.

У цьому посібнику я збираюся перейти:

  • Що таке паралельний двійник? 270-градусний паралельно-здвоєний колінчастий вал?
  • Чому варто використовувати 270-градусний кривошип, а не 360-градусний, 180-градусний чи V-подібний?
  • Які всі мотоцикли мають 270-градусний колінчастий вал у форматі паралельного здвоєння?

Ви одержимі мотоциклами?

Ну, я. Ось чому я створив цей сайт – як віддушину. Я люблю вчитися і ділитися тим, що може бути корисним для інших. Якщо вам сподобається те, що ви прочитаєте тут, і ви настільки ж одержимі, як і я, можливо, ви захочете дізнатися, коли я опублікую більше. (Перевірте останню версію, щоб отримати уявлення про те, що ви побачите.)

По-перше, паралельний двоциліндровий двигун – це будь-який двигун з двома циліндрами, де головка блоку циліндрів. Дивіться дві вихлопні труби? Ви (майже завжди) знайшли собі паралельного двійника!

Читач Метт Кармайкл прокоментував, що деякі мотоцикли можуть мати подвійні портові головки, як у випадку з одноциліндровим Honda XBR500, який все ще має два вихлопні колектори.

Немає ніякої різниці між “рядним двоциліндровим двигуні “паралельно-двійниковий” двигун“. Або різні інші назви, які я чув, які звучать безглуздо.

Паралельні близнюки бувають різних видів порядку стрільби. Існує 360-градусний кривошип, де поршні працюють рівномірно, а також 180- і 270-градусні кривошипи, де все відбувається менш рівномірно, але цікавіше.

Щоб розібратися з цим, давайте швидко розглянемо, як працює чотиритактний двигун.

Чотиритактний двигуни (які складають левову частку ринку) мають чотири ходи поршня (сюрприз!) поршня. Є:

  • Впуск – всмоктування повітряно-паливної суміші в циліндр, коли поршень опускається вниз
  • Стиснення – стискання суміші в стиснуту область, перш ніж вона підірветься іскрою
  • Згоряння – свічка запалювання змушує його вибухнути! штовхаючи поршень вниз
  • Вихлоп – поршень повертається назад, випускаючи вихлопні гази, перш ніж всмоктувати більше палива.

Отже, в одноциліндровому двигуні двигун обертається двічі за кожний раз, коли циліндр працює.

Але як щодо в двійнику? Звичайно, вони не стріляють одночасно? Ну, вони могли б (але зазвичай не рухаються).

Кривошип на 360 градусів

Найпростіша конфігурація двоциліндрового двигуна двигун це 360-градусний порядок пострілів.

У 360-градусному порядку стрільби в паралельному двійнику обидва поршні рухаються вгору і вниз одночасно. Отже, при русі вгору один стискає, а інший випускає; при русі вниз один згорає, а інший впускає. Так вони працюють по черзі.

Основними перевагами 360-градусних систем є те, що а) вони працюють більш плавно, ніж одноциліндровий двигун, і б) ви можете використовувати лише одну систему запалювання (котушку).

Отже, у 360-градусному порядку стрільби, якщо кожна буква або цифра становить 90 градусів, стрільба відбувається так: Бах, 2, 3, 4, Бах, 6, 7, 8.

180-градусний кривошип

У системі стрільби на 180 градусів циліндри рухаються в протилежних напрямках.

Це означає, що коли один піднімається, інший опускається. Перший поршень згорає, коли другий робить стиснення, потім згорає другий поршень (через півоберту після першого), поки перший поршень робить вихлоп. Ця половина оберту і є так званою різницею “180 градусів”, на честь якої ця конфігурація і отримала свою назву. Тепер обидва поршні повинні знову пройти через вихлоп, впуск і стиснення – 540 градусів перед наступним.

Отже, порядок стрільби для 180-градусної системи стрільби виглядає наступним чином: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

Перевага 180-градусної системи стрільби полягає в тому, що вона збалансована. Поршні рухаються один проти одного.

Одним з наслідків роботи на 180 градусів є те, що ви отримуєте ефект “пари, що гойдається”. Це як під час веслування – коли ви гребете то ліворуч, то праворуч, човен розгойдується праворуч-ліворуч. Ви відчуваєте це як вібрацію в мотоциклі. У сучасному паралельному двійнику, як у Kawasaki Ninja 650, інженери застосували противагу за допомогою противажного валу. Це зменшує вібрацію, але ніколи не усуває її.

Отже, на 180-градусному кривошипно-шатунному двигуні вам доведеться використовувати балансирний вал, щоб зменшити вібрацію, але в результаті ви отримаєте набагато більшу плавність, ніж на двигуні з одним або навіть 360-градусним кривошипом.

Єдина скарга людей на добре збалансовані 180-градусні паралельні твін – це те, що вони звучать трохи “нудно”. Частково це функція велосипедів, в яких ви їх знайдете – злегка налаштовані приміські велосипеди, такі як японські велосипеди з невеликим робочим об’ємом. Але вони, безумовно, можуть звучати вогненно, як скажуть вам багато власників старих Бонневілів, які відрізали вихлопні труби.

“Ви відчуваєте це як вібрацію в салоні” 270 градусів кривошипні

У системі стрільби під кутом 270 градусів, стрільба відбувається між тим, що ви отримуєте у системах стрільби під кутом 180 градусів та 360 градусів. Поршні рухаються не в такт, синхронно. Один поршень відстає від іншого на три чверті оберту. Система пострілів: постріл, 2, 3, постріл, 5, 6, 7, 8.

Навіщо використовувати 270-градусний колінчастий вал у паралельному двійнику?

Перевага 270-градусного порядку стрільби полягає в тому, що в основному він знаходиться десь між 180 і 360 градусами.

Не жартую! Він має менший первинний баланс, ніж 180-градусний двигун (погано), але має меншу хитну пару (добре). Він має більшу збалансованість, ніж 360-градусний двигун (добре), але має більшу хитавицю (погано).

По-перше, найцікавіше в 270-градусному подвійному колінчастому валу – це те, що в ньому ніколи не буває поршня, який не рухається. Подивіться на наведене вище зображення ще раз. У 360- та 180-градусних конфігураціях завжди є момент, коли поршень знаходиться у ВМТ або МШП, і, таким чином, повинен почати рух у зворотному напрямку.

Yamaha називає ефект безперервної роботи двигуна “зняттям інерційного моменту”. Вони називають це особливістю всіх своїх “кроспланарних концепцій” двигуни, починаючи з рядного 4-го циліндра Yamaha R1 (з 2009 року).

По-друге, багато досліджень клієнтів, проведених компаніями (а також анекдотичні свідчення райдерів), показують, що вібрації, які створюються 270-градусною конфігурацією, дійсно… приємні. Люди насолоджуються чистим ефектом злегка грудкуватого звуку, хоча ви можете змусити звучати практично будь-який двигун цікаво (і це досить суб’єктивно в будь-якому випадку).

За словами інженерів Triumph, вони враховували естетику 270-градусного двигуна, але також розглянули кілька інженерних переваг. Є вібрації, які викликані силами в двигунів будь-якого виду. Є первинні сили, які виникають один раз за оберт, і вторинні, які виникають двічі за оберт.

Інженерам доводиться використовувати противаги, щоб зменшити вібрації двигуна. У більшості паралельних двійників (всі сучасні) є контрбалансири, щоб позбутися вібрацій.

Ці сили можуть створювати вібрації, якщо вони не збалансовані. Інженери використовують первинні балансирні вали для врівноваження первинних сил, а також качаючу пару, яку можна залишити, якщо не використовувати балансирний вал або використовувати тільки один балансирний вал.

Тепер, щоб збалансувати вторинні зворотно-поступальні сили. За винятком… у 270-градусному розташуванні кривошипа їх немає. Вторинні зворотно-поступальні сили компенсують одна одну. У цьому магія постійного руху.

Нарешті, у вас може виникнути питання: “Так чому б не зробити все це, але в L-подібному двигуні, як у Ducati?”?” З трьох причин (які я можу придумати)

  • Паралельний близнюк легше охолоджувати. Важко охолоджувати задній циліндр у Ducati або будь-якому V-подібному мотоциклі, особливо якщо він має повітряне охолодження.
  • Паралельний двійник легший. Є лише одна головка блоку циліндрів.
  • Паралельний двійник легше обслуговувати. У більшості сучасних мотоциклів це означає лише одну головку блоку циліндрів; або, як мінімум, однаковий доступ до обох.

В принципі, пишучи це, я думаю, що мені буде важко коли-небудь знову купити мотоцикл, який не є паралельним близнюком. (Але я маю пристрасть до Ducatis…)

Велосипед з літак двигун

Пізно ввечері в п’ятницю, 2 вересня 2022 року, літак Airbus A320neo авіакомпанії TAP Air Portugal зіткнувся з мотоциклом під час посадки в міжнародному аеропорту Гвінеї Конакрі. Зіткнення сталося об 23:40.m. за місцевим часом, коли літак збив двох осіб, які їхали на мотоциклі по діючій злітно-посадковій смузі. Пілоти не змогли побачити мотоцикл на злітно-посадковій смузі, оскільки крім вогнів злітно-посадкової смуги та посадкових вогнів літаків, що освітлювали злітно-посадкову смугу, була непроглядна темрява. A320neo благополучно виїхав на злітно-посадкову смугу і вирулив до виходу на посадку. Окрім двох нещасних жертв на мотоциклі, більше ніхто не постраждав.

Після того, як пілоти та наземна команда під’їхали до воріт, пілоти та наземна команда приступили до розслідування збитків, завданих порушниками на злітно-посадковій смузі. Передбачається, що мотоциклісти були затягнуті і загинули в результаті падіння CFM LEAP 1A двигуни A320neo. Уламки мотоцикла, що залишилися, вплинули на лівий двигун літака. Мотоцикл пошкодив зовнішній обід двигуна LEAP і, схоже, завдав подальших пошкоджень лівому двигуну.

Літак

За кожним повітряним флотом.net, літак Airbus A320neo, який брав участь в інциденті, зареєстрований CS-TVI, a 1.5-річний A320neo. Літак був поставлений у квітні 2021 року в рамках переходу TAP Air Portugal на більш економічні літаки. Швидше за все, літаку доведеться пройти важке технічне обслуговування в Конакрі, перш ніж він знову підніметься в небо.

З Лісабона авіакомпанія CS-TVI виконувала рейс TP1492, перевозячи пасажирів до міжнародного аеропорту Конакрі. Зворотний етап польоту був скасований. Станом на неділю, 4 вересня, літак Airbus A320neo, що потрапив в інцидент, все ще не покинув Конакрі.

Спільне розслідування та заяви

У заяві, розміщеній на офіційному акаунті Міжнародного аеропорту Конакрі, зазначено, що Управління цивільної авіації Гвінеї (AGAC) та Португальський департамент безпеки та захисту (SOEGAC) будуть спільно розслідувати причини та відповідальність причетних сторін.

Крім того, TAP Air Portugal опублікувала окрему заяву в суботу. У заяві зазначається, що рейс TP1492 здійснив аварійну посадку в гвінейському аеропорту Конакрі, коли мотоцикл намагався перетнути злітно-посадкову смугу в цей момент, і пасажир транспортного засобу втратив життя. Пасажири та екіпаж в порядку. АТП співпрацює з місцевою владою для розслідування обставин, що призвели до цієї прикрої ситуації.

Нещодавнє повідомлення місцевого новинного порталу guineenews.org вказує на те, що жертвами стали охоронці, які працювали в аеропорту.

На сайті eXenos

Після прийняття рішення про перехід на електрику в нашому проекті Xenos настав час розпочати процес планування та закупівель. В основному є три джерела деталей, які вам знадобляться. Вам знадобиться велосипед, вам знадобляться деталі від Gabe DeVault і вам знадобляться деталі від Sonex. Звичайно, ви також будете замовляти гайки та болти з різних джерел (наприклад, Aircraft Spruce) – але це звичайна справа в будівництві будинку.

Для того, щоб побудувати свій електричний літак, що працює на силовому агрегаті від мотоцикла Zero, вам спочатку знадобиться мотоцикл Zero. На жаль, Zero не зацікавлений (принаймні, в даний час) в підтримці тих, хто хоче використовувати їх компоненти для чогось іншого, крім їзди на мотоциклах, тому ви не можете просто піти до дилера Zero і купити потрібні вам деталі. Це було б досить складно зробити в будь-якому випадку, оскільки це було б схоже на купівлю автомобіля, коли ви йдете до відділу запчастин дилера і намагаєтеся купити всі деталі, які вам знадобляться, щоб зібрати його. Ви ніколи не отримаєте все.

Хоча ви, звичайно, можете піти до місцевого дилера Zero і купити новий велосипед, це жахливо неефективний спосіб витратити гроші за звичайними стандартами будівництва житла. Насправді немає потреби в абсолютно новому велосипеді, і, як і у випадку з будь-яким транспортним засобом, він різко зростає в ціні в той момент, коли виїжджає з автосалону. Тож пошук на ринку вживаних велосипедів – це дійсно правильний шлях. На жаль, Zero не продаються у величезній кількості, тому ринок вживаних мотоциклів може бути дещо розрідженим. Якщо ви зайдете в загальнонаціональний список мотоциклів на продаж в Інтернеті, ви завжди знайдете кілька, але вони можуть бути на іншому кінці країни.

Перші мотоцикли Zero почали поставлятися в 2010 році, і якщо ви пошукаєте в Інтернеті, то знайдете чимало недорогих мотоциклів, які виявляться старими, меншими моделями. Гейб ДеВолт рекомендує модель 2016 року випуску або новішу, з якомога меншим пробігом. Він також не рекомендує купувати розбиті або утилізовані мотоцикли – з ними пов’язано занадто багато невідомих, і на своєму сайті він заявляє, що не буде надавати підтримку в переобладнанні на основі розбитого мотоцикла велосипед. У 2016 та наступних роках ви шукаєте машину SR або DSR, з 14.4 акумуляторні батареї – це те, що використовувалося в оригінальному переобладнанні Xenos і для чого призначені різні деталі. SR і DSR електрично ідентичні – один з них спортивний велосипед для дороги, інші призначені для їзди по дорозі або легкого бездоріжжю.

Коли ми пішли в магазин, ми знайшли кілька DSR та SR у 2018-2020 модельних роках. В радіусі 500 миль від дому більшість пропозицій були в районі затоки Сан-Франциско. Живучи в глушині Невади, у нас не так багато місцевих варіантів, і навіть у місцевого дилера в Ріно не було жодного вживаного велосипеда – лише один чи два нових. Хоча ми розпочали пошук у ціновому діапазоні 8-10 тис. доларів, він виявився дещо незвичним. Так, вони з’являються час від часу, якщо у вас є хороші зв’язки в світі електромотоциклів – але якщо ви просто випадковий авіаційний хлопець, який купує щось, що потрібно купити негайно, очікуйте, що ви будете шукати більше в ціновому діапазоні до 15 тисяч доларів.

Звичайно, 15 тисяч звучить багато для мотоцикла, який ви збираєтесь розібрати, але уявіть собі, що ви збираєтесь витягти двигун літака з упаковки, і це не так вже й погано. Так, це приблизно вдвічі більше, ніж ви заплатите за пакет AeroVee, але це більше, ніж просто проект “змусьте його літати” – це справжній край конверта Експериментальна авіація, і ви повинні очікувати певних витрат, пов’язаних з цим. І якщо ви знайшли єдинорога – купуйте його! Одна річ, на яку слід звернути увагу при покупці – це малий пробіг, що свідчить про малу кількість циклів заряду акумулятора.

Під час покупки краще не говорити про те, що ви збираєтесь робити з мотоциклом. Якщо вам пропонують тест-драйв, погодьтеся – це насправді весела машина, яка з прискоренням витягне ваші руки з гнізд. Якщо ви купуєте мотоцикл у приватної особи, ви можете обійтися без реєстраційних документів, але при покупці у дилера вам доведеться заплатити за реєстрацію в Департаменті транспортних засобів штату. Трохи більше для податківців – але ви можете задекларувати велосипед як утилізацію і припинити його реєстрацію після першого ж рахунку.

Після того, як ви знайшли велосипед велосипед і отримав його, не бійтеся трохи поїздити на ньому, просто щоб відчути термін служби батареї та час циклу, а також процес заряджання. Батареї люблять жити при заряді вище 30% і нижче 100%, тому якщо ви повністю зарядили його, дайте йому трохи поїздити, щоб зняти кілька відсотків заряду. (Система зарядки Zero насправді добре піклується про себе.) Я залишив наш приблизно на 75%, коли ми вивели машину з експлуатації і почали переробляти. Чому 75%?? Чому б і ні. Я хотів взяти щось для тестування, але не хотів турбуватися про те, що воно буде занадто низьким або високим для “зберігання”.”

The Gabe Parts

Після того, як ви придбали свою “силову систему” (мотоцикл), а планер вже замовлений або знаходиться в процесі виготовлення, вам все ще потрібні деякі деталі, щоб перетворити частини мотоцикла на авіаційний двигун – або, більш технічно правильно, на мотор. Введіть назву компанії Zaero-Gabe DeVault для його пакету редукційного приводу. У комплект входить все необхідне для переобладнання – рама редуктора, ремінні шківи, приводний ремінь та різноманітні кріпильні елементи. Гейб навіть включає дросель у вигляді квадрата, який буде використовуватися замість дросельної заслінки на велосипеді, а також амортизаційні кріплення для кріплення редуктора до фактичного кріплення двигуна/батареї, які можна придбати у Sonex.

Гейб також є джерелом і сховищем усіх знань, пов’язаних з перетворенням, і є досить важливим – як і всі дизайнери – у перші дні цього перетворення. Перші користувачі (ми є одними з перших двох клієнтів його пакету) розуміють, що на даний момент мало що записано, і при необхідності працюють з фотографіями та усними інструкціями від Гейба. На щастя, конструкція дуже проста і зрозуміла лише з фотографій – але важливість Гейба знову проявиться під час складання через необхідність перепрограмувати комп’ютер так, щоб силовий агрегат був сумісний з його авіаційним застосуванням.

Оскільки ми є ранніми послідовниками, а Гейб знаходиться приблизно в годині польоту на автофургоні, було легко працювати з ним над перепрограмуванням і обмінюватися ідеями та порадами. Ідеї та поради доступні кожному через інтернет, електронну пошту та телефон, незалежно від того, де ви знаходитесь. Перепрограмування – поки що – було зручним через близькість, але доступність для більш віддаленої клієнтської бази ще має бути визначена. Фактичні кроки, які необхідно зробити, можна легко задокументувати, але на даний момент Гейб є власником єдиного інтерфейсного кабелю для програмування, який знаходиться в неволі за межами дилерської мережі Zero, що навряд чи буде корисним для авіаційних користувачів.

Частини Sonex

Sonex Aircraft швидко прийняла ідею електричного Xenos і була готова взяти на себе завдання створити для нас нове кріплення для двигуна/батареї, а потім зробити його доступним для інших, хто слідує за нами. Кріплення являє собою зварений вузол, який складається зі стандартної ферми шасі Xenos і кріпильних вушок (до фюзеляжу), а також спеціального набору трубок для кріплення акумулятора і повторного приводу Zaero. Кріплення було виконано за допомогою системи автоматизованого проектування, і кріпильні виступи для батареї були ідеально вирівняні, незважаючи на те, що Sonex ніколи не тримав в руках жодної з батарей – сила САПР.

Кріплення кріпиться до планера точно так само, як кріплення для AeroVee або Jabiru, і незабаром буде доступне і для B-моделі Xenos. Для тих, хто цікавиться спортом на короткі дистанції літак (зараз це непрактично, але все ж таки цікавий експеримент), таке саме кріплення підходить для планера Sonex або Waiex.

У наступній частині ми розглянемо початкові модифікації планера Xenos перед встановленням нового двигуна. Після цього ми зробимо повний опис того, що потрібно для того, щоб зняти з Zero двигун, акумулятор і контролер.

Фото: Paul Dye та люб’язно надані Zero Motorcycles.

Цей мотоцикл, який ви все ще можете купити сьогодні, працює від вертолітного двигуна, що плавить бампери автомобілів. Давайте подивимось

Останнім часом я дивлюся на речі, що працюють на турбінах, які зазвичай працюють на чомусь іншому. Досліджуючи черговий турбінно-електричний потяг, я здогадався, що колись можна буде купити мотоцикл, який живиться від турбогвинта вертольота. MTT Turbine Motorcycle – це 250-мильний монстр, що плавить бампери автомобілів, з 420-сильним турбодвигуном Rolls Royce-Allison 250-C20 від гелікоптера. І найкраща частина? Ви все ще можете купити їх абсолютно новими сьогодні.

Як ви всі, напевно, вже знаєте, я люблю писати про безглузді транспортні проекти. Вивчення та написання статей про колосальні літаки, шалено потужні потяги, кастомні мотоцикли та нові концепції будинків на колесах приносить мені багато радості. Я навіть люблю дивні човни. Мотоцикл MTT Turbine Motorcycle поєднує в собі авіацію та мотоцикли, що призвело до того, що австралійське видання Australian Motorcycle News написало: “Це до біса божевільний і надзвичайно страшний мотоцикл”. Я скажу вам, на що це схоже: це схоже на стрибки з тарзанки, за винятком того, що тарзанка тягне вас вперед, а не вгору. Чисте відчуття неконтрольованого прискорення, що наростає, і шум вітру, що мчить вам назустріч.” І я дещо здивований, що не писав про це раніше.

Турбіни для всього

Marine Turbine Technologies спеціалізується на адаптації турбін для промислового застосування. MTT з радістю продасть вам турбінний водяний насос, здатний перекачувати 60 000 галонів на хвилину. Компанія стверджує, що її турбіни чудово підходять для гасіння пожеж у відкритому морі, видобутку корисних копалин і навіть для боротьби з повенями. MTT також продасть вам турбіни для гідророзриву пласта, повітряні човни з турбінами та генератори з турбінами.

Компанія, що базується в Луїзіані, має портфоліо турбін для морського використання – від турбінних підвісних двигунів до турбінних швидкісних катерів. Але робота MTT з турбінами не зупинилася на воді, і компанія створила кілька диких наземних транспортних засобів.

Натхненна автомобілем Chrysler Turbine Car, у 1998 році компанія поєднала Chevrolet S-10 з турбодвигуном Rolls Royce-Allison 250-C20B.

велосипед, літак, двигун, двигуни, 270-градусний

У Turbine RetroROCKET двигун працює від турбокомпресора потужністю 420 к.с., що приводить вантажівку в рух через автоматичну коробку передач. Мабуть, більш дивовижним, ніж оснащення вантажівки турбіною, є той факт, що вантажівка все ще мала працюючий кондиціонер, гідропідсилювач керма та круїз-контроль. MTT заявляє, що вантажівка може проїхати 900 миль між заправками, а в 2016 році на її одометрі було навіть кілька тисяч миль.

Пізніше компанія створить турбінний Mini. Але жоден з цих автомобілів не є найдикішим витвором МТТ. Ця назва належить супербайку Y2K Turbine Superbike.

Сила турбіни на двох колесах

Як випливає з назви, цей мотоцикл був випущений у 2000 році, і вже тоді він мав технології, які будуть свіжими на мотоциклі тут, у 2022 році. Це мотоцикл яка побила рекорди. Його Rolls-Royce-Allison 250-C18 розвивав 320 кінських сил при 52 0000 об/хв. І на відміну від деяких турбін, які використовують тягу, цей турбо вал передавав потужність через триступінчасту автоматичну коробку передач Toyota Corolla, перетворену на двоступінчасту з ланцюговим приводом. Ця потужність у поєднанні з ціною в 175 000 фунтів стерлінгів дозволила йому потрапити до Книги рекордів Гіннеса як найдорожчому і найпотужнішому мотоциклу.

Це не тільки побило рекорди, але й зламало журналістів.

Australian Motorcycle News відвідали власника Superbike в Арізоні для тест-драйву, і я не впевнений, що бачив когось більш захопленого в огляді мотоциклів. Ось уривок:

MTT заархівував весь огляд, і я настійно рекомендую його прочитати. В цьому огляді показано процедуру запуску, яка сама по собі є чимось визначним. Це починається з увімкнення запалювання та завантаження комп’ютерів. І поки кольоровий дисплей мотоцикла показує вам температуру бензину і масла, камера заднього виду вмикається і відображає те, що відбувається позаду вас, на центральному дисплеї. Тоді ти натискаєш і утримуєш кнопку запуску. Коли турбіна розкручується до 15 відсотків, починається впорскування палива. Ви повинні тримати її, поки турбіна не досягне 50 відсотків N1, і тільки тоді ви можете відпустити кнопку запуску. На цей момент турбіна видає оглушливий рев, заглушаючи будь-яку можливість поговорити з людьми поруч. А температура вихлопних газів сягає 1000 градусів і вище.

В інтерв’ю для Cycle World відомий власник Y2k Superbike Джей Лено описує свій досвід:

“Уявіть собі “Харлей” на холостому ходу на 2500 об/хв – весь час”, – кричить Лено, перекрикуючи оглушливе ревіння. “Ось як це відбувається.”

Незважаючи на заяви Макінтайра про 320 з гаком кінських сил і 425 фунт-фунтів крутного моменту, Y2K напрочуд слухняний на низьких швидкостях. “На холостому ходу вона видає 10 кінських сил”, – пояснює Лено. “Але як тільки ти рушаєш, це наче рука Бога штовхає тебе в спину. Це лякає. У вас є двигун, який може підняти гелікоптер вагою 10 000 фунтів, штовхаючи 460-фунтовий велосипед, тож співвідношення потужності до ваги просто безглузде.”

Далі Лено описує, що робота турбіни значно відрізняється від роботи поршневого двигуна від поршневого двигуна. По-перше, коли ви відпускаєте газ, він не починає сповільнюватися. І немає ніякого гальмування двигуна. Якщо ви хочете зупинитися, ви повинні поставити його на нейтраль, а потім дозволити гальмам Brembo зупинити вас. Що стосується вихлопу? Лено стверджує, що він настільки гарячий, що якщо ви не будете обережними, то розплавите бампер автомобіля позаду вас на червоному світлі.

І це ще не все. Він має вісімку.5-галонний паливний бак, який зазвичай був би величезним для мотоцикла. Однак турбіна п’є, і бак спустошується за 60 миль по шосе або лише за 20 по місту. На щастя, коли у вас закінчується паливо, вам не потрібно шукати аеропорт, щоб заправитися.

Тед Макінтайр II, засновник і генеральний директор MTT, каже, що його турбінні мотоцикли працюватимуть на всьому, що горить. Турбіна працюватиме на дизельному паливі, бензині, Jet-A або навіть на текілі. У розмові з CNBC Макінтайр каже, що мотоцикли налаштовані на роботу на дизельному паливі, тому підтримувати веселощі не повинно бути надто складно. Крім того, ви майже напевно будете отримувати погляди від людей, коли ви заправляєтесь дизельним паливом, як ніби звуку вертольота на землі було недостатньо. Послухайте це:

велосипед, літак, двигун, двигуни, 270-градусний

Мабуть, найкрутіше в цих відгуках те, що в них згадується, що мотоцикл досить легкий в управлінні на низьких швидкостях. В огляді австралійського видання Motorcycle News зазначається, що на низьких швидкостях мотоцикл настільки повільний, що вас викурить хтось на Vespa. І викручування дросельної заслінки на низькій швидкості не дуже допомагає. А ще він поводиться як 500-кілограмовий монстр, яким і є.

І максимальна швидкість? MTT стверджує, що найшвидша зареєстрована швидкість Y2K Superbike становить 227 миль/год, але компанія вважає, що він може розвинути 250 миль/год або навіть швидше. Очевидно, мотоциклу потрібно щось довше, ніж злітна смуга, щоб по-справжньому розім’яти ноги.

Superbike отримав ще більше потужності

Швидше за все, ви вже давно знаєте про цей мотоцикл. Але чого я не знав, так це того, що ці мотоцикли виробляють і досі.

Сьогодні вони називаються MTT Turbine Superbike. І це більше, ніж просто зміна назви, адже оновлений Superbike отримав новий кузов і турбокомпресор Rolls Royce-Allison 250-C20, що видає 420 к.с. при 52 000 об/хв. Як і перше покоління Y2K Superbike, ви отримаєте трубчасту алюмінієву раму, кольоровий дисплей, камеру заднього виду та систему запалювання, яка не дозволить вам знищити турбіну. 420-RR “Race Ready” – це сучасна версія, і це той самий двигун потужністю 420 к.с., але в більш витонченому корпусі.

Макінтайр сказав у 2017 році, що на будівництво одного з таких мотоциклів з алюмінієвою рамою потрібно близько трьох місяців, а сама турбіна коштує 125 000 фунтів стерлінгів. Генеральний директор продовжує зазначати, що ще 25 000 комп’ютерів просто для того, щоб тримати двигун у прохолодному стані.

велосипед, літак, двигун, двигуни, 270-градусний

Компанія не купує нові турбіни, а використовує їх після того, як вони побували у гелікоптерах, таких як Bell 206 Jet Ranger. Потім турбіни проходять капітальний ремонт і отримують довічну гарантію від MTT. Сьогодні компанія побудує вам такий за ціною 270 000, або 300 000, якщо ви хочете його як трицикл. Компанія також займається кастомізацією, тільки подивіться на цю фарбу:

Я спробував знайти щось на ринку вживаних велосипедів і не дивно, що нічого не знайшов. MTT будує лише кілька таких турбін на рік, і деякі з них йдуть клієнтам в інші країни. Але якщо у вас є гроші і хоробрість, Marine Turbine Technologies з радістю візьме ваші гроші і подарує вам дорожній гелікоптер. Як і у випадку з багатьма транспортними засобами, про які я пишу, я був би радий провести хоча б десять хвилин з одним з цих.

велосипед, літак, двигун, двигуни, 270-градусний

(Авторство фотографій належить MTT, якщо не вказано інше).)

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top