Регулювання гальм на електровелосипеді. Як полагодити гальмівні вузли

Гальма електровелосипеда не працюють – 9 причин та способи їх усунення

Це справжній клопіт, коли гальма вашого електровелосипеда раптово перестають працювати! Однак є хороша новина – гальма електровелосипеда майже завжди можна відремонтувати, або за допомогою веломеханіка, або самостійно, якщо ви достатньо впевнені в собі.

Я багато років катаюся на електровелосипедах, і тепер знаю, що є 9 поширених причин, чому гальма електровелосипеда перестають працювати.

У цій статті я розгляну кожну з цих причин і найкращий спосіб їх усунення.

Топ-9 причин, чому не працюють гальма на електровелосипеді

Це дуже поширена проблема.

Гальмівні важелі можуть бути досить схильні до зносу з часом, особливо якщо ви часто користуєтеся електровелосипедом. Пошкодження гальмівних важелів найчастіше спричиняються наступним чином:

  • Ваш електричний велосипед часто падає або збивається з ніг
  • Гальма зношені через занадто сильний тиск
  • Тривале або надмірне використання

Як виправити пошкоджений гальмівний важіль

Найкращий спосіб усунення пошкодження гальмо важіль – це повна його заміна. Це може здатися складним на перший погляд, але насправді це досить просто.

  • Відкрутіть гальмівну магістраль від гальмівного важеля, щоб роз’єднати дві частини.
  • Відкрутіть шайбу з гальмівної магістралі, щоб витягнути її з центрального прорізу гвинта.
  • Відключіть е-гальмо (якщо він є) перед зняттям гальмівного важеля.
  • Зніміть рукоятку з керма за допомогою плоскої викрутки.
  • Ослабте гвинт гальмо важіль, щоб зняти його, а потім замінити новим.

Якщо ви не хочете робити це самостійно, ви можете відвезти електровелосипед до фахівця, щоб він замінив їх для вас.

Гальмівні колодки зношені

Гальмо колодки мають важливе значення для уповільнення та зупинки велосипеда. Якщо ці колодки зношені, вони не зможуть належним чином контактувати зі сталевим диском на колесах велосипеда.

Гальмівні колодки часто зношуються швидше, якщо постійно їздити по брудній, агресивній або вологій місцевості. (Джерело)

Як виправити зношені гальмівні колодки

Коли ваші гальмівні колодки здаються зношеними, найкраще їх замінити. Ви можете зробити це самостійно, якщо у вас є плоскогубці, ключ на 3 мм та ключ на 5 мм.

Щоб замінити гальмівні колодки:

гальмо, регулювання
  • Відкрутіть болти супорта і зніміть перехідник.
  • Зніміть шплінт, зігнувши його прямо, за допомогою плоскогубців з голчастим кінцем.
  • Виштовхніть накладки з одного боку, а потім затисніть і потягніть з іншого.
  • Візьміть свої нові гальмо і вставте їх, затиснувши колодки разом.
  • Вставте шплінт назад і зігніть його під кутом 90°, щоб зафіксувати на місці.
  • Прикріпіть колодки до ротора.
  • Закрутіть болти разом з адаптером.

Якщо ви хочете побачити, як замінити гальмівні колодки у відео, я знайшов це чудове відео на YouTube від Evolutionary Tom на цю тему. Він переконаний, що вам не потрібен професіонал, і ви можете вирішити цю проблему самостійно:

Bicycle2Work – це найкращий ресурс для їзди на велосипеді на роботу та з роботи на велосипеді. Які б вибоїни не підкидало вам життя, у нас є все, що вам потрібно: від ремонту велосипедів до порад та оглядів екіпіровки. Незалежно від того, чи ви воїн на дорозі, чи затятий пітбуль, чи новачок, який хоче приєднатися до велосипедного всесвіту, давайте осідлаємо сідло і підкоримо ці вибоїсті дороги разом; один хід педалей за раз!

Гальмо Колодки

Перший крок до обслуговування гальм – переконатися, що ваші колодки все ще мають хороший знос.

По-перше, вам потрібно зняти колесо (будьте особливо обережні, щоб не стиснути гальма, коли між колодками нічого немає).) Знявши колесо, вам потрібно зняти роз’ємний штифт, стиснувши кінці разом і висунувши його. Потім ви можете витягнути колодки і подивитися.

Якщо на колодках залишився хороший шар, то вони ще придатні, але якщо крізь них видно метал (або якщо вони дуже тонкі), то вам слід придбати нові колодки. При купівлі нових колодок існують різні розміри, тому відвідайте веломагазин зі своїми старими колодками, якщо ви не впевнені, якого вони розміру.

Кровотеча

Тепер, коли ви перевірили колодки, добре було б прокачати гальма. Рекомендується вставити блок між поршнями, щоб вони не стискалися, коли ви пускаєте кров. У вашому наборі для кровотечі буде шприц та резервуар.

Вам також потрібне правильне мастило для ваших гальм, і для Shimano це зазвичай означає їх мінеральне мастило, але інші бренди можуть використовувати рідину DOT.

На супорті ваших гальм є невеликий болт з гумовим ковпачком, на який можна вставити шприц. Зніміть гумовий ковпачок і, наповнивши шприц маслом, натисніть на шланг. На важелі буде плаский болт, ймовірно, на верхній частині корпусу вашого основного важеля.

Нахиліть важіль так, щоб болт був плоским, а потім зніміть його і встановіть на місце резервуара (не завадить додати трохи мастила)!) Тепер, повернувшись до супорта, послабте болт, поки не зможете виштовхнути масло в систему.

Ви повинні почати бачити бульбашки повітря та старе, чорне масло, що виходить у резервуар. Не зайвим буде покрутити і потрясти троси, щоб випустити бульбашки, що застрягли в згинах або перегинах.

Ви також можете постукати і потягнути важіль, щоб випустити бульбашки, які також могли там застрягти. Переконавшись, що повітря більше не виходить, можна зупинитися і ще раз затягнути болт.

Тепер можна вийняти шприц і замінити гумовий ковпачок. На важелі ви можете натиснути на прокладку і відкрутити резервуар, намагаючись не розлити масло і не впустити повітря назад, а потім знову затягнути болт.

Тепер, коли гальма прокачані, очистіть велосипед від надлишків масла, особливо на супортах, оскільки будь-яке масло, що потрапляє на гальма, може змастити їх і спричинити скрип або неефективне спрацьовування.

Якщо ви використовуєте старі колодки, добре почистити їх і ротор засобом для чищення гальм і магазинним рушником або ганчіркою. Якщо ви використовуєте нові колодки, ретельно очистіть ротор, а потім замініть колодки та встановіть колеса на місце.

Постільна білизна в нових колодках

Тепер, коли у вас є комплект свіжих колодок, вам потрібно вкласти їх у ліжко. Я вважаю, що це найлегше зробити на невеликому пагорбі. Коли ви заправляєте гальма, ви хочете бути дуже обережними, оскільки надмірне використання перед заправкою може призвести до їхнього засклення, що означатиме, що вони більше не будуть працювати належним чином. Я люблю повторювати цю процедуру протягом 5-10 хвилин, оскільки вважаю, що це гарантує, що гальма добре відрегульовані.

Отже, у вас є свіже мастило, і ви відрегулювали гальма до ідеалу, готові вирушити в дорогу? Не так швидко, багато продуктивності можна отримати, відрегулювавши важелі відповідно до ваших уподобань. Перший крок до регулювання важелів – це послабити їх і посунути всередину, подалі від руків’я. Займіть зручне положення для їзди та відсуньте їх назад, поки ваш вказівний палець не зможе зручно сидіти на важелі. Не варто тягнути більше, ніж одним пальцем, оскільки це може зменшити зчеплення з ручками.

Тепер потрібно повернути важелі під кутом. Все ще ослаблені, нахиляйте їх вперед-назад, поки не знайдете зручне положення для ваших рук і зап’ясть, щоб сидіти.

Мені подобається, коли мої важелі розташовані прямо перед моїми шинами, паралельно землі, оскільки я вважаю, що це переносить вагу з рук на зап’ястя, що допомагає при накачуванні рук, а також полегшує утримання рук на шинах на пересіченій місцевості.

Я рекомендую вам вибрати зручне для вас положення, оскільки руки у всіх людей працюють по-різному.

Останній крок – відрегулювати відстань між важелем і штангою, яка зазвичай регулюється за допомогою невеликого гвинта на важелі або гвинта, що стирчить з кінця важеля.

Чим далі розташований важіль, тим більше важеля ви можете отримати і тим важче його зламати, але якщо у вас не такі великі руки, може бути корисно зменшити цей проміжок, щоб ваш палець знаходився в такому положенні, де він не напружується і є зручним для нього.

Готовність до їзди!

Тепер у вас є свіже мастило, нові колодки та ідеально розміщені важелі для отримання максимальної ефективності та комфорту від ваших гальм, тож настав час вирушати в дорогу та насолоджуватися нею. Будьте обережні, оскільки тепер, коли у вас нові гальма, вони можуть гальмувати трохи сильніше, ніж старі!

Фотографії: Pixabay, Depositphotos

гальмо, регулювання

Тім Хант – гірський велосипедист-любитель з Суррейських пагорбів в Англії. Він багато років їздить і будує в Суррейських пагорбах та навколо них і любить швидкі та технічні спуски!

Що я підкручую?

Як ви вже здогадалися, наш основний інструмент для регулювання колодок – це регулювання закручуємо.

Ви помітите, що колодка регулювання гвинти з обох боків супорта, але один з них з’єднаний з тросом і приводиться в дію при натисканні на гальмівний важіль. Якщо ви будуєте новий велосипед, супорт вже встановлений, і накладка повинна мати необхідний зазор. саме внутрішня колодка часто тримається занадто туго (як видно на прикладі вище), і саме її нам сьогодні потрібно буде відрегулювати.

Для цього вам знадобиться шестигранний ключ на 4 мм, чим довший, тим краще, щоб вам не довелося встромляти кісточки пальців у спиці. Просто вставте гайковий ключ у регулювання закрутіть гвинт проти годинникової стрілки, поки не отримаєте необхідний зазор (гвинт має маркування, тому повернути його не в той бік не повинно бути проблемою).

Ви відчуєте клацання приблизно з кожною чвертю обертання. Перевіряйте зазор після кожного клацання, і ви ніколи не зайдете занадто далеко.

Мета

Мета полягає в тому, щоб переконатися, що гальма не натирають і що колодки щільно контактують при натисканні гальмуй важіль зафіксований.

Робіть регулювання потроху, зупиняючись, щоб покрутити колесо після кожного натискання на кнопку регулювання гвинт, щоб побачити, чи є ще натирання.

Як тільки колесо вільно обертається, ви майже там! Тепер потягніть гальмівний важіль, щоб переконатися, що колодки контактують з ротором і колесо зупиняється.

І це все! Ви налаштували нові дискові гальма і готові до поїздки!

гальмо, регулювання

У наступному диску гальмо У цій статті ми поговоримо про налаштування в середині експлуатації та коригування, які вам, ймовірно, доведеться зробити після того, як ви проїдете кілька миль на своєму новому велосипеді. Щасливої їзди, і ми побачимося з вами там.

Гальмівні ротори

Огляньте гальмівні ротори (диски) на наявність бруду та сміття. Також перевірте, щоб ротори були прямими і не терлися об колодки гальмо колодки.

Якщо ротори особливо забруднені, очистіть їх спиртом, а потім злегка відшліфуйте наждачним папером.

Під час огляду роторів переконайтеся, що всі болти, які кріплять ротори до коліс, затягнуті щільно. Ослаблені деталі вібрують і створюють шум під час гальмування.

Гальмо Важелі

Гальмівні важелі з часом можуть забиватися брудом і брудом. Вони також можуть вислизнути з положення на кермі. Якщо у вас гідравлічні дискові гальма, шукайте ознаки витоку гальма рідина біля важелів.

гальмо, регулювання

Як перевірити Гальмо Важелі

Гальмівні важелі розташовані на кермі і слугують для активації гальм під час їзди. Щоб перевірити їх, просто стисніть їх. Коли важелі повністю зафіксовані, між внутрішнім краєм кожного важеля і кермом має бути приблизно один дюйм простору.

Гальма повинні надійно утримувати вагу велосипедиста, який на них спирається. Важелі повинні бути міцно закріплені на кермі (перевірте кожен гальмівний важіль окремо, натискаючи на нього вгору, вниз і вбік), а при натисканні вони повинні рухатися плавно, без ривків і скрипів.

Примітка: На гідравлічних дискових гальмах ніколи не натискайте на гальмівні важелі, коли колесо знято з рами або вилки. Це призводить до саморегулювання гальмо колодки щільно притиснуті, і їх може бути важко роз’єднати.

Якщо ви виявили, що важелі не реагують належним чином, ви можете зробити кілька кроків.

Як виправити Гальмо Важелі

Почистіть і змастіть важелі: Якщо ви відчуваєте погану ефективність гальмування, можливо, самі важелі потребують чищення або ремонту. Спробуйте нанести дуже невелику кількість мастила на шарніри, натискаючи на важелі, відкриваючи та закриваючи їх.

Якщо у вас механічні дискові гальма, також рекомендується протирати і злегка змащувати гальмівні троси кожні кілька місяців (або щоразу, коли на їх видимих поверхнях з’являються ознаки бруду та/або іржі). Змастіть, нанесіть невелику кількість велосипедного мастила на трос біля напрямних і корпусів троса. Будьте обережні, щоб мастило не потрапило на гальмівні колодки або ротори.

Прокачайте гальма: Якщо у вас гідравлічні дискові гальма, а важелі відчуваються як губка, коли ви їх натискаєте, можливо, в гідравліці є повітря. Щоб видалити повітря, потрібно прокачати гальма. Прокачування – це процедура, яка очищає гідравлічні шланги від бульбашок повітря. Прочитайте книгу з обслуговування велосипеда, щоб дізнатися, як продути гальма, або віднесіть велосипед у веломагазин для обслуговування.

Переставте гальмівні колодки: Якщо у вас механічні дискові гальма, ваші гальмівні колодки можуть бути недостатньо близько до роторів. Перед тим, як переставляти колодки, переконайтеся, що вони не надто зношені. Якщо товщина колодок менше 3 мм, включаючи їх металевий тримач, їх необхідно замінити.

Якщо колодки в порядку, поверніть регулювання циферблати, розташовані на супортах, щоб наблизити колодки до роторів. Правильна відстань між ротором і гальмівними колодками залежить від типу гальм, тому зверніться до інструкції, що додається до ваших гальм.

Примітка: гідравлічні дискові гальма мають саморегульовані гальмівні колодки, які забезпечують рівномірний натяг важеля, тому немає ніяких регулювання циферблати на гідравлічних супортах.

Гальмівні шланги, троси та кожухи

Якщо у вас гідравлічні дискові гальма, перевірте всі гідравлічні шланги та фітинги на герметичність. Витоки іноді буває важко виявити. Однак бруд має тенденцію накопичуватися там, де є витоки, тому це одна з ознак, на яку слід звернути увагу. Якщо ви виявили витік, відвезіть велосипед до майстерні.

Механічні дискові гальма використовують троси та корпуси так само, як і ободні гальма. З часом троси можуть перетиратися, іржавіти та/або слабшати. Коли це трапляється, додатковий люфт в системі може спричинити повільну реакцію при натисканні на гальмівні важелі. Крім того, гнучкі кабельні кожухи, які захищають гальмівні троси, з часом можуть зламатися, піддатися корозії, засмітитися або перетиратися. Кабелі повинні вільно проходити через усі кабельні кожухи та напрямні, які їх утримують. Якщо вони цього не зробили, віднесіть велосипед в сервісний центр.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top