Ремонт перемикача передач велосипеда. Очищення перемикача

Зчеплення Перемикач передач Важко повертати? давайте розглянемо всі причини та рішення

Їзда парком, підйом на пагорб або спуск по крутому схилу – це захоплююче. Це одна з головних причин, чому люди люблять гірські велосипеди, які можуть їздити по будь-якій місцевості. Але є один нюанс. Різні місцевості вимагають різних передач для більш плавного крутіння педалей.

Якщо ваш перемикач швидкостей не повертається так, як потрібно, може бути важко насолоджуватися поїздкою в гору. Гірше того, на спуску ви можете втратити контроль над велосипедом, якщо не ввімкнете потрібну передачу.

На щастя, несправний перемикач швидкостей відносно легко полагодити, якщо ви знаєте кілька хитрощів. Давайте подивимось, чому перемикач швидкостей працює погано і як це можна виправити.

Що таке перемикач передач на велосипеді?

Перемикач передач, також відомий як твіст-шифт, дає вам контроль над велосипедом і всім процесом педалювання. Це неймовірний винахід, який дозволяє вам налаштовувати умови їзди відповідно до типу місцевості, на якій ви перебуваєте.

За допомогою перемикача передач ви можете перемикати передачі, обертаючи ручку відповідно до типу ґрунту, на якому ви крутите педалі, або вашого напрямку руху. Перемикачі передач мають позначки, що вказують на те, яка передача ви зараз використовуєте.

Низькі передачі найкраще підходять для підйому, в той час як високі передачі дають більше зчеплення та опору, що робить їх ідеальними для спуску.

Наприклад, коли ви їдете вгору, ви хочете вибрати найнижчу передачу (також відому як дауншифтинг) для найлегшого та найплавнішого досвіду їзди. Це дає вам найменший опір, оскільки ви вже рухаєтесь проти сили тяжіння.

Припустимо, ви їдете під гору і не хочете, щоб велосипед вийшов з-під контролю. Увімкніть найвищу передачу, також відому як підвищена, і ви отримаєте набагато більший опір і контроль при русі вниз по схилу.

Навіщо потрібен перемикач передач на велосипеді Перемикач Важливо?

Перемикач передач дозволяє контролювати підйом або спуск під час крутіння педалей. Це також дає вам можливість контролювати опір, який ви відчуваєте під час їзди на велосипеді.

Ланцюг може зробити різницю між плавною їздою та неприємною, виснажливою поїздкою.

Ви можете пристосувати характеристики велосипеда до ваших умов, перемикаючи передачі. Він також робить їзду на велосипеді набагато безпечнішою при підйомі або спуску з пагорба.

Перевірити наявність..

Перш ніж вносити будь-які корективи, перевірте, чи немає на вашому велосипеді деталей, які можуть бути зламані або зношені, що спричиняє проблеми з перемиканням передач.

Знос або “розтягнення” ланцюга відбувається природним чином під час їзди. Ролики та штифти, які утримують ланцюг разом, зношуються з кожною поїздкою, і цей процес може відбуватися швидше, якщо ви їздите в несприятливих умовах. Цей знос фактично подовжить кожну ланку. Якщо ви продовжуєте їздити зі зношеним ланцюгом, це почне призводити до зносу зубів на касеті та ланцюгових кільцях. Ці пошкодження неможливо виправити, тому варто часто перевіряти знос ланцюга та замінювати його… інакше вам доведеться замінити всю трансмісію.

Якщо ви відчуваєте проскакування ланцюга, якщо ланцюг несподівано спадає або якщо перемикання передач відбувається з перебоями, завжди перевіряйте знос ланцюга. Навіть якщо ви не відчуваєте проблем, перевіряти знос ланцюга раз на місяць – хороша ідея.

Ось як: Придбайте собі інструмент для перевірки ланцюга! Цей інструмент не є дорогим, і він є надійним способом дізнатися, коли вам потрібно замінити ланцюг. На інструменті ви побачите 0.5% з одного боку і 0.75% на іншому. На більшості 11 і 12-швидкісних ланцюгів виробник рекомендує замінювати ланцюг, коли він досягає 0.5% зносу. При 0.5 видно на нижній частині інструменту, використовуйте гачок з лівого боку, щоб закріпити інструмент на ролику вашого ланцюга, якщо протилежний кінець ковзає між двома роликами замість того, щоб сидіти зверху, у вас зношений ланцюг, і вам слід замінити його перед подальшим регулюванням перемикача, щоб усунути будь-яку проблему.

Пошкоджений корпус або зношений кабель можуть бути винуватцями ваших проблем з перемиканням передач. Огляньте корпус у видимих місцях, починаючи з передньої частини велосипеда, де він з’єднується з важелями перемикачів, і закінчуючи задньою частиною, де він з’єднується з перемикачем. Корпус, який має сильний вигин або защемлення, може обмежувати рух троса, який рухає перемикач під час перемикання передач. Якщо ви помітили будь-які пошкодження, замініть корпус і трос.

Найчастіше трос перетирається там, де він згинається біля перемикача і кріпиться болтом. Якщо ви помітили зношений кабель, замініть лише кабель.

Майте на увазі, якщо у вас велосипед з внутрішньою прокладкою кабелів, всередині рами можуть бути проблеми, які ви не бачите. Для правильної діагностики проблеми може знадобитися заміна троса та корпусу.

Зігнутий перемикач підвіска є надзвичайно поширеною проблемою, яка може спричинити проблеми з перемиканням передач і навіть призвести до того, що ланцюг потрапить на спиці. Якщо це сталося, ви можете зіткнутися з ще більшими проблемами, наприклад, зламаними спицями або несправним перемикачем.

Підвіси перемикачів виготовлені з м’якого металу і можуть легко гнутися. Якщо ви впали, велосипед перекинувся в гаражі, або ви зберігали чи перевозили велосипед, варто перевірити кріплення перемикачів перед тим, як вирушати на прогулянку.

Ззаду велосипеда подивіться на вішалку. Вони мають бути паралельні до зубців касети. Навіть невеликий вигин або скручування може спричинити проблеми з перемиканням передач. Якщо ви вважаєте, що ваш перемикач може бути зігнутим, єдиний спосіб переконатися в цьому – скористатися вимірювачем вирівнювання перемикача. За допомогою цього інструменту ви також можете спробувати зігнути перемикач у правильне положення. Якщо вішалка занадто зігнута для ремонт, замініть його.

Задній Перемикач Регулювання

Якщо ви перевірили знос ланцюга, троса та корпусу і переконалися, що кріплення перемикача правильно вирівняне, наступним кроком буде регулювання перемикача. Існує три основних способи регулювання заднього перемикача, які допоможуть йому працювати належним чином: Налаштування обмежувального гвинта, натяг “B” та натяг троса.

Робота перемикача полягає в тому, щоб переміщати ланцюг вгору і вниз по шестернях вашої касети. Гвинти-обмежувачі повідомляють перемикачу, коли потрібно зупинитися, щоб ланцюг не потрапив на спиці, не зірвався з найменшої шестерні та не впав на дропаут рами. Якщо у вас виникли проблеми з перемиканням на найменшу або найбільшу шестерню касети, або якщо ланцюг падає з касети, вам потрібно перевірити налаштування обмежувальних гвинтів.

При регулюванні обмежувальних гвинтів затягування (за годинниковою стрілкою) завжди обмежуватиме рух ланцюга назовні, а послаблення (проти годинникової стрілки) дозволить ланцюгу рухатися далі назовні до спиць або дропауту.

Нижній обмежувач не дає перемикачу рухатися в напрямку до спиць. При правильному налаштуванні нижня межа дозволить ланцюгу сидіти в найбільшому зубці на касеті під час педалювання, не пропускаючи і не проштовхуючи ланцюг повз касету і на спиці.

  • Спочатку переконайтеся, що нижня межа не встановлена занадто далеко / переконайтеся, що ви не в’їдете в спиці. Переключіться на маленьке кільце на касеті. Великим пальцем притисніть корпус перемикача до великої шестерні. Верхній шків повинен вирівнятися з найбільшою шестернею в касеті. Якщо шків рухається повз найбільше зубчасте колесо до спиць, поверніть обмежувальний гвинт з позначкою “L” за годинниковою стрілкою, щоб затягнути його.
  • Переключіться на другу за величиною шестерню в касеті. Якщо ви не можете переключитися на цю передачу, швидше за все, у вас проблема з натягом троса. Щоб переконатися, що обмежувальний гвинт встановлений належним чином, перемістіть перемикач на найбільшу шестерню великим пальцем і утримуйте його там, крутячи педалі вперед. Якщо ланцюг взагалі стрибає, ослабте обмежувальний гвинт “L” на чверть оберту, поки ланцюг не перестане стрибати.

Висока межа дозволяє ланцюгу рухатися в найменшу шестерню касети, не спадаючи з касети і не потрапляючи в дропаут рами.

  • Переключіться на найменшу шестерню на касеті. Якщо ланцюг стрибає, це може означати, що верхня межа занадто далеко перемикач не потрапляє на найменшу шестерню, перевірте натяг троса і за необхідності зніміть натяг, використовуючи описаний нижче процес.
  • Після усунення натягу троса спробуйте знову вставити його в найменшу шестерню. Зверніть увагу, чи верхній шків перемикача знаходиться безпосередньо під найменшим зубчиком. Якщо він занадто сильно заходить на касету, поверніть гвинт “H” проти годинникової стрілки. Якщо шків занадто далеко висунутий у напрямку до виносу рами, поверніть гвинт “H” за годинниковою стрілкою.
  • Коли ланцюг їде на найменшій шестерні, покрутіть педалі вперед і зверніть увагу на поведінку ланцюга. Якщо ланцюг шумить або тре наступне зубчасте колесо, ослабте гвинт “H” на чверть оберту, поки шум/тертя не зникне.
  • Якщо ланцюг стрибає, можливо, він намагається зійти з касети, що означає, що верхня межа знаходиться занадто далеко. Закрутіть гвинт “H” на чверть оберту, поки не зникне рух ланцюга.

Натяжний гвинт B

Натяжний гвинт “B” впливає на кут нахилу корпусу перемикача. Якщо це налаштування вимкнено, це може призвести до неточного перемикання передач.

велосипед, шестерня, перемикач, ремонт, перемикач

Перемикання на другу за величиною шестерню в касеті. Якщо верхній шків знаходиться дуже близько до найбільшої шестерні або торкається найбільшої шестерні, натяг “B” занадто слабкий. Затягніть гвинт, обертаючи його за годинниковою стрілкою, щоб відсунути шків від касети. Якщо натяжний гвинт “B” занадто затягнутий, шків буде далеко від касети, що призведе до неточного перемикання передач.

Індексація натягу троса

Хоча вам не потрібно регулювати обмежувальні гвинти, якщо вони правильно встановлені, вам може знадобитися відрегулювати натяг троса, коли ви проїдете більше кілометрів. Іноді це явище називають “розтягуванням кабелю.” Але насправді ланцюг не “розтягується”, він просто влаштовується в корпусі. Часто доводиться підтягувати трос, щоб зберегти плавність перемикання.

Для цього ви будете використовувати регулятор ствола. Цей пристрій зазвичай знаходиться біля місця виходу троса з корпусу на задньому перемикачі.

Знання того, що відбувається, коли ви повертаєте регулятор ствола, корисно, коли ви збираєтеся додати або зняти натяг. Коли ви повертаєте регулятор стовбура за годинниковою стрілкою, ви вкручуєте його і зменшуєте простір між кожним кінцем троса, а отже, зменшуєте натяг троса. Якщо ви повертаєте регулятор проти годинникової стрілки, ви викручуєте його і збільшуєте простір між кожним кінцем троса, а отже, збільшуєте натяг троса.

  • Перемістіться на найменший гвинтик на касеті.
  • Крутячи педалі велосипеда, переключіть на одну шестерню більше, натиснувши на важіль перемикача. Якщо перемикач не переміщує ланцюг на наступну шестерню або вагається, додайте чверть оберту натягу троса (проти годинникової стрілки на регуляторі) і спробуйте ще раз, доки перемикач не буде легко переміщуватися на наступну шестерню.
  • Якщо ви натиснете кнопку перемикач передач натисніть на важіль один раз, щоб перейти на більшу шестерню, і ланцюг проскочить на два зубці в касеті або почне тертися об наступну найвищу шестерню, зніміть натяг троса, повертаючи регулятор ствола за годинниковою стрілкою на чверть обороту за один раз.
  • Продовжуйте перемикання на більші кільця. Якщо перемикач не може перевести ланцюг на наступне за розміром кільце або вагається, додайте натягнення троса.
  • Діставшись до найбільшої шестерні, поверніться до найменших кілець. Якщо ланцюг вагається або не переходить назад на менші кільця, зніміть натяг троса до успішного перемикання.
  • Продовжуйте цей процес до тих пір, поки перемикання не стане плавним і без зайвого шуму.

Вбудований перемикач швидкостей Shimano® XTR Rapid Rise Перемикач

Вбудований перемикач швидкостей Rapid rise має кришку, яку потрібно зняти. Використовуйте маленьку хрестоподібну викрутку (Phillips), щоб викрутити маленький гвинт, що утримує кришку троса.

Обережно, але сильно натисніть на кришку троса назовні. Кришка може бути щільно прилягає. Щоб зняти велосипед, шестерню або перемикач, штовхайте тільки назовні, не просувайте вперед.

Головка троса перемикання передач знаходиться всередині тримача. Зігніть важіль перемикання передач, щоб отримати доступ до кінця троса, і витягніть його вгору та назовні. Встановіть новий трос. Замініть кришку троса, засунувши її на місце. Закрутіть гвинт кришки троса.

Shimano® Revo Shifter

Revo Перемикач передач це поворотний тип перемикач. Щоб зняти трос перемикання передач, необхідно частково розібрати важіль. Важіль закріплений на кермі за допомогою затискного гвинта під важелем.

велосипед, передача, перемикач, ремонт, перемикач

Перемістіть важіль так, щоб трос був у найбільш розслабленому положенні. Поверніть важіль вперед, як видно з точки зору велосипедиста. Від’єднайте трос від перемикача та витягніть корпус з корпусу важеля.

Є невеликий гвинт, що кріпить кришку троса до корпусу важеля. Гвинт розташований у верхній частині перевертень тіло до передньої частини велосипеда. Це буде всередині поворотної частини важеля. Для зняття використовуйте невелику хрестоподібну викрутку, таку як SD-0.

Кришка пластикова, будьте обережні і не робіть нічого радикального. Передня частина кришки буде вільно підніматися, але не тягніть за передню частину в цей час, це може зламати кришку. Задня частина кришки утримується внутрішньою бобишкою, встановленою на корпусі важеля. Підчепіть лезом або вузьким інструментом в задній частині важеля в місці розколу. Підніміть задню частину кришки вгору.

Використовуйте невеликий загострений інструмент, щоб зігнути головку кабелю з гнізда у важелі. Потягніть за старий дріт і зніміть його з важеля. Вставте новий трос у фітінг важеля та прокладіть його через дротяну прокладку в корпусі важеля. Перед встановленням кришки та закріпленням гвинта кришки перевірте, щоб дріт слідував прокладці, перш ніж встановлювати кришку.

Встановлення дроту важеля перемикача перемикача гальм інтегрованого гальма-перемикача Установка дроту

Кінець троса перемикача кріпиться до важеля перемикання передач, проходячи через невелике гніздо, яке називається шарнір анкерного кріплення троса перемикача. Шарнір дротяного анкера іноді важко помітити. Почніть з переміщення в найбільш розслаблене положення троса. Протягніть обрізаний кінець дроту через шарнір анкера і повністю протягніть його через блок, щоб головка зачепилася за шарнір.

Важелі Shimano 7900

Трос перемикання подається з-під важеля. Потягніть гумову кришку вперед, щоб відкрити отвір для доступу до кабелю на зовнішньому краю кожного важеля. Перемістіть маленький важіль кілька разів, щоб перемістити гніздо троса в правильне положення.

Протягніть кінець кабелю через кабельний анкер і виведіть через верхню частину важеля. Вихід троса перемикання передач має два варіанти. Один з варіантів виводить корпус на передню сторону керма. Інший варіант – зовнішній паз, який направляє корпус до задньої сторони керма. Гальмівний трос виходить з внутрішнього отвору.

Вартість ремонту Велосипед Шестерні

Шестерні складаються не тільки з однієї деталі. Насправді, вони працюють систематично; затягуючи ланцюг і посилюючи жорсткість педалей. Якщо у вас проблема з перемикачем передач, ціна буде варіюватися в залежності від проблеми.

Нижче я перерахував деякі найпоширеніші види ремонту разом із цінами на них, які включають заміну та встановлення нових механізмів та повну заміну кабелю, серед іншого.

Це допоможе вам розібратися, що відбувається з вашими шестернями і скільки це може коштувати..

Вартість регулювання (індексації) передач велосипеда

Найпоширенішим рішенням проблем з перемикачами передач є регулювання, також відоме як індексація. З часом троси у ваших шестернях природним чином розтягуються, і тому шестерні потрібно буде переставити так, щоб вони знову плавно перемикалися.

велосипед, шестерня, перемикач, ремонт, перемикач

Механіки повертають шестерня перемикачі біля ручок велосипеда, щоб перевірити, чи перемикаються передачі при кожному натисканні. Потім вони можуть використовувати інструмент, щоб повернути їх та вирівняти належним чином. Після цього ви повинні відчути плавне перемикання з кожною передачею, яку ви вмикаєте.

Вартість і час такого ремонту:

Це відносно проста у вирішенні проблема, яка рідко вимагає заміни будь-яких деталей.

Заміна та встановлення нового Шестерні Механізми на вашому велосипеді

Якщо певні частини фактичного передача механізм пошкоджений або зношений, тоді вам потрібно буде замінити та правильно встановити ці деталі.

Заміна механізму перемикання передач раніше була досить простою роботою (і все ще може бути, якщо у вас велосипед старої конструкції). Однак у наш час це може бути досить складно. Сучасні велосипеди мають набагато більше деталей і потребують певного демонтажу.

При заміні цієї деталі використовуються спеціальні інструменти, за допомогою яких буде розібрано систему передач і замінено кожен механізм перемикання передач за потреби.

Вартість і час для цього ремонт є

Повна заміна та регулювання тросів на велосипеді

Раніше ми говорили про поширену проблему, коли трос з часом розтягується і потребує регулювання. Але іноді трос просто стає занадто старим і зношеним, і ви ніколи не будете мати плавного перемикання передач.

Якщо ви відчуваєте, що перемикання передач відбувається важко і грубо, механік може запропонувати повну заміну та регулювання троса. Хоча цей процес не є складним, він передбачає необхідність розбирання деяких деталей.

Механіки розберуть велосипед і знімуть старий ланцюг. Потім вони додадуть новий ланцюг, переконавшись, що він належним чином змащений перед регулюванням. Нарешті, вони перевірять перемикання передач, щоб переконатися, що ваш велосипед перемикається плавно і правильно, без пропусків передач.

Вартість та час на цей ремонт ремонт є:

Замініть внутрішній трос перемикання передач та регулювання на велосипеді

Внутрішній передача трос дуже тонкий і знаходиться на внутрішній частині системи перемикання передач. Замінити його не складно, але потрібно багато терпіння та знань, оскільки доведеться мати справу з дрібними деталями.

Заміна йде пліч-о-пліч із заміною троса і, як правило, відбувається разом з ним. Ви дізнаєтесь, що внутрішній трос вийшов з ладу, якщо у вас застрягли передачі при спробі перемикання.

Якщо ви відчуваєте будь-яке напруження під час перемикання передач, вам слід звернутися до механіка, щоб він перевірив внутрішній трос перемикання передач і переконався, що він працює належним чином. Як і у випадку з іншими кабелями, заміна закінчується регулюванням.

Вартість і час діагностики ремонт є:

Діагностика велосипеда (Shimano Di2)

Якщо у вас більш складний велосипед, ви можете дозволити технології подбати про роботу за вас. Di2 – це електронне обладнання для перемикання передач, яке забезпечує плавне шестерня зсуви на будь-якій місцевості.

Система Shimano Di2 відома точними та точковими поглядами на ваш перемикання передач здоров’я системи, тобто актуальну інформацію, яка показує, де лежать проблеми.

Використовуйте цю інформацію, щоб зрозуміти, чи потрібна вам заміна або лише регулювання. Інвестиції в таку систему – це як мати механіка за спиною

Ви завжди будете точно знати, що відбувається з усіма частинами вашого велосипеда. Якщо ви серйозний велосипедист, це може бути чудовим варіантом для вас.

Вартість і час на це ремонт є:

Остерігайтеся зношеної трансмісії на велосипеді

Якщо ви завзятий байкер і завжди готові до пригод, ваша трансмісія, ймовірно, зношується досить швидко. Уявіть собі метал об метал, клацання та перемикання, щоб не відставати від найсміливіших поїздок.

Після кожної поїздки перемикач буде дещо зношуватися, і ви повинні про це знати. Підтримання трансмісії в належному стані має важливе значення для досягнення плавної та безпечної їзди. Щоб зберегти шестерні, перемикачі, ланцюги та механізми трансмісії здоровими, ви повинні переконатися, що обслуговуєте їх належним чином. Сюди входить:

велосипед, передача, перемикач, ремонт, перемикач швидкостей
  • Тримайте їх змащеними (особливо взимку)
  • Впровадження ритуалу технічного обслуговування після кожної поїздки
  • Знайдіть механіка, якого ви знаєте і якому довіряєте
  • Заміна ланцюгів та тросів через кожні 1,000 миль (рідше, якщо ви любите жорстку їзду)

Важливість знайомства з велосипедом

Можливо, найкращий спосіб забезпечити безпеку ваших передач та трансмісії – це знати свій велосипед. Звертайте увагу на ранні ознаки зносу і намагайтеся усунути їх якомога швидше.

Якщо ви їздите на велосипеді щодня і покладаєтесь на нього в роботі, прислухайтесь і відчувайте кожну зміну. Якщо ви помічаєте, що з часом це стає все складніше, подумайте про невеликий догляд за велосипедом.

Невелике технічне обслуговування проходить довгий шлях, але якщо ви продовжуєте відчувати ті ж самі поштовхи та смикання після того, як ви дали своєму велосипеду трохи любові, то настав час віддати його професіоналам.

Велосипедні механіки знають, на що звертати увагу, і мають усі необхідні інструменти. Крім того, вони зазвичай можуть діагностувати та зробити все в найкоротші терміни. Єдина проблема полягає в тому, що вам потрібно вибрати механіка, якому ви довіряєте.

Найкраще, що ви можете зробити, щоб уникнути дорогого ремонту велосипеда, – це мати належний план технічного обслуговування, який забезпечить плавне перемикання передач та довший термін служби велосипеда. Таким чином, заміна/ремонт шестерень та інші послуги знадобляться набагато рідше.

Прочитайте мою статтю тут, щоб дізнатися про те, скільки коштуватиме заміна/ремонт перемикачівремонт колесо вашого велосипеда.

Поділіться зі мною, якщо я був вам корисний!

https://freakycyclist.com/grip-shifter-hard-to-turn/
https://www.liv-cycling.com/global/campaigns/how-to-adjust-a-bike-перемикач/20943
https://www.парктронік.com/en-us/blog/ремонт-help/shift-levers-shifters
https://www.bikeabouttown.com/this-is-how-much-it-costs-to-fix-bike-gears/ [/спойлер]

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top