Старовинні трейл-байки Honda. Honda CL350 Scrambler

Класичні скремблери – 8 Вінтаж Ендуро мотоцикли

Класичні скремблери набувають все більшої популярності. Їх легко відновити та відремонтувати, а головне – вони все ще дешеві. Якщо ви хочете стати власником вінтажного мотоцикла, вам буде важко перевершити будь-який з класичних скремблерів, перерахованих тут для вас.

Ніхто не може точно визначити, коли був створений оригінальний скремблер з’явився, або навіть коли ця назва вперше з’явилася у вжитку. Міський міф свідчить, що британський коментатор описав один із забігів як “справжню боротьбу”, і ця назва прижилася.

Однак його витоки можна простежити ще з 1920-х років у додепресивній Англії, коли гонщики організовували перегони по бездоріжжю, які не слідували жодній визначеній трасі або траса.

вінтаж, honda, трейл, велосипеди, скремблер

Їм давали точку старту, азимут і точку фінішу, і більше нічого. Як гонщики потім долатимуть різні ділянки місцевості та перешкоди, на які натраплятимуть, залежало лише від них самих та можливостей їхніх велосипедів.

Для цих змагань використовувалися модифіковані дорожні серійні моделі, оскільки на той час жоден виробник не випускав позашляхових мотоциклів. Мотоциклісти, які брали участь у цих “перегонах”, робили всі модифікації самостійно в сараї або гаражі вдома, розбираючи мотоцикли, щоб видалити всі зайві деталі та замінити їх на інші, щоб витримати всі труднощі їзди по бездоріжжю.

Зі зростанням популярності цих гонок по бездоріжжю виробники врешті-решт почали звертати на них увагу, і до 1960-х років багато хто почав пропонувати виробництво скремблер моделі для публіки.

Ці класичні скремблери були, по суті, дорожніми моделями, які були злегка модифіковані для їзди по бездоріжжю з вищим за стандартний дорожнім просвітом та підвіскою. Були також використані шини подвійного призначення, ширше кермо та вище кріплення вихлопної труби.

Нові скремблери, безумовно, виглядали як воїни бездоріжжя. Проте з часом вони виявилися недостатньо міцними, щоб витримувати бездоріжжя так само, як “сарайні” велосипеди мали. Тим не менш, це був перший крок у світ позашляхових серійних мотоциклів для мотоциклетної індустрії.

Greeves 20S Scrambles 197cc

Компанія Greeves Motorcycles, британський виробник мотоциклів, була заснована Бертом Грівзом у 1953 році. Основною виробничою базою став спеціально побудований завод у Тандерслі в Ессексі.

Спочатку компанія була створена, щоб урізноманітнити пропозицію своєї материнської компанії Invacar, яка виробляла інвалідні автомобілі для численних післявоєнних жертв.

Першим виробленим мотоциклом Greeves був дорожній 20D De-Luxe 197cc Road, який використовував двигун Villiers 8E. Інноваційна трубчаста рама мала балку з литого сплаву, а підвіска – гумові втулки з вбудованими амортизаторами, що робило Greeves 20D 197cc унікальним на ринку того часу.

Вони були успішно випробувані як на дорогах, так і в популярних змаганнях “скремблерів”, в результаті чого пізніше того ж року з’явилися три нові моделі: 20R Standard 197 куб.см, 20T Trials 197 куб.см і 20S Scrambles 197 куб.см. Згодом з’явилося багато інших моделей, і сьогодні ці класичні скремблери дуже популярні в класичних змаганнях з тріалу.

Зі зростаючим успіхом у чемпіонаті Європи з мотокросу, Гран-прі Манкс, чемпіонаті Європи з тріалу, шотландському шестиденному тріалі, ISDT та інших, Грівз вирішив відмовитись від усіх дорожніх моделей у 1966 році і зосередитись виключно на виробництві тріальних мотоциклів та мотоциклів для шосейно-кільцевих перегонів Скремблер машини.

На піку виробництва більшість машин було продано за кордон, більшість з них прямували через Атлантику до Америки.

У 1972 році, коли японські та інші європейські бренди випускали більш популярні та досконалі машини, попит на мотоцикли Greeves почав стрімко падати, що поставило компанію в скрутне фінансове становище.

Це, в поєднанні з пожежею в 1977 році, підштовхнуло Берта Грівза піти на пенсію і закрити компанію. Останньою моделлю Greeves, яку випускали на заводі в Тандерслі, стала модель QUB Scrambler 380-кубовий Greeves Type M65.

У травні 1999 року Річард Діл викупив права на ім’я Greeves, відродивши бізнес у графстві Ессекс, неподалік від колишньої фабрики. Нова компанія Greeves Motorcycles тепер розробляє мотоцикли класичного вигляду з використанням сучасних технологій та матеріалів.

Triumph TR6 Trophy

Оригінальний Desert Sled, Triumph TR6 Trophy, мабуть, один з найвідоміших мотоциклів, які коли-небудь вироблялися компанією Triumph. Протягом 1950-х та 60-х років американський ринок мотоциклів потребував мотоциклів більшої місткості мотоцикли.

Будучи найбільшим експортним ринком Triumph, компанія повинна була реагувати на попит або ризикувати відставанням від місцевого мотоциклетного бренду Harley Davidson. Відповіддю на цей попит став TR6 Trophy.

Представлений у 1956 році під назвою TR6 Trophy-bird, на честь моделі Thunderbird 650cc, TR6 Trophy став наступником TR5 Trophy та T110 Tiger.

Мотоцикл використовував модифікований двигун від T110, а також деякі функції від TR5 Trophy, включаючи швидкознімну фару. Це виявилося надзвичайно корисним для тих, хто їздив на змагання, перегони, а потім повертався додому.

Спеціально створений для перегонів у каліфорнійській пустелі, він виграв безліч змагань за час свого існування і був улюбленим мотоциклом актора Стіва МакКвіна. У 1964 році американська команда International Six Day Trial (ISDT) вирушила до Східної Німеччини, щоб позмагатися на новеньких моделях TR6SC і T100SC.

До складу команди входили брати Бад і Дейв Екінси, Кліфф Коулман і, звичайно ж, Стів Маккуїн. Дейв Екінс посів п’яте місце в класі 500 куб.см, а Кліфф Коулман піднявся на третє місце в класі до 750 куб.см.

І Бад Екінс, і Стів Маккуїн розбилися на третій день. Ця неофіційна підтримка сприяла зростанню популярності та продажів TR6 Trophy, завдяки чому Triumph міцно закріпився на американському ринку на довгі роки.

TR6 Trophy пройшов кілька варіацій дорожніх і позашляхових випробувань скремблер моделей після його запуску в 1956 році. Назва була змінена з оригінальної “Trophy-bird” на “Trophy” в 1961 році і залишалася такою до його зняття з виробництва в 1973 році, коли він був замінений на Triumph TR7V Tiger.

Приклад одного з таких класичних скремблерів на продаж можна побачити ТУТ. 9,995 фунтів стерлінгів з 3,295 миль.

Honda Trail125 повертається у 2023 році з оновленим двигуном та новим кольором

Відроджений Trail125 від Honda користується великим успіхом серед мотоциклістів з моменту його запуску в 2020 році. Натхненний оригінальними моделями Honda CT 1960-х років, Trail125 випромінює ностальгію своїм класичним виглядом, водночас будучи міцно збудованою, утилітарною машиною, яку можна використовувати для міських пригод та повсякденних походів по бездоріжжю. Доступний, простий, веселий та універсальний, новий мотоцикл відсилає нас до рекламного слогану 1960-х “На Honda ви зустрінете найприємніших людей”.

У 2023 році Trail125 отримав 124-кубовий чотиритактний одноциліндровий двигун з повітряним охолодженням, двома клапанами, верхнім розподільчим валом, чотиритактний, одноциліндровий двигун, який Super Cub отримав у 2022 році. Економічний і довговічний силовий агрегат поєднує в собі нижню частину (з переробленим картером) від японської моделі C110 з верхньою частиною SOHC, двоклапанним двигуном Grom. Двигун видає придатну для використання, приємну потужність у всьому діапазоні обертів, водночас забезпечуючи вражаючу економію пального.

У порівнянні зі своїм попередником, 2023 Trail125 має менший робочий об’єм, на 50.Отвір 0 мм і 63.1 мм ходу поршня (раніше 52.4 мм x 57.9 мм), а ступінь стиснення становить 10.0:1 (раніше 9.3:1). Сучасне програмоване впорскування палива (PGM-FI) має автоматичне збагачення та електронне запалювання, що забезпечує безпроблемний запуск та ефективну роботу в будь-яких умовах, повідомляє Honda.

У порівнянні зі своїм дорожнім побратимом Super Cub, Trail125 має довший впуск і налаштований вихлоп для підвищення потужності на низьких і середніх оборотах, а також більшу на три зуби задню зірочку (38 зубів) для нижчої передачі – всі ці зміни ідеально підходять для трекінгу та подорожей лісовими дорогами і стежками. Повітророзподільник спроектований відповідно до двигуна. Він вирівнює потік повітря на чистій стороні фільтра з мокрого паперу панельного типу (термін служби якого становить 10 000 миль за нормальних умов експлуатації) і – разом із з’єднувальною трубкою та положенням інжектора – покращує керованість. Багато власників Trail125 вважають за краще проводити технічне обслуговування самостійно, і приємною особливістю є змінний масляний фільтр.

У той час як зовнішній вигляд глушника (один із знакових елементів Trail125) залишається незмінним, внутрішні компоненти модернізовані; з підвищенням ефективності згоряння, один, більш ефективний каталізатор замінює пару каталізаторів, що використовувалися з попередньою вихлопною системою. Програмування ECU максимізує продуктивність і ефективність, а потужність генератора збільшена.

Як і раніше, трансмісія має чотири швидкості (з нейтральною внизу), і в істинній традиції Trail125, вона працює за допомогою автоматичного відцентрового зчеплення, що усуває необхідність у важелі зчеплення. На місці водій просто обирає потрібну передачу за допомогою лівого ножного важеля; коли відкривається дросельна заслінка, зчеплення спрацьовує автоматично, і продовжує працювати при кожній зміні передаточного числа, вгору або вниз. Гвинтова первинна передача зменшує механічний шум. Для оптимального відчуття перемикання передач та зменшення шуму при перемиканні, двигун має високоякісний підшипник барабана перемикання передач, гуму важеля перемикання передач та оптимізований гумовий матеріал демпфера зчеплення.

Шасі

Trail125 віддає данину поваги оригінальній лінійці CT, водночас поєднуючи в собі зручність та продуктивність сучасних технологій. Підкреслюючи свою доступність, мотоцикл пропонує зручну висоту сидіння – 31.5 дюймів, керована колісна база 49.5 дюймів і споряджена маса 256 фунтів.

Об’єм паливного бака – 1.4 галони (0.на 4 галони більше, ніж у Super Cub), збільшуючи запас ходу, коли заправних станцій мало і вони знаходяться далеко один від одного. Високо встановлений повітрозабірник і вихлопна труба підвищують потужність на низьких обертах і відповідають лінійці CT, а захисний кожух двигуна додає захисту від перешкод, таких як великі камені та пні.

  • Посилена вихлопна труба та перероблений потрійний затискач для забезпечення балансу між жорсткістю та гнучкістю рами.
  • Вигнутий вгору вигин дозволяє повертати кермо на 45 градусів у кожному напрямку, щоб водій міг легко вносити корективи в курс на низькій швидкості.
  • Подвійні спортивні шини на 17-дюймових дисках зі спицями з нержавіючої сталі
  • Дискові гальма спереду і ззаду; ABS в стандартній комплектації.
  • Сидіння вужче спереду, щоб полегшити доступ ніг до землі.

Дизайн

Численні вдосконалення функцій і можливостей оригінальної серії CT не применшили характерний дизайн CT, який в значній мірі зберігся і в сучасному Trail125. Відповідно, дизайнери Honda спростили поверхні кожної деталі на рамі, зберігши при цьому символічні елементи, такі як піднятий вгору глушник, кришка повітроочисника, паливний бак, великий задній багажник, сталеве переднє крило, покажчики поворотів, підніжки та рукоятки.

3-D емблема фірмового оригінального логотипу крила Honda представляє традиційну модель серії, в той час як тіньовий логотип Honda, що нагадує про серію CT, прикріплений на лівій і правій бічних кришках.

Електронні функції включають наступне:

  • Потужність генератора 190 Вт
  • Світлодіодне освітлення
  • Великі квадратні покажчики повороту імітують вигляд старих моделей CT і є міцними для використання на бездоріжжі

Ціни та доступність

Honda Trail125 2023 року з’явиться у американських дилерів у квітні цього року за ціною від 3 999 доларів, при цьому ціна залишилася такою ж, як і в минулому році. Однак з нового року вводиться новий колір під назвою Pearl Organic Green, який замінить знаковий червоний, що пропонувався з моменту запуску велосипеда. Для отримання додаткової інформації перейдіть до силових видів спорту.Honda.com

Як доглядати за класичним мотоциклом

Ніщо не може зрівнятися з мотоциклом, який старовинний Якщо ви гордий власник класичного мотоцикла – і в деякому сенсі ми можемо бути вам за це вдячні! За останні кілька десятиліть мотоцикли пройшли довгий шлях розвитку, і нові моделі набагато простіші в управлінні та обслуговуванні. Незважаючи на те, що ніщо не може замінити зовнішній вигляд і відчуття класичного мотоцикла, ви знаєте, що ці моделі варті того, щоб їх підтримувати в належному стані. Якщо ви є гордим власником старовинний мотоцикла, ви знаєте, що ці моделі варті зусиль, які потрібні для їх обслуговування.

У цьому посібнику від Honda Parts Direct ми поділимося деякими порадами щодо підтримання вашого класичного мотоцикла в ідеальному стані. Не соромтеся звертатися до нас з будь-якими питаннями!

Уникайте етанольного газу

До появи електронного впорскування палива у 1980-х роках всі мотоцикли покладалися на карбюратори для подачі палива в двигун. Ваш класичний мотоцикл, швидше за все, буде оснащений карбюратором, а це означає, що вам потрібно буде уникати етанолу.

Етанол зазвичай додають до бензину як прискорювач октанового числа. Насправді, ця сполука присутня у більш ніж 98% бензину в Сполучених Штатах сьогодні. Однак це призведе до хаосу на будь-якому транспортному засобі з карбюратором! Переконайтеся, що ви заправляєте свій вінтажний мотоцикл високооктановим бензином без вмісту етанолу.

Тримайте батарею зарядженою

Старі мотоцикли схильні до електричних проблем, які можуть розряджати акумулятор, навіть коли мотоцикл вимкнений. Просте рішення цієї проблеми – тендер на акумуляторні батареї. Просто під’єднайте акумулятор до цього пристрою, коли ваш мотоцикл не використовується, і він автоматично відновить повний заряд батареї.

вінтаж, honda, трейл, велосипеди, скремблер

Ваш класичний велосипед потребує частішого технічного обслуговування, ніж новіші моделі. Це включає заміну мастила, очищення карбюратора та частіше миття.

Заміна масла

Оскільки двигуни з часом зношуються, їм потрібно більше оливи, щоб залишатися змащеними. Як результат, ви можете очікувати, що ваші старовинний Заміна мастила в класичному велосипеді потрібна приблизно кожні 3 000-4 000 миль або кожні 4-5 місяців – залежно від того, що настане раніше.

Чищення карбюратора

Старовинні тим часом карбюратори сприйнятливі до засмічень. Вам потрібно буде час від часу (приблизно раз на рік) знімати карбюратор для його ретельного очищення.

Миття велосипеда

Миття класичного велосипеда – це не лише зовнішній вигляд. Матеріали, що використовуються в старих мотоциклах, більш вразливі до іржі, і будь-який бруд, що залишився на поверхнях вашого мотоцикла, може легко призвести до корозії. Очистіть свій старовинний Регулярно доглядайте за мотоциклом, щоб зберегти його здоровий блиск.

Змащення підшипників

І останнє, але не менш важливе, класичні велосипеди мають багато точок змащення, які потребують частого змащення. Будь-які деталі, що обертаються, потрібно змащувати, наприклад, потрійний затискач, задній поворотний кронштейн, передню та задню осі. Перевіряйте підшипники щонайменше раз на рік або щоразу, коли ваш мотоцикл відчуває себе або звучить трохи не так.

вінтаж, honda, трейл, велосипеди, скремблер

Ми сподіваємось, що цей посібник був для вас корисним! Якщо вам потрібні нові деталі для вінтажного мотоцикла Honda, ви можете знайти їх тут на Honda Parts Direct. Ми відправляємо Honda деталі для клієнтів по всьому світу з нашої штаб-квартири в Палестині, штат Техас.

Honda RC30

Honda представила свою серію супербайків VFR у 80-х роках для нетерплячих споживачів, готових скуповувати все, що тільки можна було побудувати. Поки ці нові дизайни з’являлися у дилерів, Honda була зайнята набором машин на треку і використовувала гоночний досвід для вдосконалення серійних моделей. Однак, для обраних клієнтів Honda запропонувала в 1990 році мотоцикл, який майже повністю повторював свою переможну модель, Honda RC30.

RC30, який в Японії називається VFR750R, був розроблений як омологаційний спеціальний Honda могла побудувати новий гоночний мотоцикл-переможець чемпіонату з обмеженою кількістю, запропонованою громадськості. Він використовував перевірений на треках двигун V4 з робочим об’ємом 748 куб.см та розподільчими валами з зубчастим приводом (через Iconic Motorbike Auctions). Зі 118 кінськими силами та сухою вагою лише 388 фунтів, він був у верхньому ешелоні спортивних мотоциклів свого часу. Зовні RC30 легко відрізнити від звичайних серійних моделей – круглі подвійні фари, одномісне сидіння, безпомилкова ліврея Honda в червоно-біло-синіх кольорах, а також задній одинарний маятник, який полегшував заміну коліс на піт-стопах.

Honda експортувала лише 316 одиниць до США.S. за ціною продажу 15 000, що приблизно вдвічі перевищувало ціну звичайних спортивних мотоциклів велосипеди (через Revzilla).

[Основне зображення Rainmaker47 на Вікісховищі | Обрізано та масштабовано | CC BY-SA 3.0]

Honda Dream CB50R

Хоча Honda була інноваційним виробником, який розробляв деякі з найскладніших і найсучасніших технологій для своєї продукції, компанія ніколи не боялася шукати натхнення в минулому. GB500TT 1989-1990 років є чудовим прикладом Honda побудувавши ретро-машину, оскільки вона стилізована під BSA велосипеди до розквіту цієї компанії. Так само Honda звернулася до власної історії у 2004 році, коли компанія створила вшанування одного зі своїх успішних гоночних мотоциклів початку 60-х років, Honda Dream CB50R.

CB50R – це сучасна копія 1962 року RC110. У 1961 році Honda добре виступала в гоночних класах 250 куб.см та 125 куб.см. Але коли відкрився новий клас 50-кубових перегонів, Honda довелося приєднатися. Однак, Honda спеціалізувалась на створенні лише 4-тактних двигунів, а її конкуренти використовували 2-тактні моделі. Замість перемикання, Honda вирішили розробити 4-тактну модель, яка могла б конкурувати, і результатом став RC110. Хоча мотоцикл був добре сконструйований і видавав до 9 кінських сил при 14 000 об/хв, він завоював лише один титул у 1962 році (на Сілодромі).

RC110 був інженерним досягненням, яке досі займає особливе місце в гоночній команді Honda, а Dream CB50R був побудований як сучасна модель для треку, обмежена загальним виробництвом у 440 екземплярів. Більшість з них знаходяться у колекціонерів, але нещодавні продажі кількох з них на Bring a Trailer, як правило, закінчуються близько 10 000.

Honda NR750

У той час як Honda досягла великого успіху в гоночних і серійних моделях зі своїм двигуном V4, компанія продовжувала розширювати межі інженерних розробок. Всього через два роки після випуску лімітованого супербайка RC30, компанія випустила і продала обмежену кількість моделей NR750. NR750 був неймовірно передовою машиною для того часу, але особливість, яка зробила його унікальним серед усіх коли-небудь побудованих мотоциклів, була всередині двигуна. Хоча він мав двигун V4, як і інші спортивні мотоцикли Honda, поршні мали овальну форму, що дозволяло використовувати вісім клапанів на циліндр, або 32 загалом.

Двигун NR750 робить його єдиним у своєму роді і дуже бажаним мотоциклом сьогодні. Овальні циліндри спочатку були розроблені Honda для перегонів, створивши 4-циліндрову 4-тактну машину, яка могла б конкурувати з 2-тактними мотоциклами, що домінували в цій галузі, за версією Timeless 2 Wheels. Таке налаштування дозволило збільшити кількість клапанів, що означало вищий ступінь стиснення та більший потік повітря, що в кінцевому підсумку призвело до більшої потужності. Honda продовжувала використовувати овальні поршні на треку протягом 80-х років і, використовуючи RC30 як зразок, запропонувала легальний для доріг NR750, обмежений лише 300 екземплярами.

NR750 також мав електронне впорскування палива, цифровий екран та кузов з вуглецевого волокна. Це була одна з найскладніших машин, доступних у свій час, і була продана за приголомшливі 60 000 доларів у 1992 році, за версією Cycle World.

Honda CB750 Four

Коли Honda дебютувала зі своїм CB750 Four, вона відкрила еру 4-циліндрових супербайків і встановила стандарт для вуличних мотоциклів мотоцикли протягом наступного десятиліття. CB750 з’явився з поперечно розташованим 4-циліндровим двигуном великого об’єму за ціною приблизно вдвічі нижчою, ніж продавалися аналогічні мотоцикли, за словами Хеммінгса. Крім того, Honda пропонувала електричний запуск, дискові гальма та куленепробивну надійність Honda. Мало того, що його називали супербайком, його придатність для різноманітних цілей призвела до створення терміну “універсальний японський мотоцикл”, який описував найкращі мотоцикли з Японії протягом 70-х років.

Один з найуспішніших запусків в історії навряд чи є рецептом рідкісної машини. Однак, хоча він не був технічно доступний для громадськості, прототип 1968 року, зібраний вручну, врешті-решт потрапив у приватні руки. Honda побудували п’ять прототипів для тестування та презентації на мотоциклетних виставках на експортних ринках. Всі вони були зроблені вручну, і деталі від одного, швидше за все, не підійдуть до іншого. Один екземпляр в цукерковому золоті, який був представлений на Брайтонському мотоциклетному шоу в 1969 році, пройшов через низку власників в США.K, поки його не включили в аукціон у 2018 році, де він був проданий за 161 000 фунтів стерлінгів (близько 223 550). Це був найдорожчий продаж мотоцикла в історії, поки не був проданий RC213V-S у 2021 році.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top